Opslaan zetel in geheugen sleutel

sandervdw

Actief lid
zo auto wil ik hier wel eens even hebben die dit doet. eens even neuzen heb een klein vermoeden maar moet even gaan zoeken in de adaptiewaardes
Ik woon in Antwerpen en wil in ruil voor een paar andere aanpassingen zeker wel eens langskomen ;) (kan wel enkel na de typische "werkuren" op weekdagen.
 

sandervdw

Actief lid
je bedoelt je eeuwige dankbaarheid en een kleine vergoeding omdat Mark mogelijks een probleem kan oplossen dat je dealer niet kan?? :deuk::deuk::deuk:
Dat is eigenlijk ook al goed heb het trouwens aan dealer laten weten, had voor aflevering al laten weten dat ze dit moesten checken en er was "geen enkel probleem te vinden". Ik ben benieuwd naar een antwoord...

Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk
 

DavidV

Forumguru
Nadat de wagen in juni een dag bij de dealer heeft gestaan, en ik een week nadien moest binnenkomen om het probleem op video vast te leggen.... heb ik NIETS meer van de dealer gehoord. Ik heb dus nog steeds geen oplossing ;) Voor de rest blijft de wagen het wel goed doen, nog altijd SUPERb tevreden.
 

Jedi

Lid
Bij mij werkt het koppelen wel wel, echter geen menu (denk toch echt dat dat met MY2017) te maken heeft. Het werkte door de sleutels te 'personaliseren' ergens in het menu (eigen naam per sleutel) en daarna de spiegelstanden en stoelstand te koppelen aan 1 vd sleutels via de methode volgens instructieboekje die je gepost had (methode 2). Ik kreeg volgens mij ook heen bevestigingstoon, maar het werkte wel.
 

sandervdw

Actief lid
Bij mij werkt het koppelen wel wel, echter geen menu (denk toch echt dat dat met MY2017) te maken heeft. Het werkte door de sleutels te 'personaliseren' ergens in het menu (eigen naam per sleutel) en daarna de spiegelstanden en stoelstand te koppelen aan 1 vd sleutels via de methode volgens instructieboekje die je gepost had (methode 2). Ik kreeg volgens mij ook heen bevestigingstoon, maar het werkte wel.
Dus je kan de zetel verstellen, uitstappen en wagen afsluiten. Als je dan terug aankomt zet hij zichzelf goed zonder dat je ergens op duwt?

Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk
 

Jedi

Lid
Yes, correct. Of als mijn vrouw haar sleutel (en geheugenstand stoel) heeft gebruikt en ik daarna de auto open met mijn sleutel en daarna het bestuurdersportier dan stelt hij de stoel (en spiegels etc.) in mijn stand.
 

sandervdw

Actief lid
Ik heb nog steeds niet het stoelenmenu, maar ondertussen werkt de sleutel wel. Het werkt echter niét op basis van op welke sleutel je op het knopje drukt.
Hij onthoudt de positie per sleutel, maar als je zowel een sleutel in je zak hebt zitten, en bij een andere sleutel op de knop drukt, dan werkt het niet.

Er dus voor zorgen dat je steeds enkel je eigen sleutel bij hebt...
 

Rallye

Forumguru
Ik heb nog steeds niet het stoelenmenu, maar ondertussen werkt de sleutel wel. Het werkt echter niét op basis van op welke sleutel je op het knopje drukt.
Hij onthoudt de positie per sleutel, maar als je zowel een sleutel in je zak hebt zitten, en bij een andere sleutel op de knop drukt, dan werkt het niet.

Er dus voor zorgen dat je steeds enkel je eigen sleutel bij hebt...

Zeker als je Kessy hebt klinkt dat logisch: hoe weet de auto anders voor welke sleutel hij de stoel in moet stellen?
 

sandervdw

Actief lid
Zeker als je Kessy hebt klinkt dat logisch: hoe weet de auto anders voor welke sleutel hij de stoel in moet stellen?
Ik bedoel dan deze situatie:
1) Ik open de deur met sleutel A (via het knopje op de sleutel, niet Kessy).
2) Ik verstel de zetel
3) Ik sluit de deur met sleutel A (via het knopje)
4) Ik open de deur met sleutel B (via knopje) waarbij sleutel A ook in mijn zak zit.
5) Er gebeurt niets.
6) Ik sluit alles terug, leg sleutel A verder weg
7) Ik open de deur met sleutel B (Kessy)
8) Zetels verstellen automatisch

Normaal zou stap 4 ook een verstelling van de zetels moeten veroorzaken, omdat hij in principe weet dat ik met sleutel B open.
 

Rallye

Forumguru
Maar dan moet de auto dus verschil maken tussen of je de deur opent met Kessy of de sleutel. En daaruit afleiden dat niet je vrouw van 1.54m, die de deur voor je heeft geopend, maar jij van 2.18, met zelf een sleutel op zak, achter het stuur wil plaatsnemen......

Ik denk dat de (programmeur van) de auto niet het risico heeft willen lopen dat jij achter het stuur "gecrushed" wordt.
 

s_janssen

Actief lid
Ergens in het algemene menu, had toevallig nog een foto op m'n telefoon staan. Is redelijk makkelijk te vinden, maar kan morgen even kijken.

Ik heb een Style Business met 1 el. stoel. Maar geen menu om sleutels te personaliseren. Of zit dat gewoon heeeel erg goed verstopt?
 

Racer01

Senior Member
Ik heb een Style Business met 1 el. stoel. Maar geen menu om sleutels te personaliseren. Of zit dat gewoon heeeel erg goed verstopt?
Ik heb ook de StyleBbusiness en geen menu. Maar even de 'SET' knop indrukken en vervolgens "1" (of 2/3) ingedrukt houden en dan hoor je een toon. Voila alles (stoel + spiegels) staan ingesteld! Top!

NB: zorg er wel voor dat de andere sleutel niet in de buurt is :-)
 

s_janssen

Actief lid
Ik heb ook de StyleBbusiness en geen menu. Maar even de 'SET' knop indrukken en vervolgens "1" (of 2/3) ingedrukt houden en dan hoor je een toon. Voila alles (stoel + spiegels) staan ingesteld! Top!

NB: zorg er wel voor dat de andere sleutel niet in de buurt is :-)

Maar als ik daarna mn auto open blijft alles in de oude stand staan tot ik zelf weer op 1 druk. Kan dat dan niet automatique?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 

sandervdw

Actief lid
Maar als ik daarna mn auto open blijft alles in de oude stand staan tot ik zelf weer op 1 druk. Kan dat dan niet automatique?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dat is exact het probleem dat hier beschreven is. Ik heb geen idee wat er verandert is, maar bij mij werkte het dus ineens wel.
 

s_janssen

Actief lid
Dat is exact het probleem dat hier beschreven is. Ik heb geen idee wat er verandert is, maar bij mij werkte het dus ineens wel.
:pieker: Dan ga ik toch maar eens jouw sleutel A / sleutel B verhaal helemaal uitvoeren. Misschien heeft het systeem dat wel nodig....
 

s_janssen

Actief lid
:pieker: Dan ga ik toch maar eens jouw sleutel A / sleutel B verhaal helemaal uitvoeren. Misschien heeft het systeem dat wel nodig....

En jawel! It works! Methode gevolgd, en als je instapt schuift de stoel in de stand van de juiste sleutel. How cool!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Bovenaan Onderaan