Opslaan zetel in geheugen sleutel

DavidV

Forumguru
Mag ik even jullie hulp vragen ? Ik rij sinds 2 weken met een Superb Combi L&K TDI 150 DSG. Ik krijg mijn zetelstand niet opgeslagen in het geheugen van de sleutel. Ik bedoel hiermee het automatisch verstellen van de zetel, afhankelijk van de sleutel (persoon) die de wagen open doet. Ik heb een Full Option, enige opties die ik niet heb is standverwarming, TV-Tuner, afvalbakje, en isofix in de voorzetel.... optie zou er moeten opzitten dus.

Wat ik al gedaan heb :

1. Zie handleiding Columbus, procedure via Columbus :
- Ik heb het menu niet in de Columus beschikbaar : Zou eens iemand met een L&K kunnen kijken of hij het menu ZETEL tussen het menu OPENEN EN SLUITEN en INSTRUMENTENPANEEL heeft staan ? Maandag heb ik in de garage bij een Style met elektrische zetels (stoffen bekleding) en Kessy gekeken, en die had het menu wel....

Manual Memory zetel Columbus.jpg 2016-06-08 19.07.10.jpg

2. Zie instructieboekje, bij zetels :
- Als ik onderstaande instructie opvolg, dan krijg ik geen bevestigingstoon (dus : naar gesloten wagen toestappen, ontgrendelen, instappen, zetelknop 1 indrukken, binnen 10 seconden op openen sleutel duwen). Heb al alle mogelijke variaties geprobeerd, met beide sleutels, ook met contact aan enzo, geen verschil
- Heb de zetel ook al eens naar al zijn eindpunten gezet, hetgeen ook een BONG moet geven, maar krijg ook dan geen toon
- Heb al met de 2 sleutels het geprobeerd, en ook of het werkt, ook al krijg ik geen bevestigings-bong, maar er gebeurt niets...

Manual Memory zetel.jpg

Dus : de garage ging het uitzoeken... vandaag kreeg ik telefoon :
- De optie moet op de L&K zitten
- Op de Style zou je het menu wel hebben, op de L&K zou het normaal zijn dat het menu in de Columbus er niet is (Wat ???? Dit geloof ik al niet eigenlijk...)
- De procedure met knopje drukken en sleutel drukken zou wel moeten werken, maar het is niet zo dat je een BONG als bevestiging zou moeten krijgen.... (He ?? is dit zo ??)
- Ze gingen deze namiddag bij een andere L&K die binnenkwam testen, en me laten weten (maar geen telefoon meer gehad)
- Ze vertelden me dat ik het waarschijnlijk het fout deed, dat je de knop op de sleutel 10 seconden moest inhouden, samen met de zetelknop (... maar dan gaan gewoon mijn ramen open.... meer niet)

Zou er iemand eens even willen kijken hoe het bij zijn wagen zit ? Op 28 juni moet mijn wagen een dag binnen bij de garage (omdat mijn voorste zijruit bij 5 cm openen en sluiten een harde knak geeft), tegen dan zou ik zeker willen zijn hoe het zit, en hen eigenlijk willen zeggen "regel het maar dat de optie werkt, EN ook in het menu zit, EN de bong geeft, ik ben zeker dat ik het moet hebben".

THANKS :bloemen:
 

Joske

Forumguru
Al eens een "harde reset" geprobeerd van het systeem?

I/O knop blijven indrukken totdat het systeem terug opstart?

indien dat geen succes oplevert kan je : terugzetten naar fabrieksinstellingen overwegen..

Andere sleutel al eens geprobeerd?
 

DavidV

Forumguru
- Harde reset al gedaan
- Terugzetten fabrieksinstellingen nog niet... hij komt toch net uit de fabriek ? ;)
- Andere sleutel ook al geprobeerd, in totaal al 2 uur mee bezig geweest. Eerste sleutel 20 meter wegleggen, met 2e sleutel naderen, terug wisselen, alle mogelijke combinaties....
 

Bart81

Forumguru
@DavidV .... Hopelijk stelt dit probleem zich niet bij alle l&k's?
Dat klinkt al geen goed nieuws!

Voor de rest hopelijk toch zeer tevreden over de l&k uitvoering?
 

DavidV

Forumguru
@Bartjanssens Ja, super tevreden over de Superb, en ook over alle L&K goodies... Heb een paar dingetjes die ik liever nu even vraag, ipv er voor altijd mee te leven. De meeste zijn hier ook al bekend :
- Koplampen moeten nog steeds afgeregeld worden.... 28 juni dus...
- Zijruit bestuurderskant : bij 5 cm openen en sluiten en flinke krak. Volledig openen en sluiten zonder tussentijds stoppen loopt goed
- Ruitenwissers : ja... zijn lawaaimakers. Heb het mee gemeld, maar denk dat ik zelf over tijd een setje vervang ruitenwissers van een ander merk plaats. Het zijn gewoon zeer lange flexibele rubberen ruitenwissers, ze brommen te snel en te hard bij vegen
- Ruitensproeiers.... tja... 1 straal waar je iets mee bent, de 2e straal spuit 10 cm boven de onderkant in het midden, en dan nog een 3e zacht neveltje. Ga denk ik wisselen naar VW sproeiers (passat of CC. Passat is brede waaier, CC is 3 stralen).
- De software, en vooral de parkeersensoren, zijn een beetje buggie. Niet vaak, maar toch paar keer per week. Soms gaan de sensoren aan, soms niet. Soms piepen ze wel, maar gaan scherm niet aan.
- En dan nog het zetelgeheugen

Voor de rest : Super wagen ! Zeer tevreden mee, ik mis mijn Audi A4 geen minuut.
 

Bart81

Forumguru
@DavidV oei oei... Zijn toch al wel best een aantal opmerkingen vind ik zelf.
Zou eigenlijk toch niet mogen op nieuwe wagen.
Hopelijk heb ik iets meer succes
 

DavidV

Forumguru
Vind je ? Ik vind het kleine prulletjes. Het is niet dat de vering continu kraakt, of ik de DSG maar niets vind, of continu windgeruis heb... ik hoop dat het bij die prulletjes blijft, dan komt het best wel in orde ;)
 
- Koplampen moeten nog steeds afgeregeld worden.... 28 juni dus...
Hoe heb je dit opgemerkt?

- Zijruit bestuurderskant : bij 5 cm openen en sluiten en flinke krak. Volledig openen en sluiten zonder tussentijds stoppen loopt goed
Moet ik straks ook eens controleren. Ik hou jullie op de hoogte.

- Ruitenwissers : ja... zijn lawaaimakers. Heb het mee gemeld, maar denk dat ik zelf over tijd een setje vervang ruitenwissers van een ander merk plaats. Het zijn gewoon zeer lange flexibele rubberen ruitenwissers, ze brommen te snel en te hard bij vegen
Inderdaad hetzelfde. Vind ze eigenlijk maar slecht en ben ook al aan het uitkijken naar een ander merk of model.

- Ruitensproeiers.... tja... 1 straal waar je iets mee bent, de 2e straal spuit 10 cm boven de onderkant in het midden, en dan nog een 3e zacht neveltje. Ga denk ik wisselen naar VW sproeiers (passat of CC. Passat is brede waaier, CC is 3 stralen).
Daar ga ik ook eens voor naar de garage.
Ik heb soms zelfs de indruk dat ze elke keer anders spuiten maar het is nooit goed.

Moest je resultaten hebben van die VW sproeiers ben ik heel geïnteresseerd.

- De software, en vooral de parkeersensoren, zijn een beetje buggie. Niet vaak, maar toch paar keer per week. Soms gaan de sensoren aan, soms niet. Soms piepen ze wel, maar gaan scherm niet aan.
Is me eigenlijk nog nooit opgevallen. Piepen doen de voorste heel snel als je ergens traag en dicht naar toe rijdt.
Camera gaat telkens goed aan.
Die zijsensoren staan soms wel heel gevoelig. Als er een motor langsrijdt in de file springen ze soms al aan.

- En dan nog het zetelgeheugen
Dit is me ook nog niet opgevallen en moet ik ook eens proberen.



Ik heb zelf ook een paar dingen opgemerkt:
- gisteren nog viel al de electronica opeens uit. Ik was juist vertrokken (auto had de hele dag mooi in de zon opgewarmd) en al na een paar minuten ging de gps niet meer mee, kon ik niets meer selecteren van audio en/of telefoon, kon ik niets meer regelen van temperatuur of zetelkoeling.
Op de autostrade deed die dan toch opeens een volledige reset en na een paar minuten was alles weer operationeel.

Ik heb dit vroeger ook eens éénmalig gehad bij een Opel Insignia maar het is toch even schrikken.

- met de bluetooth verbinding heb ik ook vaak problemen maar dit ligt volgens mij (en andere fora) aan mijn LG G3.
Af en toe connecteert die gewoon niet en moet ik dit manueel een aantal keer proberen.
Sinds kort valt die tijdens het bellen gewoon weg maar blijft de lijn wel open. Soms komt die dan opeens weer terug na een paar minuten weer muziek geluisterd te hebben. Die muziek hoort de ontvanger ook.
Gisteren belde ik naar één nummer, viel die weg, kwam die terug, viel die weer weg en kwam die weer terug.
En dat werd aanzien als een groepsgesprek :pieker:.
En die kon ik nadien enkel maar afbreken door op de telefoon zelf op te hangen. Via de console ging het niet.

Met een iPhone die ik ook heb lukt alles eigenlijk goed.



Maar toch: WAT EEN WAGEN :yeehaa:
Zo'n ruimte, zo'n luxe. Die automaat met ACC en zelfsturing, prachtig gewoon.

Tegenwoordig wordt ik door iedereen als chauffeur gevraagd.


groeten
 

DavidV

Forumguru
On topic : Zou er eens iemand met een L&K kunnen kijken of hij het STOELEN menu heeft ? En als het niet zo is, werkt het dan wel met de sleutel ? En hebben de Style mensen dan wel een menu ?

Alvast bedankt...
 

MrEdge_

Forumguru
Ik heb een Style en een menu. De hele verhandeling in het boekje is niet nodig, gewoon stoel instellen en auto afsluiten. De positie (plus stand van de spiegels en kleur van ledverlichting) wordt dan netjes onthouden.
 

DavidV

Forumguru
Bedankt om te bevestigen. Tjah, hier dus geen menu, en ook niet in te stellen via sleutel... De spiegels en kleur van de led verlichting ondthoudt hij wel, maar niet de zetels. iemand met een L&K die eens wil kijken, proberen ?
 

Robbie146

Senior Member
Grappig, even gekeken, ik heb geen "Stoelen" menu, zou je dit alleen krijgen als je 2 elektrische stoelen hebt voor?
 

DavidV

Forumguru
Het menu zou op de Style wel zitten, en op de L&K niet... Maar wou dit even met jullie checken, lijkt me zo raar ;)
 

Robbie146

Senior Member
Het menu zou op de Style wel zitten, en op de L&K niet... Maar wou dit even met jullie checken, lijkt me zo raar ;)

Op mijn Style met 1 elektrische stoel dus niet, op de Style van @RefleCs met 2 elektrische stoelen blijkbaar weer wel. Dus ook daar zit verschil, alleen vind ik dit wel een vreemde want die ene stoel heeft wel 3 geheugens. Misschien is dit stoel menu in VCDS te activeren??
 

MrEdge_

Forumguru
Dat is inderdaad curieus... temeer omdat de tweede elektrische stoel helemaal niet meedoet met de automatische standen, dus daar is dat vinkje niet eens op van toepassing.
 
Hmm ook ik heb twee elektrische stoelen dus daar zit nog wel lijn in het verhaal. Maar dacht dat L&K standaard 2 elektrische stoelen krijgt. Dan zou die het menu ook moeten hebben toch :itwasntme:
 
Bovenaan Onderaan