Oriënteren voor een nieuwe stationwagen.

kansberg

Forumguru
Hmmm jammer, maar er zijn er meer te koop en je zult vast een fraai exemplaar arresteren voor een goede prijs. Zolang je maar geen haast hebt.
 

kansberg

Forumguru
Heb je al eens gekeken op gaspedaal.nl, Autotrack en Autoscout24 ? Dan heb je de meeste aanbiedingen wel zo ongeveer bij de hand.
 

Cordoba

Forumguru
Als je op gaspedaal.nl kijkt, heb je heel veel autoverkoopsites al automatisch te pakken. Gaspedaal is namelijk een site die het aanbod op andere sites bekijkt en de auto's die aan je eisen voldoen, voor je op een rijtje zet. Welke sites Gaspedaal precies meeneemt kun je op hun site wel zien, maar in de loop der jaren komen daar steeds weer nieuwe sites bij.
 

kansberg

Forumguru
@Cordoba : Klopt, maar Autoscout24 zit niet (meer) 'onder' gaspedaal.nl, evenals Autotrack. En met name Autoscout24 is een hele interessante. Het zou zonde zijn die over te slaan.
 
Wat is het verschil tussen een 1.4 tsi en een 1.4 tsi green tech alleen het start stop systeem en het daarbij behorende energie dingen of zijn er nog meer dingen
 

Frank

Forumguru
@peter_lang er is de "oude" Columbus (bij vw gekend als rns510) en de nieuwe Columbus MIB (bij vw gekend als Discover Pro). Die laatste vindt je voorlopig enkel op de Golf7 en de O3, de eerste in ongeveer alles vanaf de generatie van de Golf5.

Binnen de "oude" columbussen zit in licht verschil in hardware versies (oa geen LED lcd in de eerste), maar zover ik weet passen de laatste kaarten/firmware ook nog op de eerste. Software upgrades via de dealer is duur, maar Google is je vriend voor goedkopere alternatieven en euh "backup" dvds
 

Frank

Forumguru
De 1.4tsi in de O3 is helemaal nieuw, en is altijd een "greentech", met onder meer startstop en rem-energie recuperatie. Heeft ook altijd "minstens" 140pk in de O3.

In vorige reeksen zaten ook 1.4tsi's. Bij Skoda altijd 122pk dacht ik, terwijl dezelfde (?) motor bij vw soms wel 140pk leverde (zoals in mijn oude touran)
 

kansberg

Forumguru
Tja, valt niks op aan te merken. Goede uitvoering met de juiste opties. Mooie wielen en DSG.... Zelfs de prijs is niet al te wild... Wat kan een mens zich nog meer wensen?
 

Desperado

Forumguru
Controlebeurt, poetsen en apk voor 350 euro is m.i veel te veel. Regulier onderhoud zou dat minstens moeten zijn.
Verder nette wagen zo te zien.
 
Ik wil een aankoopkeuring doen bij een skoda dealer in de buurt en wil dan die auto als deze goed blijkt te zijn zo meenemen. Ik moet de auto zelf een onderhoudsbeurt geven. Ik vind 350 ook te veel want eigenlijk doen ze niet veel aan de auto want apk is al goed 10 liter benzine is echt niets. De verkoper zit 200 km van mij vandaan dus even goed met deze verkoper onderhandelen over de prijs.
 

ertromp

Forumguru
Ik zou gaan voor die van 2012 met 120.000km. Die heeft lekker veel snelweg gezien. Ook de bekende ketting- en nokkenasversteller problemen zijn er dan uit. Ook alle software versies op de modules is net weer wat nieuwer
 
afgelopen maandag langs geweest bij de dealer om naar de skoda te kijken en te rijden. wat rijdt zo n dsg lekker zeg. deze week zullen we de knoop doorhakken
 
Bovenaan Onderaan