Opel Insignia 110 pk diesel

sitechris

Donateur
Vandaag 20 minuutjes gereden in de Opel Insignia diesel. Het was de instapdiesel 110 pk.

Ik vond het echt helemaal niks. Slechtste auto waar ik sinds tijden in heb gereden:

Motorisch
- Futloos. Een 105 pk Passat rijdt veel lekkerder!
- Herrie (vergelijkbaar met pompverstuiver)
- Motor houdt in boven de 2000 toeren.

Besturing
- Vaag

Binnenruimte
- Beenruimte heel beperkt. Vergelijkbaar met mijn e46 3-serie. Dat is dus echt niet ruim!

Bediening
- Bediening onlogisch. Vooral navigatie werkt omslachtig. Dan wil je op OK drukken, maar moet je weer draaien om te bevestigen. Pak je de knop op middenconsole dan moet je juist wel weer drukken etc etc etc. Wil je volume radio draaien, dan pak je altijd de verkeerde knop.

Schakelen
- Koppeling zwaar
- Versnellingsbak gaat stroef
- Bij achteruit schakelen moet je een hendeltje optillen, als je die loslaat wil je vinger wel eens klem komen zitten. Zo slordig!

Afwerking
- Wellicht was dit een maandagmorgenauto, maar de afwerking van de auto was beneden elk peil. Alles wat je aanraakt, of waar je arm op rust levert een hels kraakconcert op. Ook tijdens het rijden hoor je constant gekraak! Op de middenconsole rond versnellingspook wordt zeer goedkoop plastic gebruikt. Je kunt het bijna lostrekken, zo slecht zit het erop. De auto is sowieso een bezuinigingsmodelletje. De hendels van de richtingaanwijzer lijken zo uit een goedkope amerikaan te komen. Ook de gebruikte materialen zijn echt niet op niveau.

Pluspunten:
Hij is best comfortabel. En ik vind het wel een mooie auto om te zien. Verder kan ik geen plussen bedenken.

Mochten er mensen zijn die de Insignia overwegen, ga aub altijd eerst proefrijden en voelen. In de tests van de bladen wordt de auto positief gewaardeerd. Ik snap er niks van, of was deze auto echt een maandagmorgenauto of voorloopserie???? Ik heb echt lange tijd niet in zo'n matige auto gereden. De auto is in alle opzichten een goedkoop kreng. De financiele troubles van GM zie je duidelijk terug in de auto!

Opel failliet? Ik ga ze niet missen! Een Superb of Octavia is een veel betere koop!
 

LenK

Forumguru
Inderdaad een tegendraadse ervaring als je de testen moet geloven.
Of het instapmodelletje moet erg afwijken van wat het journaille altijd meekrijgt.
Of is het door het BMW rijden dat je andere criteria hanteert?
Ik vind auto's als Fabia, Yaris, Corsa e.d. tegenwoordig ook niet meer om te pruimen, terwijl ik daar vroeger (toen ze nog veel slechter waren dan nu) toch niet echt ontevreden over was.
 

Maarten

Forumguru
Ik vind auto's als Fabia, Yaris, Corsa e.d. tegenwoordig ook niet meer om te pruimen, terwijl ik daar vroeger (toen ze nog veel slechter waren dan nu) toch niet echt ontevreden over was.

Doe je hier de Fabia (2) niet tekort?
 

VEEJAY

Forumguru
Inderdaad, de Insignia rijdt belabberd, ik reed een 160Pk automaat diesel. D8 goede auto voor een interessante prijs. Was binnen 20 minuten weer terug bij de dealer en reed met een illusie armer in de O2 weer weg...
 

LenK

Forumguru
Doe je hier de Fabia (2) niet tekort?
Nee hoor. Voordeel van kleintjes is prijs, parkeerruimte, draaicirkel en zo.
Maar als het gaat om comfort, herrie, ruimte e.d. ben ik ze ontgroeid, letterlijk en figuurlijk. En dat was al in de tijd van mijn O2.
Ik vind het geen ramp om met mevrouw LenK mee te rijden in de F2, maar zodra het bordje einde bebouwde kom is gepasseerd is de lol er wmb vanaf.
 
Nee hoor. Voordeel van kleintjes is prijs, parkeerruimte, draaicirkel en zo.
Maar als het gaat om comfort, herrie, ruimte e.d. ben ik ze ontgroeid, letterlijk en figuurlijk. En dat was al in de tijd van mijn O2.
Ik vind het geen ramp om met mevrouw LenK mee te rijden in de F2, maar zodra het bordje einde bebouwde kom is gepasseerd is de lol er wmb vanaf.

Kijk, dat is nou zo aardig op dit skodaforum: binnen een mum van tijd wordt bijna elk onderwerp omgebogen naar iets anders, meestal de beleving van een skodarijder met betrekking tot wat dan ook, in dit geval een vroeger gereden auto (maar dus niet die van het topic...) :smirk:
 

sitechris

Donateur
Inderdaad een tegendraadse ervaring als je de testen moet geloven.
Of het instapmodelletje moet erg afwijken van wat het journaille altijd meekrijgt.
Of is het door het BMW rijden dat je andere criteria hanteert?
Ik vergelijk de auto ook met mijn oude Octavia en met auto's waarmee ik wel eens gereden heb (C-klasse, Mondeo, verschillende Laguna's, Superb, Passat, Saab 9-3, Seat Leon, Seat Altea XL, Opel Astra, VW Golf etc etc). De Insignia is met afstand de slechtste auto van dit rijtje. Met grote afstand.
 

LenK

Forumguru
Als dat door meer mensen ervaren wordt dan is dat niet best voor Opel.
Dit zou toch een kaskraker moeten worden voor het kwakkelende bedrijf.
Een auto die niet aan slaat in een belangrijk segment en dat op dit moment kunnen ze echt niet hebben.

Vreemd dat die mening in geen enkele test gedeeld wordt.
Autozine heeft het zelfs over "de allure van een echte directieauto". Is het toch alleen de instapper dan die door de mand valt?
 

___JC___

Forumguru
Als meer mensen dit zo ervaren dan krijgt GM het nog veel moeilijker. Zou het niet grotendeels aan die dramamotor liggen Chris? Ik merk vaak dat als ik iets in een auto helemaal niks vind, dat ik dan automatisch ook negatiever tov de rest van de auto sta.
 

MarcoO2

Forumguru
Ik heb inmiddels ook een heel aantal mensen die erin gereden hebben gesproken die wel positief waren. Het hangt misschien inderdaad sterk af van de motorisering, de uitvoering en je eigen referentiekader.

Het is in ieder geval te hopen voor Opel dat het één van de bovenstaande redenen was, of dat het een exemplarisch probleem was, want de toekomst van GM hangt zo'n beetje van deze auto af...
 

cvegreen

Forumguru
Ik zou niet mogen reageren wegens een te sterke negatieve drang over het boven genoemde merk.
Ik zeg al meer als 10 jaar dat dit geen kwaliteits merk meer is . Vroeger +25 jaar geleden was dit echter anders , toen maakte opel nog echt duitse degelijkheid (kan erover mee praten , mijn ouders rijden al jaren opel)
Ik ken ook mensen die niets dan lof hebben over het merk , maar ik ken er nog veel meer die nooit geen opel meer hoeven te hebben.
Ik vind de insigna ook heel mooi ogen , maar ik heb mijn twijfels en heel sterke twijfels wat er allemaal van rommel achter die mooie koets steekt.
De vectra van mijn vrouw geweest was eveneens een rampbak eerste klasse. Ik had toen al ongeveer 10 jaar opel afgezworen en ik blijf erbij . Skoda is vele malen beter als opel en dat voor een oostblok auto in de ogen van heel veel mensen . Dat aantal mensen minderd wel heel snel en zien in dat het merk skoda echt veel meer is dan een oostblok rampbak, het zijn eerder A sigment auto's dan het fel ondergewaardeerde B sigment waarin skoda vertoeft , dat heeft wel als voordeel dat de prijs ook relatief B sigment is .Mij verwonderd het niets dat die insigna , ondermaats scoort. Ik wens het de mensen die bij opel werken helemaal niet toe , maar door hun jarenlange twijfelachtige kwaliteit op de markt te brengen doet het merk nu tijdens de crisis zichzelf de das om . Jammer voor de mensen die bij opel werken ,ik hun hen wel hun werk . Ik zou ook niet graag werkloos zijn .
 

LenK

Forumguru
Opel was dé auto van Nederland kudde land.
Maar om de een of andere reden heeft de kudde een aantal jaren geleden een andere koers genomen. Om wille van kwaliteit is het niet geweest want van Opel naar Peugeot lijkt me eerder een achteruitgang wbt betrouwbaarheid en duurzaamheid.
De kolonne Jan Kadetten is afgezwaaid met het vervangen van de Kadett door de Astra.
Dus het saaie vormgeving beu zijn was het ook niet. Opel werd ook wat vlotter kwa design.
Wie het weet mag het zeggen.
 

bat

Lid
Of het instapmodelletje moet erg afwijken van wat het journaille altijd meekrijgt.
De gemiddelde autojournalist krijgt meestal een flink dure versie mee met een lijstje wat er standaard niet op zit. Ze mogen dan zelf verzinnen hoe de auto er zonder uit zou zien. En dat lukt gewoon niet, want met name de afwerking moet je gewoon zelf ervaren.

Anderzijds: crisismodellen worden volgens mij alleen nog maar verkocht als poolauto's aan bedrijven en door heel erg zuinige mensen die het niet over hun hart kunnen verkrijgen meer te betalen voor electrische raambediening als het ook met een zwengeltje kan.

Wat Opel betreft: of ze hebben daadwerkelijk een enorme sprong in de afwerkign gemaakt, maar anders verbaast het me niks. De meeste opels die ik heb gereden vond ik nogal plastic...
 

EdK

Forumguru
Opel was dé auto van Nederland kudde land.
Maar om de een of andere reden heeft de kudde een aantal jaren geleden een andere koers genomen. Om wille van kwaliteit is het niet geweest want van Opel naar Peugeot lijkt me eerder een achteruitgang wbt betrouwbaarheid en duurzaamheid.
De kolonne Jan Kadetten is afgezwaaid met het vervangen van de Kadett door de Astra.
Dus het saaie vormgeving beu zijn was het ook niet. Opel werd ook wat vlotter kwa design.
Wie het weet mag het zeggen.


De Prijs van een Oplel !!??
 

sitechris

Donateur
Als meer mensen dit zo ervaren dan krijgt GM het nog veel moeilijker. Zou het niet grotendeels aan die dramamotor liggen Chris? Ik merk vaak dat als ik iets in een auto helemaal niks vind, dat ik dan automatisch ook negatiever tov de rest van de auto sta.

De waardeloze motor scheelt natuurlijk veel. Maar de grootste tegenvaller was niet de motor, maar was de waardeloze kwaliteit van interieur. En dit was de topuitvoering qua uitrusting. Ik ben overigens wel benieuwd of dit nu exemplarisch was. Misschien eens een keer de showroom instappen voor een second opinion....
 

Swiss

Actief lid
Nu ik dit allemaal lees, toch maar even mijn mening neerpennen.

Ik heb vorige maand twee testritten gedaan met een Insignia. Ik wilde per se een Sportversie (want ik wilde de Flexride) en dan was er alleen een 220 pk benzine ter beschikking. Daarna heb ik kort even een 160 pk diesel (Cosmo) meegekregen, gewoon om de motor even aan te voelen.

Wel, fijne wagen met twee pluspunten: De sportzetels (zitten ge-wel-dig), maar vooral dan de Flexride. Gewoonweg fantastisch. In Sport of in Comfort is het totaal andere wagen. Alleen daarvoor al zie ik de wagen al zitten, maar...

1) De plaats vanachter, da's rampzalig. Ik ben 1m89, en daar is gewoon niet aan te beginnen (ik zat letterlijk met mijn hoofd schuin tegen het dak).
2) De 220-pk motor was, hoe zal ik het zeggen, tam. Op papier bulkt die van het vermogen en koppel, in praktijk niet echt. De 160 diesel was niet slecht, maar ook niet geweldig. Waarschijnlijk ligt dat aan het feit dat ik PD's gewend ben: Zelfs de 190 pk CR-versie zal niet kunnen tippen aan een 140 PD qua gevoel. Geluid va de motor viel wel goed mee.

Qua interieur was er niets aan te merken, zowel op de Sport als de Cosmo (behalve dan de middenconsole, die is belachelijk breed in verhouding tot de opbergruimte). Ik snap dan wel niet dat ze beiden aan dezelfde prijs verkopen: de Sport biedt je zoveel meer value for money.

Binnen een 3-tal maanden moet ik een keuze maken tussen een Insignia en een S2 en op dit moment weet ik het écht niet...:crazy:
 

Captain Hook

Forumguru
1) De plaats vanachter, da's rampzalig. Ik ben 1m89, en daar is gewoon niet aan te beginnen (ik zat letterlijk met mijn hoofd schuin tegen het dak).
Dat viel me al eerder op. Al die nieuwe auto's hebben zo'n laag dak. :biggthumpdown:
Ben zelf nog iets over de 1.90m; daarom vind ik een O2 ideaal.
http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas...aties/artikelen/archief/2008/2008-2367-wm.htm


Binnen een 3-tal maanden moet ik een keuze maken tussen een Insignia en een S2 en op dit moment weet ik het écht niet...:crazy:
Ik wist het wel...:yeah:
 
Bovenaan Onderaan