Passat vs superb

Canon-Eye

Forumguru
Ik mijd de Big M tot elke prijs. Niet eens vanwege de hamburgers zelf (eten we thuis ook regelmatig, maar dan zelf gebakken) als wel vanwege die enge kleffe sponzen die er onder de valse benaming "broodje" omheen geplakt zitten.
Brrrr... :tongue:

Laatst bewerkt:

B.Stuurder

Forumguru
Mee eens. En goedkoop is het ook niet. We ontkomen er niet altijd aan, omdat de kinderen soms erg kunnen aandringen. Maar gelukkig steeds minder naarmate ze ouder worden en kennis hebben gemaakt met de meer culinaire hamburger in de betere restaurants. :jaja:

Ik heb nu in de afgelopen week zowel skoda dealer als de vw dealer bezocht. Even los van uitrustingsniveau, maar als ik de stoel uit de passat connected series vergelijk met de stoel uit de businessline van skoda, zit daar een ontzettend groot verschil in. De stoel van de passat is naar mijn mening veel comfortabeler doordat die veel meer instelmogelijkheden heeft. Los van een proefrit, maar dat zou bij mij een reden zijn om na 1x octavia en 1x superb nu voor de passat te gaan.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

Ha maarten, ik vond dat juist wel meevallen. Ik stoorde me juist aan het feit dat je in de passat deels electrisch en deels met de hand moet zoeken naar verstellingen. De electrische verstellingen van de superb kunnen voor mij (191cm) een prima zitcomfort realiseren. Die paar cm die je in de passat extra hebt, maken voor mij niet het verschil

Ik heb overigens ook nog even de reviews op autoweek gelezen en gek genoeg zijn alle superb reviews positief dasr waar ik bij de passat nog wel wat teleurstellingen lees.

Mijn keus is gemaakt, nu nig even de offerte van leaseplan afwachten of al mijn opties het niet te gek hebben gemaakt, masr dan hoop ik eind okt mijn nieuwe superb te rijden!

Nu heb ik geen superb poen. Maar toen ik ging kijken om onze toledo KG voor iets te vervangen naar wat ruimers had ik de keuze tussen de O3 station en passat. Passat was tweedehands duurder in aanschaf, had doorgaans wat minder opties en als je wel een rijk uitgerust model had was hij flink duurder of je kwam uit op een ander bouwjaar. Ouder dus dan met ook meer
Kms erop.

Daadbij is de passat qua ruimte kleiner dan een o3? Dan moet dat bij een superb helemaal een groot verschil zijn..

maartenv84

Senior Member
Passat is wel.groter dan de octavia. De superb is daar weer iets groter op. @lexmeister01 Het is vooral het kantelen van de stoel bij de passat. Dus met het hendeltje linksvoor de voorkant van de stoel omhoog doen. Daarnaast mag ik helaas niet de style business kiezen. Het is of connected series of ambition business

@maartenv84 ik snap wat je bedoelt. Dat kantelen is idd wel een must als je ondersteuning van je benen wilt. Met de elctrische stoel verstelling kun je dat in de superb ook en dan scheelt het wel een paar cm met dat uitschuifbare deel in de passat, maar voor mij was dat niet zoveel om de meerprijs van de passat en het missen van leuke opties te verantwoorden.

maartenv84

Senior Member
Nope... de electrische stoelen die standaard op de style business zitten is het maximaal haalbare. Gemiste kans denk ik.

B.Stuurder

Forumguru
Ik heb namelijk de sportstoelen in de O3 besteld omdat de zittingen daarvan langer zijn. Elektrische verstelling van de Style stoelen was een optie, maar die staan wat hoger door de verstelmogelijkheden en ik was niet zeker dat er dan voldoende hoofdruimte zou zijn i.v.m. het panoramadak. En ik vind ze knap staan ook, de sportstoelen, samen met het sportstuurtje dat in het pakket zit. Alleen de bekleding was ik niet zo weg van, de structuur met name, maar er komt toch leer in dus dat is geen issue. Inderdaad gemiste kans bij de Superb wat mij betreft.

Bakkertje

Forumguru
@Bakkertje dat van die alufetisjist (Passat) en de boomlange pubers (Superb) is zeker niet denigrerend bedoeld hoor. Excuus als dat wel zo over komt.

Geen probleem, ik probeer mijn relaas zo objectief mogelijk te houden en je hebt volkomen gelijk dat we het over ontzettende luxe problemen hebben.

Overigens heeft zojuist mijn dochter een fiets tegen mijn Passat laten vallen en zit er nu een deuk in... :mad:

Maar ja dat kon er wel bij deze vakantie met op de heenweg een klapband met de caravan... Dat heeft de Passat overigens keurig opgevangen (dat zal een S3 ook doen mits de trekhaak goed ingeleerd). Maar het was wel flink schrikken!

maartenv84

Senior Member
Er bestaat op dit moment een grote kans dat ik @Bakkertje ga volgen en dat de Superb opgevolgd gaat worden door een Passat. Ook al blijft de keuze moeilijk. Andere kanshebbers waren een Seat Ateca en natuurlijk de Skoda Superb.

Bovenaan Onderaan