Directlease, hmm, dat zijn dus de "officiële" prijzen.
De meeste bedrijven krijgen echter kortingen op die prijzen. En die liggen bij Opel ettelijke percenten hoger.
Superb Ambiente 140 met:
Pack Company
Bolero
17" Alu
Sportchassis
Aankoopprijs (kortingen en bijkomende kosten inbegrepen): 21269,00 (20402 zonder BIV)
Totaalprijs (30000/48, all-in, behalve CO2-bijdrage): 736,38. Met zelfde maat velgen als Insignia (18") gaan we over de 740.
Insignia Sport 160 met:
Silver Pack
Bestuurderszetel elektrisch verstelbaar mét geheugen
Aankoopprijs (kortingen en bijkomende kosten inbegrepen): 22375,00 (21137 zonder BIV)
Totaalprijs (30000/48, all-in, behalve CO2-bijdrage): 724,59
Eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat er toch wel een aanzienlijk verschil ligt in de restwaarde: 36% voor de Superb, 45% voor de Insignia. Voor de rest ontlopen ze elkaar amper op operationele kosten. Prijsverschil wordt gemaakt bij de afschrijving (Aanvulling op vorige mail: na verder uitzoeken blijkt het probleem blijkt bij dit model of deze motor te liggen. Voor de Elegance 105 geeft men een restwaarde van net geen 45% op).
In grote lijnen komen de wagens overeen, paar details niet te na gelaten. Maar 1 op 1 kun je inderdaad nooit vergelijken. Sommige opties van de ene kun je gewoon niet op de andere krijgen (Flexride, Twindoor, Park Assist, ...).
Wat ik maar bedoel: mijn huidige O2 heb ik gekocht omdat Skoda voor een privé-rijder ongekende prijs-kwaliteit kon bieden. Als ik nu echter een S2 ga vergelijken met een Insignia, is hij niet langer veruit de goedkoopste. Dus ofwel heeft de concurrentie zijn prijzen aangepast naar beneden, of Skoda de zijne naar boven.
Dit gezegd zijnde wil ik absoluut geen polemiek starten. Geef mij een Superb met Flexride voor de prijs van de Insignia en ik ben verkocht. Maar da's niet mogelijk, dus het wordt kiezen...