Amundsen Opstart problemen Amundsen

Canon-Eye

Forumguru
@Fabia 123 Ik beschreef alleen maar mijn ruim 4 jaar feitelijke ervaring (tot nu toe - het kan morgen natuurlijk anders zijn) met de mib2.
Simpel feit, enige reden tot verbazing maar niet gerelateerd aan de mate van aandacht waarmee ik het forum lees...
 

pfe83

Senior Member
Hierbij een update, vandaag is de auto wederom bij de dealer geweest waarbij (nogmaals) gekeken is naar de problemen die ik ondervind met mijn CarPlay. De medewerker wist mij te vertellen dat er een bepaalde dataplug/module is verwijderd die nog ergens intern in het het hardware systeem zat. Volgens hem is dat vaak een aanstichter van problemen en had deze al lang geleden verwijderd moeten (kunnen) worden aangezien die geen functie meer had. Ik ga de komende tijd ondervinden of de problemen inderdaad weg/minder zijn, ik laat het hier weten.
 

Tees

Donateur
Die hadden ze beter bij levering al kunnen verwijderen, maar Pon verdiende te veel aan de data... gênant dat die dus ook nog bekend is vanwege storingen op de CANbus (want dat moet t dan zijn lijkt me), dat is normaliter voorbehouden aan goedkope Chinese troep. Weten we meteen weer wat Pon levert :rolleyes:
 

pfe83

Senior Member
Ja, zoiets was het inderdaad. Ik heb nu 3 ritten gemaakt en hij lijkt inderdaad stabieler. Er is echter een gehele reset geweest van het infotainment-systeem, dus mogelijk dat dat er ook voor zorgt dat het nu (tijdelijk) beter gaat. Maar ik ben voorzichtig optimistisch :)
 

pfe83

Senior Member
Inmiddels enkele dagen verder, helaas toch weer een vastloper gehad (luide bromtoon voor 5 seconden en daarna een volledige herstart van het systeem). Ik was wel het systeem met meerdere apps tegelijk aan het gebruiken, wat voorheen sowieso nauwelijks mogelijk was. Het lijkt dus nog steeds stabieler, maar de problemen zijn nog niet volledig weg. Ik kijk het nog even aan.
 

Tees

Donateur
Het klinkt mij een beetje als een geheugenprobleem: alsof de MMI unit op een gegeven moment z'n geheugen vol heeft. Dat leidt (bij imperfecte software) tot problemen, eerst traagheid en vervolgens een fout die een harde reboot triggert.
 
Die hadden ze beter bij levering al kunnen verwijderen, maar Pon verdiende te veel aan de data... gênant dat die dus ook nog bekend is vanwege storingen op de CANbus (want dat moet t dan zijn lijkt me), dat is normaliter voorbehouden aan goedkope Chinese troep. Weten we meteen weer wat Pon levert :rolleyes:
Hoi Tees,
Weet je waar deze module zit? Is dit bekend?
Heb wel een import Kodiak uit België, maar wil het wel kunnen checken?
Tnx alvast!
 

Rallye

Forumguru
Die module was er om je auto “smart” te maken. Hij was ontwikkeld door Pon en is alleen in Nederland ingebouwd. In een Kodiaq uit België zal die niet zitten. Je kaart staat inderdaad op SD.
 

pfe83

Senior Member
Ik weet niet of ik het al gezegd had, maar klik eens je SD kaart eruit waar je navi op staat.
Hoi, dank voor de tip. Ik heb dat vorige week geprobeerd, sindsdien geen vastlopers meer gehad. Gezien de geschiedenis wil ik niet te vroeg juichen, maar hij lijkt nu inderdaad een stuk stabieler. Ik zal over een tijdje na meer kilometers nog een update geven.
 

pfe83

Senior Member
Het lijkt erop dat het verwijderen van de SD-kaart met navi informatie inderdaad de vastloop problemen heeft opgelost. Sinds ik dat gedaan heb is het systeem geen enkele keer meer vastgelopen terwijl ik navi-apps en Spotify gelijktijdig gebruik. Dank nogmaals voor de tip @Rainesh !!

Wel verliest het systeem af en toe de verbinding met de telefoon, maar dat komt mogelijk door de kabelpoort van mijn telefoon. Ook met opladen moet ik hem er soms opnieuw insteken ondanks dat ik hem regelmatig reinig. Ik ga nog eens op dit forum op zoek naar een goede oplossing voor een telefoonhouder in de auto, die ben ik nog niet tegengekomen voor de Kodiaq.
 

EdK

Forumguru
Ik ga nog eens op dit forum op zoek naar een goede oplossing voor een telefoonhouder in de auto
Even google gebruiken en dan zoeken op Brodit Zeer netjes passend voor bijna elke wagen en phone
Nieuwe phone dan de helft van geheel aanschaffen en kan weer op de zelfde beugel.
Nieuwe auto ? dan alleen nieuwe beugel en houder kan weer overgezet worden...
 

Slider

Forumguru
Doe ik ook elke auto weer, dus recent voor de O3 gedaan. Telefoonhouder zelf gaat al 5 auto's mee ondertussen.
Persoonlijk vind ik de Kuda houder het mooiste staan altijd.

Voor de Kodiaq is dat deze: Link

l_272x_1_z1[1]_20180405144228.jpg
 

Rallye

Forumguru
We hebben en Kuda in de MINI vanwege de betere plaatsing, in de Skoda’s altijd Brodits gehad. Inderdaad prima.
 

pfe83

Senior Member
Vandaag is de zogenaamde 5F regelmodule van mijn media systeem vervangen. Benieuwd of de CarPlay nu blijft werken als ik de SD kaart met de navi gegevens weer plaatst. Ik houd jullie op de hoogte.
 

pfe83

Senior Member
Hierbij weer een update na een auto vakantie naar Oostenrijk. Helaas heeft ook het vervangen van de 5F regelmodule de problemen niet weten op te lossen. Ik heb wel het gevoel dat het iets langer 'goed' gaat, maar toch loopt het systeem op een gegeven moment vast wanneer ik Apple CarPlay gebruik. Daarom in de vakantie wederom de work-arround toegepast om de SD kaart te verwijderen en alleen en volledig CarPlay te gebruiken. Dan werkt het systeem stabiel en kan ik het gebruiken zoals gewenst.
 
Bovenaan Onderaan