Opvolger op de oprit: Octavia III FL 1.0 TSI

EdK

Forumguru
hier op het fporum een telefoonbeker overgenomen.
Pas je hem wel even ( je phone ) ?!!
Zelf ook in Fab zo'n houder en me vorige paste erin maar toen overgegaan op nieuwe en je raad het al
Phone te breed......of houder uitsparing te smal.... :koffie:
 

kwillems

Donateur
Dank, ik ga erop letten.

Trouwens., wat gebruiken jullie tegen vette vingers op je Columbus? Bij tijd en wijle wordt het me te gortig.
Tegenwoordig gebruik ik Woosh. Ook op mijn tablet en telefoon. Zetten jullie nog iets in behalve een microvezeldoek?
 
Laatst bewerkt:

kwillems

Donateur
Nou had ik het idee om het onderhoud van mijn Octavia meer zelf ter hand te nemen. Niet alleen vanwege de kosten; ook omdat mij dat leuk lijkt. Dus ik bekijk de laatste tijd allerlei filmpjes op YouTube. Mijn indruk is dat veel zelf goed te doen is.

Maar dan komt het. Ik wil om te beginnen het interieurfilter vervangen. Maar dan krijg ik op die onderdelensites een lange lijst met geschikte filters voorgeschoteld. Hetzelfde met bijvoorbeeld bougies, luchtfilters, motorolie, oliefilters, etc. etc.

Hoe vind ik daar mijn weg in?
 

Pindasaus

Forumguru
Er is inderdaad een hoop keuze. De opties waarmee een onderdelenwebsite komt, kloppen helaas niet altijd. Soms is het correcte type afhankelijk van welke opties op de auto geïnstalleerd zijn of is het afhankelijk van de productiedatum van je auto. Specifiek voor interieurfilters: demonteer je oude, meet hem op, kijk op de onderdelenwebsite welke qua afmetingen overeenkomt.

Dan nog houd je meerdere opties over die geschikt zijn.
Je kan voor veilig gaan en een A-merk kopen, of eens kijken wat er gebeurt als je een goedkopere pakt.
 
Laatst bewerkt:

kwillems

Donateur
Dank voor de tip. Ik ga de oude opmeten.
Maar wat je zegt over A-merken: ik las gisteren een bericht van @Tees over een filter van Mann. Is dat dan aan A-merk? Werkelijk, ik had er nog nooit van gehoord.
 

kwillems

Donateur
Neuh, wel van Apple en Bose en zo, maar Mann, nee werkelijk waar nog nooit van gehoord.
Maar ik probeer snel te leren.
 

kwillems

Donateur
Monteren van het interieurfilter ging prima. Het probleem zat hem meer in het terugplaatsen van het handschoenenvakje. Het haakje van dat uitschuifbare armpje brak af. Grrrrrrrr ...

Maar eens even zoeken wat voor nummer dat ding heeft en waar ik een nieuwe kan kopen.

20230118_150633.jpg
 
Laatst bewerkt:

kwillems

Donateur
Het irritante is nog wel dat ik me goed had voorbereid en allerlei filmpjes had bekeken. Ik wist dat dat een precair onderdeel is en dat het lastig is om weer terug te monteren. Tja ... en dan zet je kennelijk iets teveel kracht.
Op zich is het geen cruciaal onderdeel. Het klepje gaat nu iets vlotter open. Dat is alles.

Enfin, er zit nu in ieder geval een donders goed interieurfilter in.
 
Bovenaan Onderaan