Opvolger op de oprit: Octavia III FL 1.0 TSI

kwillems

Donateur
Beide. Als ik het 'knopje met de P en het stuurwieltje' in druk gaat die niet eens branden. Ook op het display verschijnt niks.
 
Laatst bewerkt:

kwillems

Donateur
Ik heb met behulp van OBDeleven eens wat zitten zoeken. In module 76 kom ik tegen "Parkeerhulp - PDC voor en achter". Als ik daar op klik kan ik onder andere kiezen voor PLA. Zie ook de screenshot.
Zou dat het zijn? Omdat ik niet weet wat ik doe als ik het aanklik hoor ik eerst graag jullie deskundige mening.

Screenshot_20230102_213619_OBDeleven.png Screenshot_20230102_213626_OBDeleven.png
 

Kanerr

Forumguru
Andere vraag, heb je wel de sensoren in de bumpers aan de zijkant? Het kan zijn dat het paneeltje is vervangen waarbij die knop er gewoon bij zat..

En verder zou ik wel ff weer met de garage bellen want weer of geen weer, het hoort te werken - in ieder geval een melding van dat het (on)beschikbaar is.
 

RichTrip

Forumleiding
Moderator
Ik zie de sensoren voor parkeerhulp niet zitten op de foto in de openingspost. Sterker nog, ik zie op die foto de sensoren van de PDC in de voorbumper ook niet zitten. Maar door de zwarte kleur van de auto is het wellicht lastig te zien.
Maar het is geen Style uitvoering maar een Ambition (Business) uitvoering. Hierop is PDC vooraan altijd een fabrieksoptie, dus niet standaard.
 

Bakkertje

Forumguru
##Onnodig citaat verwijderd.##
Scherp!
De benodigde sensoren lijken inderdaad niet op de auto te zitten?
Er zijn overigens wel kitjes voor om het om te bouwen:
 
Laatst bewerkt door een moderator:

kwillems

Donateur
Ik heb even twee foto's gemaakt. Er zijn dus alleen sensoren aan de voor- en achterkant. Als ik het goed begrijp zouden er dus ook sensoren moeten zitten in de randen van de wielkasten.Dat zou betekenen dat het knopje voor automatisch parkeren wel op het paneeltje zit, maar dat de auto de functionaliteit niet heeft.
Klopt dat?

20230104_150001.jpg 20230104_150024.jpg
 

RichTrip

Forumleiding
Moderator
Klopt! Je hebt dus geen functionaliteit om automatisch te kunnen inparkeren, maar wel mooi PDC aan de voor en achterzijde :thumbsup:

Hoe dat dan zit met het paneel voor de pook, dat weet ik niet, normaal zal dit niet af fabriek zijn. Ik ga er vanuit dat er ook niets gebeurd als je op de knop drukt. Is de knop wel verlicht in het donker?

Wat ik wel weet is dat het knoppenpaneel 1 geheel is. Je zult dus een paneel moeten bestellen afhankelijk van welke opties je Octavia heeft. Wellicht is er dus een keer een ander paneel in gezet.
 

kwillems

Donateur
Dank voor de opheldering.
Het knopje is wel verlicht, maar er gebeurt helemaal niks als je die indrukt. Hij licht dan ook niet oranje op.

Maar eens even nadenken wat ik hiermee richting dealer ga doen.
 
Laatst bewerkt:

Kanerr

Forumguru
Ik zou persoonlijk compensatie vragen voor een optie die geadverteerd is (mogelijk schrijf en drukfouten...) maar vooral omdat er een knop zit die blijkbaar er niet op hoort te zitten.

Je gebruikt het toch niet ;) Dan is elke financiele meevaller een leuk voordeel in mijn ogen.

En anders zou ik denken: rijdt de auto er minder om? Nee, dus lekker verder van genieten.
 

CharlesTucker

Forumguru
Dat is zowel netjes als terecht, waarmee geadverteerd wordt moet erop zitten. Maar het ontbreken van die optie ga je echt niet missen. Zoals al door mij en ook anderen al gezegd, je zou die optie waarschijnlijk na de eerste week toch nooit meer gebruiken. Ergens is het altijd wel jammer dat er ergens een knopje zit wat niks doet. Ik heb zelf ook ergens op het stuur een knopje voor een optie die ik niet heb. Dat heeft de verkoper ook netjes verteld, maar ik ben al vergeten wat die optie ook al weer was, dus dat knopje stoort mij ook helemaal niet, Daar was ik eerlijk gezegd wel bang voor toen de verkoper dat vertelde, ten onrechte kan ik nu melden. Anyway, veel veilige en plezierige kilometers toegewenst!
 

kwillems

Donateur
Inmiddels heb ik een paar dingetjes aangepast aan de auto.
Allereerst heb ik er een nummerplaathouder zonder reclamestrook op gezet. Het valt me daarbij weer eens op hoe gemakkelijk je een nummerplaat los krijgt en hoe eenvoudig ze dus te stelen zijn.

Verder een paar zaken via OBDeleven aangepast:
- comfortblinking van 3 maar 5: vanuit een oogpunt van veiligheid vind ik dat belangrijk;
- het fan level wordt nu wel getoond als de fan op 'auto' staat; ik ben dat zo gewend;
- refuel quantity wordt nu in het display getoond;
- needle sweep aangezet

Een verder heb ik zoveel mogelijk apps uit Android auto gegooid. Ik ben wel klaar met alle appjes en piepjes die mijn aandacht van het verkeer afleiden.

Verder heb ik bij Aliexpress leds voor in de kofferbak gekocht en een beschermfolie voor de achterbumper. In de vorige Octavia zaten leds van hypercolor. Benieuwd hoe origineel Chinese het doen. Wat die beschermfolie betreft: ik wil dat gewoon low budget aanvliegen.

In de vorige Octavia had ik een universele telefoonhouder gemonteerd. Zie deze handleiding daarvoor. Wederom met het oog op veiligheid wacht ik daar nog even mee. Gister heb ik hier op het forum een telefoonbeker overgenomen. Morgen ophalen en eens kijken hoe me dat bevalt.

Nu wil ik ga uitvogelen hoe ik een vage verlichting in de voetenruimte kan realiseren.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan