sitechris
Donateur
Vandaag 20 minuutjes gereden in de Opel Insignia diesel. Het was de instapdiesel 110 pk.
Ik vond het echt helemaal niks. Slechtste auto waar ik sinds tijden in heb gereden:
Motorisch
- Futloos. Een 105 pk Passat rijdt veel lekkerder!
- Herrie (vergelijkbaar met pompverstuiver)
- Motor houdt in boven de 2000 toeren.
Besturing
- Vaag
Binnenruimte
- Beenruimte heel beperkt. Vergelijkbaar met mijn e46 3-serie. Dat is dus echt niet ruim!
Bediening
- Bediening onlogisch. Vooral navigatie werkt omslachtig. Dan wil je op OK drukken, maar moet je weer draaien om te bevestigen. Pak je de knop op middenconsole dan moet je juist wel weer drukken etc etc etc. Wil je volume radio draaien, dan pak je altijd de verkeerde knop.
Schakelen
- Koppeling zwaar
- Versnellingsbak gaat stroef
- Bij achteruit schakelen moet je een hendeltje optillen, als je die loslaat wil je vinger wel eens klem komen zitten. Zo slordig!
Afwerking
- Wellicht was dit een maandagmorgenauto, maar de afwerking van de auto was beneden elk peil. Alles wat je aanraakt, of waar je arm op rust levert een hels kraakconcert op. Ook tijdens het rijden hoor je constant gekraak! Op de middenconsole rond versnellingspook wordt zeer goedkoop plastic gebruikt. Je kunt het bijna lostrekken, zo slecht zit het erop. De auto is sowieso een bezuinigingsmodelletje. De hendels van de richtingaanwijzer lijken zo uit een goedkope amerikaan te komen. Ook de gebruikte materialen zijn echt niet op niveau.
Pluspunten:
Hij is best comfortabel. En ik vind het wel een mooie auto om te zien. Verder kan ik geen plussen bedenken.
Mochten er mensen zijn die de Insignia overwegen, ga aub altijd eerst proefrijden en voelen. In de tests van de bladen wordt de auto positief gewaardeerd. Ik snap er niks van, of was deze auto echt een maandagmorgenauto of voorloopserie???? Ik heb echt lange tijd niet in zo'n matige auto gereden. De auto is in alle opzichten een goedkoop kreng. De financiele troubles van GM zie je duidelijk terug in de auto!
Opel failliet? Ik ga ze niet missen! Een Superb of Octavia is een veel betere koop!
Ik vond het echt helemaal niks. Slechtste auto waar ik sinds tijden in heb gereden:
Motorisch
- Futloos. Een 105 pk Passat rijdt veel lekkerder!
- Herrie (vergelijkbaar met pompverstuiver)
- Motor houdt in boven de 2000 toeren.
Besturing
- Vaag
Binnenruimte
- Beenruimte heel beperkt. Vergelijkbaar met mijn e46 3-serie. Dat is dus echt niet ruim!
Bediening
- Bediening onlogisch. Vooral navigatie werkt omslachtig. Dan wil je op OK drukken, maar moet je weer draaien om te bevestigen. Pak je de knop op middenconsole dan moet je juist wel weer drukken etc etc etc. Wil je volume radio draaien, dan pak je altijd de verkeerde knop.
Schakelen
- Koppeling zwaar
- Versnellingsbak gaat stroef
- Bij achteruit schakelen moet je een hendeltje optillen, als je die loslaat wil je vinger wel eens klem komen zitten. Zo slordig!
Afwerking
- Wellicht was dit een maandagmorgenauto, maar de afwerking van de auto was beneden elk peil. Alles wat je aanraakt, of waar je arm op rust levert een hels kraakconcert op. Ook tijdens het rijden hoor je constant gekraak! Op de middenconsole rond versnellingspook wordt zeer goedkoop plastic gebruikt. Je kunt het bijna lostrekken, zo slecht zit het erop. De auto is sowieso een bezuinigingsmodelletje. De hendels van de richtingaanwijzer lijken zo uit een goedkope amerikaan te komen. Ook de gebruikte materialen zijn echt niet op niveau.
Pluspunten:
Hij is best comfortabel. En ik vind het wel een mooie auto om te zien. Verder kan ik geen plussen bedenken.
Mochten er mensen zijn die de Insignia overwegen, ga aub altijd eerst proefrijden en voelen. In de tests van de bladen wordt de auto positief gewaardeerd. Ik snap er niks van, of was deze auto echt een maandagmorgenauto of voorloopserie???? Ik heb echt lange tijd niet in zo'n matige auto gereden. De auto is in alle opzichten een goedkoop kreng. De financiele troubles van GM zie je duidelijk terug in de auto!
Opel failliet? Ik ga ze niet missen! Een Superb of Octavia is een veel betere koop!