Amundsen Opstart problemen Amundsen

2020Kodiaq

Senior Member
Na de update naar de 0480 en de laatste Iphone update naar IOS15 gelukkig geen last van uitvallers meer. Wat een verademing.
 

pfe83

Senior Member
Het lijkt bij mij ook steeds instabieler te worden. Spotify samen met een navigatie-app resulteert binnen enkele minuten al in een bromtoon en vastloper. Verbinden met iPhone via USB lukt ook vaak niet waardoor ik de kabel een aantal keer eruit en weer in moet doen en dan werkt het redelijk om 1 app tegelijk te gebruiken. Waze werkt al bijna helemaal niet meer, Google Maps lijkt nog het meest stabiel. Heb binnenkort een bandenwissel en heb verzocht aan de dealer om de update uit te voeren, ben benieuwd!
 

Alpha

Donateur
Hebben jullie 15.0.2 al geïnstalleerd?

Staat specifiek dit in de release notes:

CarPlay may fail to open audio apps or disconnect during playback.
 

pfe83

Senior Member
Vandaag is mijn ent. systeem geüpdatet tijdens mijn werkplaatsbezoek. Ik zit vanavond wat langer in de auto, ik ga eens kijken of CarPlay nu stabieler is, ben benieuwd!
 

pfe83

Senior Member
Bovenstaande update heeft het systeem iets stabieler gemaakt, maar het houdt nog niet over. Het verbinden via USB gaat nu bijna altijd goed, maar ik ervaar nog steeds vaak vastlopers als ik meer dan 1 app tegelijk gebruik. Erg frustrerend!
 

2020Kodiaq

Senior Member
Momenteel is het systeem wel stabieler geworden. Ik heb nu nog maar eens of twee keer per week dat het systeem niet meer 'connect'. Maar in negen van de tien gevallen kan ik dit verhelpen door de USB-kabel even los te trekken en weer te bevestigen. Binnenkort maar weer eens een nieuwe Skoda Kodiaq of Mazda XC60 uitzoeken.
 

2020Kodiaq

Senior Member
Ik zit bijna aan mijn kilometers. Er moet dus een nieuwe komen. Maar wanneer ik voor de Kodiaq ga, dan ga ik sowieso niet voor Amundsen. Hopelijk worden daarmee de problemen voorkomen.
 

Antera

Donateur
De problemen kunnen met alle systemen voorkomen. Sterker nog de nieuwste systemen zijn zelfs niet feilloos
 

2020Kodiaq

Senior Member
Dat kan wel zo zijn. Maar na twee keer een boordcomputer te hebben vervangen, zonder dat de problemen opgelost zijn, twijfel ik wel aan het functioneren van Amundsen.
 

pfe83

Senior Member
De problemen kunnen met alle systemen voorkomen. Sterker nog de nieuwste systemen zijn zelfs niet feilloos
Ik vind het echt slecht dat ze dit niet onder controle krijgen. Ik had laatst in het buitenland een weekend een huurauto, dit was een Opel Grandland. Hier zat ook Apple CarPlay op en dit werkte met dezelfde telefoon en snoer feilloos, geen enkele vastloper.

In mijn eigen auto blijft het tobben. In geen enkele rit blijft het systeem stabiel, zelfs tegenwoordig als ik maar 1 app (bv Google Maps) gebruik knalt hij er uit. En dan hoop ik maar dat ik niet gebeld wordt, want dat is een garantie voor een vastloper. Ik vind het erg jammer, want verder ben ik super blij met de auto maar dit is echt een flinke smet. Vrees dat de beloofde update van 'het najaar' nog wel even op zich laat wachten. Ik weet niet of dit bij Columbus ook speelt, maar ik heb ook spijt van mijn keuze voor Amundsen.
 

Fabia 123

Forumguru
Ik heb al jaren een Amundsen.
Weinig problemen. Om functieuitval te voorkomen doe ik om de paar weken een reset met draaiende motor.
Gewoon 15 seconden de startknop ingedrukt houden. Mijn android telefoons werken eveneens prima.
Met appel telefoons heb ik wel slechte ervaringen, maar niet alleen in de auto. Voor mij is een appel van de groenteboer alleen om op te eten.
Alle nieuwe systemen van nieuwe of gefacelifte Vag auto's geven problemen. Veel andere merken zijn gewoon beter op dit moment.
 

pfe83

Senior Member
Haha, laten we de Apple vs Android discussie niet hier starten, daar zijn genoeg andere forums voor ;)

Dat herstarten/reset doet mijn systeem automatisch enkele keren per week omdat hij vastloopt. Ik doe zelf inderdaad ook regelmatig een herstart, dit geeft vak tijdelijk verlichting. Vrees dat ik er mee zal moeten leven.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Canon-Eye

Forumguru
Om functieuitval te voorkomen doe ik om de paar weken een reset met draaiende motor.
:pieker:???
Ik heb sinds ingebruikname van de Leon dus ook een Amundsen mib2, maar nog nooit op het idee gekomen om een reset te doen. Er heeft zich in die dik 50k km nog nooit een functieuitval of ander probleem voorgedaan...
 

Fabia 123

Forumguru
Als dit forum goed leest dan kan je weten dat functie uitval bij de Amundsen en zijn VW en Seat derivaten wel eens voorkomt.
Ik ken verschillende mensen met o.a. een Leon of een Passat die wel eens last van functie uitval van de infotement. Nadat ik regelmatig preventief heb gereset komt bij functieuitval niet meer voor.
 

EdK

Forumguru
Sinds ik de Fab 3 heb is het in één van de eerste weken een keer voor gekomen dat me amundsen totaal van het padje was.
En zat ook nog eens in het tukseland en had even me navi nodig.
Maar goed een goede reset gedaan en hierna tot heden nooit geen last meer gehad.
Weet ook via Rainesh dat er een nieuwe update zou zijn voor me media unit, zou hij ook sneller van worden werd me verteld.
Maar goed hij mokt niet dus waarom zou ik het doen..
 
Bovenaan Onderaan