Oriënteren voor een nieuwe stationwagen.

kansberg

Forumguru
De Elegance is een goede keuze, want Columbus.... Maar buiten dat zit zo'n uitvoering lekker in z'n opties. Ik zou persoonlijk zeker voor een DSG gaan, ik had het zelf graag gehad maar een S2C 1.6 TDI bestaat niet met DSG. Het rijdt super en zonder sores, mits gemodificeerd zoals vele forumleden dit hebben laten doen.

Superb geen optie? :bloos:
 

CharlesTucker

Forumguru
De Elegance is een goede keuze, want Columbus....
Even voor alle, alle zekerheid, (TS lijkt het wel te weten, maar wie weet wie dit allemaal nog meer leest), Columbus zat in de Elegance Businessline, niet in de "gewone" Elegance, daar zat standaard een Swing in. Het enige andere verschil tussen de businessline en "gewone" Elegance in modeljaar 2012 volgens de folder was Xenon.
 

kansberg

Forumguru
@CharlesTucker : Je schrijft dat de Columbus een optie is in de Elegance Business uitvoering. Gold dit ook voor de Ambition Business uitvoering?

Misschien een wat vreemde vraag maar ik probeer er nog steeds achter te komen welke uitvoering in heb van mijn Superb van 2011. Dit is nl. een Ambition, dat is zeker maar heeft ook xenon en Columbus. Ik weet niet of de opties parallel lopen aan de Octavia maar ben benieuwd of jij daar een antwoord op weet....
 

CharlesTucker

Forumguru
Kansberg, niet helemaal, indertijd (toen ik die van mij kocht) was de Columbus standaard op de Elegance Business, en een optie op de gewone Elegance. Evenals Xenon. Columbus en Xenon waren wel optioneel op de "gewone" Elegance, tegen een hele forse meerprijs (1800 euro voor de Columbus, Xenon weet ik niet meer)

Wat er wel/niet op de Ambition/Ambition business zat weet ik helaas niet meer, de Elegance was voor mij toen de juiste keuze, omdat daar een aantal dingen opzaten die ik wel belangrijk vond (zoals Climatronic, ik weet 99% zeker dat die niet op de andere uitvoeringen zat).

Peter_Lang, die folders heb ik helaas niet, en ik kan me eerlijk gezegd niet eens meer herinneren of ik ze ooit gehad heb, of dat ik op basis van de website van Skoda m'n keuze heb gemaakt.
 

kansberg

Forumguru
@CharlesTucker : Dank voor je antwoord, in mijn geval betreft het ook nog eens een uit België geïmporteerd exemplaar, dus was de uitvoering c.q. optielijst wellicht nog weer anders dan in Nederland. Maar ben wel erg blij met de Columbus en Xenon verlichting :jaja:
 

kansberg

Forumguru
Ja. Het voordeel is dat de auto er voordeliger van wordt. Een dealer of handelaar kan de auto dus scherper aanbieden dan zijn collega met een Nederlands exemplaar. Let wel: het verschilt per auto, bouwjaar is bepalend en merk/type.

Nee. Het nadeel van een geïmporteerde auto komt pas later aan bod, t.w. bij inruil. De meeste garagebedrijven zullen dan vallen over de import en de vaak afwezige historie van de auto. Daar moet je bij aanschaf van een geïmporteerde auto dus goed op letten! Bij mij zat de historie er keurig bij, zonder deze gegevens had ik hem dan ook niet gekocht.
Een kenner kan vaak zien dat het een geïmporteerde auto is. Corné had direct in de gaten dat mijn auto geïmporteerd was omdat deze in 2014 gekentekend is en het model van voor de facelift is in 2013. De meeste zien het echter niet en denken dat het een nieuwe auto is.


Voor onderhoud, garantie en terugroepacties maakt het niet uit, althans voor west Europees geleverde auto's.

Een vriend van mij uit Apeldoorn die een destijds geïmporteerde auto wilde inruilen kwam in de problemen met de dealer. Hij beweerde bij hoog en laag dat de auto niet geïmporteerd was (dat loog hij dus) en de dealer van wel. Na veel gedimdam en gesteggel over en weer vond mijn vriend dat de dealer maar moest bewijzen dat het een import auto was. Enfin, Bovag erbij en nog wat partijen. Uiteindelijk kreeg de dealer gelijk. Iedereen was het er over eens dat in een origineel Nederlandse auto het stuur aan de linkerzijde moest zitten :D
 
Ik vond ze in prijs wel tegen vallen heb even gekeken vanaf 2012 en dan zijn ze bijna even duur als in Nederland. Dan hebben we het over de elegance business uitvoering.66
 

kansberg

Forumguru
Nogmaals, het verschilt per merk en type en bouwjaar. Heel jonge auto's, en daar reken ik voor het gemak een 2012 exemplaar ook maar even toe, leveren minder voordeel op dan wat oudere auto's (in het algemeen). Maar het kan ook zo maar zijn dat onder gelijke condities een Octavia niet en een Superb wel interessant is om te importeren. Het is geen instant artikel.
 
Bovenaan Onderaan