Opel Insignia 110 pk diesel

LenK

Forumguru
Het is misschien wel leuk om andere merken af te kraken, maar niemand gaat tegen zijn zin vrijwillig 4 jaar in een auto rijden als die hem niet aan staat.

Transportvoertuigen worden misschien wel puur op calculatie gekocht of geleased, maar zo gauw persoonlijke keuzen een rol kunnen spelen komen andere minder rationele factoren om de hoek kijken.

Misschien wel liever een paar € per maand extra betalen dan tegen heug en meug in een auto zitten.
 

Neptukker

Forumguru
horror auto's

Het is misschien wel leuk om andere merken af te kraken, maar niemand gaat tegen zijn zin vrijwillig 4 jaar in een auto rijden als die hem niet aan staat.

Transportvoertuigen worden misschien wel puur op calculatie gekocht of geleased, maar zo gauw persoonlijke keuzen een rol kunnen spelen komen andere minder rationele factoren om de hoek kijken.

Misschien wel liever een paar € per maand extra betalen dan tegen heug en meug in een auto zitten.
:ot:
Als bedrijsautotje een aantal keren met een Mazda Demio op pad gemoeten. Dat gun je niemand hoor. Persoonlijk is dat voor mij de slechtste auto waarin ik ooit heb gereden en dat zegt best veel. Heb ook wel eens een Scenic van een kameraad bestuurt. brrrrrrrrrrrrr :biggthumpdown:
 

cloink

Actief lid
Dat is dus nu niét meer het geval. Vraag me niet hoe, maar een S2 Ambiente 140 pk kost me in de leasing een stuk meer dan een Insignia Sport 160 pk. En dat heeft zelfs niets met restwaarde te maken, maar alleen met aankoopprijs.
?!

Ik ben ook Belg en heb dezelfde oefening gemaakt indertijd (hart zei Insignia, verstand wees naar de Superb). Over 2 weken haal ik mijn Superb 2.0 TDI 140pk Elegance met nog wat toeters en bellen op, wat een lager leasebedrag gaf dan een 160pk sterke Insignia Sport met lang niet al die toeters en bellen. Ik zou dan ook eens je licht op steken bij alternatieve leasemaatschappijen?

Hier alvast het (concreet!) resultaat van mijn laatste offerte-aanvragen. Deze bedragen gaan over een operationele leasing over 4 jaar, 35.000km/jaar, alles inclusief behalve brandstof (vervangwagen bij >24u immobilisatie) en is excl. 50% BTW-aftrek. Zoals je zal zien is de Insignia wat duurder én heeft de Skoda de DSG aan boord. Zonder die DSG zakt het leasebedrag nog een aardige duit. Ik begrijp dus echt niet dat jouw Superb Ambiente (!) duurder uitvalt dan de Insignia?!

1) Opel Insignia - 5 deurs - 2.0 diesel (160pk) - Sport uitvoering
+ Gold Pack (fleet)
+ Sight & Light Pack I
+ Premium Climate Pack
+ Leder interieur Siena
+ Adaptive Forward Light (Bi-Xenon)
+ Infinity Sound System
+ Telefoonvoorbereiding met Bluetooth
+ Elektrisch inklapbare & automatisch dimmende buitenspiegels
==> 788€/maand

2) Skoda Superb - 2.0 diesel (140pk) - Elegance uitvoering
+ DSG
+ Pack Company
+ Sportchassis
+ Soundsystem 10LS
+ 3-spakig multifunctioneel stuur + bediening DSG + telefoonfunctie
+ Bluetooth Premium voorbereiding
+ Interieur met Mirage afwerking
+ Wegrijhulp helling + controlesysteem bandendruk
+ Donkere ruiten AR
==> 775€/maand
 

Swiss

Actief lid
Directlease, hmm, dat zijn dus de "officiële" prijzen.

De meeste bedrijven krijgen echter kortingen op die prijzen. En die liggen bij Opel ettelijke percenten hoger.

Superb Ambiente 140 met:
Pack Company
Bolero
17" Alu
Sportchassis

Aankoopprijs (kortingen en bijkomende kosten inbegrepen): 21269,00 (20402 zonder BIV)
Totaalprijs (30000/48, all-in, behalve CO2-bijdrage): 736,38. Met zelfde maat velgen als Insignia (18") gaan we over de 740.

Insignia Sport 160 met:
Silver Pack
Bestuurderszetel elektrisch verstelbaar mét geheugen

Aankoopprijs (kortingen en bijkomende kosten inbegrepen): 22375,00 (21137 zonder BIV)
Totaalprijs (30000/48, all-in, behalve CO2-bijdrage): 724,59

Eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat er toch wel een aanzienlijk verschil ligt in de restwaarde: 36% voor de Superb, 45% voor de Insignia. Voor de rest ontlopen ze elkaar amper op operationele kosten. Prijsverschil wordt gemaakt bij de afschrijving (Aanvulling op vorige mail: na verder uitzoeken blijkt het probleem blijkt bij dit model of deze motor te liggen. Voor de Elegance 105 geeft men een restwaarde van net geen 45% op).

In grote lijnen komen de wagens overeen, paar details niet te na gelaten. Maar 1 op 1 kun je inderdaad nooit vergelijken. Sommige opties van de ene kun je gewoon niet op de andere krijgen (Flexride, Twindoor, Park Assist, ...).

Wat ik maar bedoel: mijn huidige O2 heb ik gekocht omdat Skoda voor een privé-rijder ongekende prijs-kwaliteit kon bieden. Als ik nu echter een S2 ga vergelijken met een Insignia, is hij niet langer veruit de goedkoopste. Dus ofwel heeft de concurrentie zijn prijzen aangepast naar beneden, of Skoda de zijne naar boven.

Dit gezegd zijnde wil ik absoluut geen polemiek starten. Geef mij een Superb met Flexride voor de prijs van de Insignia en ik ben verkocht. Maar da's niet mogelijk, dus het wordt kiezen...
 

cloink

Actief lid
De meeste bedrijven krijgen echter kortingen op die prijzen. En die liggen bij Opel ettelijke percenten hoger.
Huh? Ook hier verschillen onze ervaringen, wat best vreemd te noemen is, daar ik van de beide merkverantwoordelijken duidelijk te horen kreeg dat dit echt "officiële" kortingen zijn, waar niet van afgeweken wordt... Anyway, dit zijn de aan mij toegekende fleetkortingen:

- Opel (Insignia 5d Sport 160pk): 14%
- Skoda (Superb Elegance 140pk): 15%

Hierbovenop krijg je als bedrijf nog 1 tot 3% extra, afhangend van je vlootgrootte en samenstelling. Maar hoe Opel bij jou "ettelijke" procenten hoger ligt begrijp ik dus niet helemaal?

Soit, dit is natuurlijk geen discussie hé, ik vind het gewoon allemaal wat vreemd, daar in mijn gevan de Superb toch beduidend goedkoper was dan de Insignia... ;)

EDIT: wat betreft de wegligging was ik ook zeer geneigd om te gaan voor die FlexRide, maar na een (héél erg) spectaculaire testrit met een chauffeur van Skoda zelf was ik helemaal overtuigd van het Superb-onderstel en was dat niet echt een issue meer. Maar goed, het blijft een leuke en zelfs bruikbare gadget, die FlexRide... :)
 

Captain Hook

Forumguru
Onze belgische vrienden hebben maar mazzel.
Een vergelijkbare Superb (of Isignia) is in Nederland minstens 10.000 euro duurder door onze achterlijke BPM belasting. :mad:
 
De Opel Insignia is aangeslagen bij het publiek, een andere conclusie kun je niet trekken gezien het feit Opel al 100.000 orders heeft voor de nieuwe middenklasser. De Insignia is sinds het einde van vorig jaar leverbaar, de Sports Tourer staat inmiddels ook bij de dealer.

Opel gaat deze maand drie extra ploegendiensten draaien in Rüsselsheim om aan de vraag te kunnen voldoen. Vorige week vrijdag stond het aantal bestellingen voor de insignia in Nederland op 4.000, en dat terwijl de Sports Tourer nog maar net bij de dealer staat. Dat de Insignia het vooral goed doet bij ‘vreemdmerkrijders’ blijkt uit het feit dat het voor veel kopers de eerste Opel is. In Duitsland is dankzij het nieuwe model Opels verkoop in de middenklasse met 82 procent gestegen ten opzichte van het eerste kwartaal in 2008.

(bron: autoweek.nl)
 

Psioneer

Actief lid
Onze belgische vrienden hebben maar mazzel.
Een vergelijkbare Superb (of Isignia) is in Nederland minstens 10.000 euro duurder door onze achterlijke BPM belasting. :mad:

Dat is niet altijd een feit. Ik ben Nederlander, werk in Nederland maar woon in België en rijd een Belgische leaseauto. Daarom betaal ik alles op basis van Nederlandse wetgeving en dus heel veel te veel. De leaseprijs voor mijn Sup is een euro of 650 als ik me niet vergis maar ik betaal 932 euri!
Maar ach, 't is wel een geweldige auto.
 

MarcoO2

Forumguru
De Opel Insignia is aangeslagen bij het publiek, een andere conclusie kun je niet trekken gezien het feit Opel al 100.000 orders heeft voor de nieuwe middenklasser. De Insignia is sinds het einde van vorig jaar leverbaar, de Sports Tourer staat inmiddels ook bij de dealer.

Opel gaat deze maand drie extra ploegendiensten draaien in Rüsselsheim om aan de vraag te kunnen voldoen. Vorige week vrijdag stond het aantal bestellingen voor de insignia in Nederland op 4.000, en dat terwijl de Sports Tourer nog maar net bij de dealer staat. Dat de Insignia het vooral goed doet bij ‘vreemdmerkrijders’ blijkt uit het feit dat het voor veel kopers de eerste Opel is. In Duitsland is dankzij het nieuwe model Opels verkoop in de middenklasse met 82 procent gestegen ten opzichte van het eerste kwartaal in 2008. (bron: autoweek.nl)

Nu maar hopen voor Opel dat het voor al die mensen niet (naast de eerste) ook gelijk de laatste Opel is...
 

LenK

Forumguru
Nu maar hopen voor Opel dat het voor al die mensen niet (naast de eerste) ook gelijk de laatste Opel is...
Dat is dan ook te hopen voor Superb rijders die teveel olie moeten bijvullen.

En lease rijders zijn niet de meest trouwe merkenrijders. Wat er over 4 jaar op de markt is of komt bepaalt alles.

Hoeveel Skoda rijders zijn er hier de laatste tijd niet afgehaakt bij een andere auto kopen/kiezen.
 

cloink

Actief lid
En lease rijders zijn niet de meest trouwe merkenrijders. Wat er over 4 jaar op de markt is of komt bepaalt alles.
Helemaal mee eens en daar is m.i. niets mis mee. Ik ben zelf ook zo iemand: Opel, Fiat, VW, Alfa Romeo en nu Skoda. En doe ik dat omdat ik persé wil wisselen van merk? Neen, helemaal niet, ik kies gewoon het beste aanbod op de markt dat aan mijn huidige vraag voldoet. Vandaag is dat Skoda, maar als dat binnen 4 jaar een ander merk zou zijn, wat voor idioot moet je dan wel niet wezen om dat te negeren en blind opnieuw voor een Skoda te gaan?

Neen, denk dat de "merkfanatiekeningen" een "dying race" zijn hoor... ;)
 

LenK

Forumguru
Neen, denk dat de "merkfanatiekeningen" een "dying race" zijn hoor... ;)
Ik ken er anders nog genoeg. En ook mensen die ondanks alles, ondanks veel problemen bij hun merk blijven. Ik heb het dan wel over koop-rijders.
En kijk hier op het forum. Er zijn genoeg mensen die bijna ongezien alles van Skoda geweldig vinden. Als Skoda 4 wielen onder een kippenhok zet vinden ze het nog een schitterend model.
 

Ronnie

Forumguru
Ik ben al m'n hele (autorijdend) leven trouw aan de VAG groep, afgezien van m'n eerste Alfa GTV 2.0 uit 1968, toen 8 jaar oud, destijds maakte ik een "jump" over een spoorwegovergang en braken de twee voorschokbrekers eronderuit! Sinsdien geen Alfa meer......
Moet zeggen dat (mijn mening)VAG produkten technisch goed in elkaar steken, en redelijk betrouwbaar zijn.
 

___JC___

Forumguru
Als Skoda 4 wielen onder een kippenhok zet vinden ze het nog een schitterend model.

Dat was toch alleen met BMW rijders? :tongue:

Ikzelf ben nu met mn 3e Skoda bezig. Waarschijnlijk wordt de volgende ook gewoon weer een Skoda (Superb2). Niet omdat ik merkenblind ben maar omdat Skoda veel auto (letterlijk en figuurlijk) voor weinig geld biedt. En dan ben ik niet eens tevreden met de kwaliteit van mn huidige Octy.

Tuurlijk is een Insignia of zelfs een Mondeo mooier dan een Superb 2. Maar de dingen die voor mij belangrijk zijn heeft de Skoda (ruime, 4x4, veel opties voor relatief weinig en turbomotoren!). Dan kom je uiteindelijk weer bij je ' eigen' merk uit. De nieuwe neus van de Octy vind ik trouwens niet mooi en dan wel zo erg dat ik zeker geen Octy zou nemen als opvolger. Sorry jongens...
 

Swiss

Actief lid
Volgens mij heeft Skoda minder "die hard merkenfans" dan andere merken.

Hoe kom je namelijk bij Skoda terecht? Door de ongekende prijs/kwaliteit, niet door het imago. Dat wil dus ook zeggen dat als een ander merk betere prijs/kwaliteit biedt, de rijders eerder zullen overstappen.

Skoda moet dus meer doen om de mensen bij zich te houden. Maar daar is niets mis mee, dat houdt hen scherp...
 

cvegreen

Forumguru
Ik heb ook al verschillende merken gehad , mijn eerste wagens waren opel , dat dus nooit meer . Daarna mijn eerse citroën en dat was een 18 jaar oude diane 6 prachtig ding . Dan door het aandringen van mijn ouders terug nog een opel gekocht , had beter mijn geld in brand gestoken . Daarna een mitsubichi colt , dat was een goeie auto tot dat ik hem tegen mijn ex schoonmoeders peugot geplakt had. Daarna een peugot 205 , een echte rampbak , die ingewisseld voor een citroën BX , dat was mijn eerste echte goede wagen , heb me daar 4 jaar mee geamuseerd tot er een bestelwagen dacht diene blinkt te veel en heeft er zijn bestelwagen tegen geplakt. Dan een citroën XM , daar ik zonder auto zat te snel gekocht en het bleek achteraf dat hij op zijn laatste loodjes reed en dus op was. Die ingewisseld na een jaartje en heel veel kosten voor een ford escort , was wel een goede wagen, maar heb me daar nooit mee geamuseerd . Daarna een citroën C3 , dat was een electrisch drama geval. Die ingeruild na een goed jaar voor een hyundai accent en die heb ik dan tegen een geparkeerde vrachtwagen geknald , dan mijn huidige auto gekocht , mijn F1 en dat is mijn tweede wagen waar ik me echt goed mee voel .
 
Bovenaan Onderaan