Opslaan zetel in geheugen sleutel

timdejonge

Actief lid
is hier nu een oplossing voor ?
ben net ook even gaan testen, heb een style met elektrische zetels en kessy
Het menu is aanwezig en staat ingeschakeld, maar de zetel verzet zicht geen centimer wanneer ik na het gebruiken van de auto door vrouwlief weer zelf ga rijden met de originele sleutel ???
Behoorlijk vervelend, moet telkens manueel nummertje 1 indrukken... hier heb ik ook reeds een verschil gemerkt trouwens, als je al in de auto zit, moet je het blijven indrukken, als je nog niet ingestapt bent en enkel de deur openhebt en dan 1 indrukt, gaat hij volledig tot in de juiste stand...
Iemand ervaringen, tips ??

timdejonge

Actief lid
Ik heb nog geen oplossing gehoord van de dealer, nu dinsdag gaat hij een dagje binnen

Ik zit nog steeds te wachten op antwoord waarom mijn pano-dak niet meesluit met de comfortsluiting....
Is 2 maand geleden onmiddellijk na levering binnengeweest, maar men vond niks, moesten logging doorsturen naar fabriek......
Dus ik weet niet of ik bij mijn dealer meer te weten ga komen hieromtrent...

gdisselkoen

Forumguru
Ik zit nog steeds te wachten op antwoord waarom mijn pano-dak niet meesluit met de comfortsluiting....
Is 2 maand geleden onmiddellijk na levering binnengeweest, maar men vond niks, moesten logging doorsturen naar fabriek......
Dus ik weet niet of ik bij mijn dealer meer te weten ga komen hieromtrent...
Dat is uitgeschakeld omdat er te veel kracht op het mechanisme zit. Kun je via VCDS weer aan laten zetten.

gdisselkoen

Forumguru
Hier in Nederland is het wel uitgeschakeld via een terugroepactie. Mijn auto is van na de constatering en terugroepactie en daar staat het al uit. Komende vrijdag ga ik bij Antara langs om een aantal VCDS aanpassingen te laten doen, o.a. het weer aanzeten van de comfort close/open van het dak. Zal je op de hoogte houden.

is hier nu een oplossing voor ?
ben net ook even gaan testen, heb een style met elektrische zetels en kessy
Het menu is aanwezig en staat ingeschakeld, maar de zetel verzet zicht geen centimer wanneer ik na het gebruiken van de auto door vrouwlief weer zelf ga rijden met de originele sleutel ???
Behoorlijk vervelend, moet telkens manueel nummertje 1 indrukken... hier heb ik ook reeds een verschil gemerkt trouwens, als je al in de auto zit, moet je het blijven indrukken, als je nog niet ingestapt bent en enkel de deur openhebt en dan 1 indrukt, gaat hij volledig tot in de juiste stand...
Iemand ervaringen, tips ??

Dit is bij mij ook zo het geval. Volgens de dealer is dit in orde zo... Gekke mening maar ik lig er niet wakker van aangezien ik 99% van de tijd alleen met de wagen rij. Trouwens als ik op vb 1 druk komt de zetel nooit 100% perfect te staan zoals hij ervoor wel stond. De juiste instellingen wijken dus altijd wat af.
Nu ik hier toch m'n gal aan het spuwen ben, na 5000km beklaag ik zo hard de lederen zetels, ik zweet me te pleuris terwijl ik dit vroeger nooit had. NOOIT nog lederen zetels voor mij!

Antera

Donateur
@timdejonge Pano dak kan je zo coderen dat hij mee sluit geen enkel probleem. Of je dealer weet niet war ze het zoeken moeten of iets anders maar dat verwacht ik niet.

Bart81

Forumguru
Weet niet of ik nog helemaal mee ben met het topic, maar het is me wel gelukt om voor mij en de vrouw de zetels en de spiegels per persoon in te stellen gepersonaliseerd aan de hand van keuze bestuurder.

Niet per sleutel want wij gebruiken altijd maar 1 sleutel

timdejonge

Actief lid
Weet niet of ik nog helemaal mee ben met het topic, maar het is me wel gelukt om voor mij en de vrouw de zetels en de spiegels per persoon in te stellen gepersonaliseerd aan de hand van keuze bestuurder.

Niet per sleutel want wij gebruiken altijd maar 1 sleutel

dat lukt denk ik wel iedereen, maar het probleem is om 1 van die 2 instellingen vervolgens de koppelen aan de sleutel.... tenminste in mijn geval dan toch.
Als mijn vrouw met de auto gereden heeft, en instelling 2 gebruikt, zou ik verwachten dat wanneer ik de auto open met de sleutel, deze naar instelling 1 gaat ? of ben ik verkeerd dan ?

Bart81

Forumguru
dat lukt denk ik wel iedereen, maar het probleem is om 1 van die 2 instellingen vervolgens de koppelen aan de sleutel.... tenminste in mijn geval dan toch.
Als mijn vrouw met de auto gereden heeft, en instelling 2 gebruikt, zou ik verwachten dat wanneer ik de auto open met de sleutel, deze naar instelling 1 gaat ? of ben ik verkeerd dan ?
Tja mij stoort het niet eigenlijk, als ik nu het portier open en mijn vrouw heeft er laatst mee gereden, druk ik bij openen terug op keuze 1 en de stoel staat bijna direct goed.
Ok, zou leuker zijn als het van op afstand kan maar mij maakt het niks

timdejonge

Actief lid
Tja mij stoort het niet eigenlijk, als ik nu het portier open en mijn vrouw heeft er laatst mee gereden, druk ik bij openen terug op keuze 1 en de stoel staat bijna direct goed.
Ok, zou leuker zijn als het van op afstand kan maar mij maakt het niks

maakt op zich ook niet echt uit, maar als de mogelijkheid er is, zou het fijn zijn als het werkt :-)
Al gemerkt dat wanneer je op je instelling kiest voor instappen, hij het vlotjes doet.... terwijl wanneer je al neerzet en dan pas de 1 of 2 indrukt, je moet blijven drukken ???

Bart81

Forumguru
maakt op zich ook niet echt uit, maar als de mogelijkheid er is, zou het fijn zijn als het werkt :-)
Al gemerkt dat wanneer je op je instelling kiest voor instappen, hij het vlotjes doet.... terwijl wanneer je al neerzet en dan pas de 1 of 2 indrukt, je moet blijven drukken ???
Klopt! Heb ik al gemerkt ja

VolvoFox

Senior Member
Bij mij werkt het stoelgeheugen helemaal niet meer. Kan ook geen instellingen meer opslaan. De dealer wil de auto in de werkplaats hebben. Ik heb gevraagd of eerst een reset mogelijk is, maar daar moet ik nog over teruggebeld worden:thumbsdown:

DavidV

Forumguru
Deze week is hij dus dagje bij de dealer geweest. Er is niets gerepareerd, moest alleen zelf merken dat alles terug op fabrieksinstellingen stond. Enige dat ze me wilden vertellen is dat ze foto's en filmpje naar de fabriek hebben gestuurd, en ze me op de hoogte zouden houden.... dat was dinsdag...

Antera

Donateur
heren heb je in het menu de optie aan gezet bij je stoelen? heb 2 klante gehad die dat niet hadden aangevinkt en daarmee werkte het ook niet meer

sandervdw

Actief lid
heren heb je in het menu de optie aan gezet bij je stoelen? heb 2 klante gehad die dat niet hadden aangevinkt en daarmee werkte het ook niet meer
Dat is net het probleem, er IS geen menu "stoelen". Als ik het infotainment systeem reset en opstart zonder dat het contact opstaat, is het er wel, op de moment dat ik het contact aan zet, is het weer weg. Ik zal snel even een filmpje maken en hier vandaag of morgen posten.

bij deze:

Laatst bewerkt:

Antera

Donateur
zo auto wil ik hier wel eens even hebben die dit doet. eens even neuzen heb een klein vermoeden maar moet even gaan zoeken in de adaptiewaardes

Bovenaan Onderaan