Opel Insignia 110 pk diesel

___JC___

Forumguru
Ik zat ook met een schuin oog naar de Insignia te kijken als opvolger. Voor mij is binnenruimte helemaal belangrijk (2.10m). Daarom zal de Insignia zeker gaan afvallen. De Superb heeft zoveel auto (ruimte en opties) voor een redelijke prijs.
 

___JC___

Forumguru
En zeg nou eerlijk __JC__, je hart is toch ergens verliefd geworden op Skoda.. the underdog :)

Dat is waar, al zijn er de laatste jaren wel wat stubbelingen geweest in de relatie. Gister WEER bij de dealer omdat het kapje van de koplampsproeier weer weg was. Konden ze meteen ff het kraken achter oplossen. Uiteindelijk ging deze jongen zonder koplampsproeierkapje weg. Het bevestigingspunt van het binnenwerk was beschadigd en dat was natuurlijk niet op voorraard.
:mad:

En toen ik over de eerste drempel ging, jawel, kraakte de vering achter.
:407:
 

Falcon

Donateur
Aan de ene kant is dit deels door de dealer natuurlijk en ik zal hen daar even op aanspreken, vooral over het kraken van de veren.

Ik zie het heel veel om mij heen, collega's die klagen over hun dealer, maar even een klacht mail sturen is te veel werk.
Want vaak is het puur een communicatiestoring waar door zaken niet goed worden geregeld. Door de bestuurder of door de dealer.
 

WillemJan

Forumguru
Even een beetje offtopic: een jaar of 8 geleden reed ik in een Opel Astra 1.9TDI. Was een perfecte wagen. En die wagen heeft me ook een keer mijn leven gered: in gesandwiched in een kettingbotsing: voor me stond iemand stil, ik stond ook stil maar ik werd van achteren aangereden met een snelheid van ca 50 km/u.
Voorkant en achterkant in de prak, alleen het deel waar ik zat, was nog intakt.
En nee, ik heb hier geen foto's meer van.

Groetjes... Willem-Jan
 

___JC___

Forumguru
Aan de ene kant is dit deels door de dealer natuurlijk en ik zal hen daar even op aanspreken, vooral over het kraken van de veren.

Ik zie het heel veel om mij heen, collega's die klagen over hun dealer, maar even een klacht mail sturen is te veel werk.
Want vaak is het puur een communicatiestoring waar door zaken niet goed worden geregeld. Door de bestuurder of door de dealer.

:ot:
Ik mail mn klacht niet maar ik klaag gewoon meteen. Als ik bel met de opmerking 'de vering kraakt achter' en er wordt opgeschreven 'kraak onder de auto' dan gaat het al mis. Ze hebben wat schroeven in een of andere bodemplaat gezet en dan moet het wel weg zijn meneer. Ik nogmaals aangegeven dat het van achteruit komt moet iets met vering zijn. Half uurtje later kreeg ik m mee met de opmerking dat het een of ander hitteschild was wat los zat. Goed zij zijn de experts dus het zal wel. Weggereden en toen was er nog niks aan de hand, bij mij in de straat eerste drempel KRAAK KRAAK.. Meteen weer gebeld uiteraard.
:mad::mad::mad:
 

cvegreen

Forumguru
Ik heb ook het idee dat veel autoherstellers /garagehouders /mechaniekers niet echt goed luisteren naar wat hun klant (wij dus) vertellen . In mijn geval geweest met mijn stuurbekrachtiging was het ook ik die het zoekwerk heeft verricht via een ander forum waar ik echt heel goed geholpen ben geweest . Dan komt er op de factuur ook nog eens "zoekwerk" bij gefactureerd terwijl het IK was die alles heb moeten aankaarten , heb ook nog dat bewuste potje onderzocht of het wel dat was en ja hoor het bleek dat te zijn . Wat volgens de garage eerst niet het geval kon zijn geweest. Ik heb nog maar zelden echt tevreden geweest over een garagehouder , behalve dan diegene waar ik nog gewerkt heb. Daar was klant koning en dat meen ik echt. Niet omdat ik er nog gewerkt had , maar omdat je er kon komen aanklagen met wat je maar wilde en het moest niet een citroën zijn , wat hun merk is . Ik denk er zelfs aan om met mijn fabje ook weer naar daar toe te gaan om hem zijn onderhoud te geven. Die mensen zijn wel al aan het uitbollen , dus heel lang zal ik daar wel niet meer kunnen gaan met mijn auto als ik daar naartoe zal gaan tenminste.
 

floris

Lid
Binnen een 3-tal maanden moet ik een keuze maken tussen een Insignia en een S2 en op dit moment weet ik het écht niet...:crazy:

Zal even helpen: de S2 = minder duur, ruimer en een mooier binnenkant
een Insignia = duurder, kleiner en mooier buitenkant

kortom: voor minder geld zit je ruimer in een mooier interieur en je komt van A naar B
 

Swiss

Actief lid
Zal even helpen: de S2 = minder duur, ruimer en een mooier binnenkant
een Insignia = duurder, kleiner en mooier buitenkant

kortom: voor minder geld zit je ruimer in een mooier interieur en je komt van A naar B

Dat is het 'm net. Ik ben indertijd naar Skoda gegaan omdat die de allerbeste prijs/kwaliteit gaven.

Dat is dus nu niét meer het geval. Vraag me niet hoe, maar een S2 Ambiente 140 pk kost me in de leasing een stuk meer dan een Insignia Sport 160 pk. En dat heeft zelfs niets met restwaarde te maken, maar alleen met aankoopprijs. Zodra je bij Skoda afstapt van de goedkoopste motor, rekenen ze zo hard door dat je zeer dicht bij de andere merken komt.

Het hart zegt nog altijd Skoda, maar het verstand (ik bén nu eenmaal cost engineer) weet het gewoon even niet...
 

floris

Lid
De prijs blijft een punt van discussie, de combinatie verschillen tussen uitrusting/motoren/merk pakt idd heel wisselend uit.
 

___JC___

Forumguru
Dat is het 'm net. Ik ben indertijd naar Skoda gegaan omdat die de allerbeste prijs/kwaliteit gaven.

Dat is dus nu niét meer het geval. Vraag me niet hoe, maar een S2 Ambiente 140 pk kost me in de leasing een stuk meer dan een Insignia Sport 160 pk. En dat heeft zelfs niets met restwaarde te maken, maar alleen met aankoopprijs. Zodra je bij Skoda afstapt van de goedkoopste motor, rekenen ze zo hard door dat je zeer dicht bij de andere merken komt.

Het hart zegt nog altijd Skoda, maar het verstand (ik bén nu eenmaal cost engineer) weet het gewoon even niet...

Gek als ik de S2 1.8TSI en Insignia 2.0t full options vergelijk is de Insignia veel duurder. Zowel in aanschaf als in leaseprijs. De Insignia is mooier en heeft leuke gadgets (opel Eye en dat leuke onderstel) de Superb veel meer ruimte en Skoda value for Money.
 

floris

Lid
Gek als ik de S2 1.8TSI en Insignia 2.0t full options vergelijk is de Insignia veel duurder. Zowel in aanschaf als in leaseprijs. De Insignia is mooier en heeft leuke gadgets (opel Eye en dat leuke onderstel) de Superb veel meer ruimte en Skoda value for Money.
een S2 ambiente en opel Insigna sport is ook niet 1 op 1 te vergelijken
 
Ik zag vandaag van afstand een hele mooie zwarte glanzende auto bij mij in de straat met het allerlaatste uitgegeven kenteken. En ik me maar afvragen welk nieuw Mercedes Benz model dat is :) Ik dacht: "verrek, dat is wel anders een hele mooie C of E klasse". Van dichtbij zag ik dat het een Insignia is. Wat looks betreft kan ik alleen maar zeggen: een hele mooie auto!
 

floris

Lid
Nee ik had het over beide auto's vol opties. Dan vergelijk je eerlijk lijkt me. En dan is de Insignia beduidend duurder.

dat klopt, dan praat je idd over een vergelijking maar dat is niet wat Swiss doet! die vergelijkt een sport met ambiente
 

___JC___

Forumguru
dat klopt, dan praat je idd over een vergelijking maar dat is niet wat Swiss doet! die vergelijkt een sport met ambiente

Okee maar een S2 Ambition 2.0TDI (140pk) kost kaal 33k en een Insignia 2.0CDTI (160pk) sport kost 36k. Dan kan de Superb nooit duurder zijn in de lease lijkt mij.
 

floris

Lid
Okee maar een S2 Ambition 2.0TDI (140pk) kost kaal 33k en een Insignia 2.0CDTI (160pk) sport kost 36k. Dan kan de Superb nooit duurder zijn in de lease lijkt mij.

dan zit onze "cost engineer" (swiss) de plank helemaal mis te slaan. Ik dacht ook te zien dat de S2 minder duur was.

Dus swiss, verklaar je nader.............
 
Bovenaan Onderaan