Oriënteren voor een nieuwe stationwagen.

Hallo allemaal,

Ik volg het forum al geruime tijd. Ik zelf ben nu ook op zoek naar een skoda octavia. Heb er eentje gezien in Amsterdam bij A point. 1.4 tsi van 2012. Is dat een goed modeljaar?
Wat geeft minder problemen dsg of handbak?
Wat hebben jullie zoal verandert aan jullie auto. (Doel op led verlichting plaatsen enz). Heeft iemand ervaring met het achteraf plaatsen van lederen bekleding?
 

ertromp

Forumguru
De 1.4 TSI van 2012 is een goed modeljaar. Volgens VAG zijn de kettingproblemen voor dat jaar voor het CAXA motorblok opgelost.
De DSG is probleemloos mits je de software laat optimaliseren. Vanwege emissie eisen schakelt de bak zo snel naar een volgende versnelling met slip dus overmatige slijtage tot gevolg.
Wat heb ik veranderd aan verlichting:
Stadslichten voor en achter led
Achteruitrijlichten led
Dagrijlampen led
Alle binnenverlichting led
Spiegel lampen (omgevings verlichting) led
Kenteken verlichting led

Daarnaast
Motortuning door TVS Engineering
Optimalisatie DSG software door TVS Engineering

Onderstel verlaagd middels Eibach veren
18" Luxon velgen gemonteerd

Led voetverlichting aangebracht
Automatisch opende kofferklep middels stempelveren en drukknop voor ontgrendeling in de auto

Afgevlakt stuurwiel uit de O3

Alle logo's vervangen door de logo's van de nieuwe Skoda's dus niet dat groen meer

Zo zie je maar er zijn altijd wel leuke klusjes te doen waarover hier voldoende informatie van het forum gehaald kan worden :D
 
Laatst bewerkt:

ertromp

Forumguru
De handbak is zeker goed
Zelf zou ik voor minimaal de 1.4 gaan
Die van A point is super compleet
 

ertromp

Forumguru
Ik zou persoonlijk beginnen met een bod zeker 15% lager dan de vraagprijs. Heb je nog iets in te ruilen?
 

ertromp

Forumguru
Kijk zonder vragen korting geven biedt mogelijkheden. Ze willen zeker graag zaken doen. Dat biedt jou mogelijkheden tot onderhandelingen :D
 
hebben alle octacia's een maxidot.
waar moet ik nog meer op letten bij aanschaf van de octavia
inklapbare buitenspiegels is dat een optie of standaard.
bluethooth op je nav is dat ook standaard of ook een optie
 

ertromp

Forumguru
Niet alle O2's hebben Maxi Dot. Is afhankelijk van uitvoering. De elegance is er zeker mee uitgevoerd.
Ook de inklapbare buiten spiegels alleen maar op de Elegance
De blue thooth vraag zou ik niet kunnen beantwoorden
 

ertromp

Forumguru
Kijk zeker naar de onderhoudshistorie en neem indien je zelf er geen kennis van hebt een persoon mee met autotechnische kennis. 2 zien meer dan 1
 
Die zijn nu op vakantie, maar ik heb een jaar garantie op de auto. Hoe zou ik nog meer info over de auto te weten kunnen komen...
 

ertromp

Forumguru
Grt is denk ik een afkorting die de garage zelf heeft verzonnen. Ik zou zeggen bel ze op waarvoor het staat. Greenline misschien? ?
 
Bovenaan Onderaan