Oog op een Octavia II 1.6 Ambiente uit 2007

Sebastian

Donateur
@Cordoba Bedankt voor de uitleg. Helder verhaal. Geen caravan voor ons en de bergen gaan we voornamelijk alleen de lente en zomer in.

Ik merkte de sludge al de tweede dag of derde dat ik 'm had op. Net een beetje gereden. Geen korte stukjes. Tijdens de verkoop was de dop uiteraard schoon... In mei 2017 is er een oliewissel gedaan en volgens mij heeft hij daarna niet meer echt gereden. Ik hou het gewoon in de gaten. Zal straks eens kijken of het veel erger is geworden. Kapotte koppakking met een ton op de teller, gebeurt dat? Heeft een MPI motor trouwens.

Die stoffige bende.... haha dat is toch echt door onszelf. Twee Jack Russels op de achterbank, dan gaat er gauw wat stof in de rondte. Ze liggen wel op zo'n hondenkleed maar stof doe je niks tegen. Behalve elke dag stoffen. Eerlijk is eerlijk, de binnenkant was echt zo goed als nieuw. Vwb de buitenkant, ik hoop dat er niks gemaskeerd is. We zullen zien. Ga 'm na de vorstperiode even wassen.

EDIT: over het stof... Op de foto duidelijk te zien maar met het blote oog nauwelijks te zien. Geloof dat ik de foto in HDR stand heb genomen, dan ontsnapt niks!
 
Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
Als krasjes en dergelijke gemaskeerd zijn, dan komt dat na een keer of 4-5 wassen wel weer naar boven, en bij gebruik van een wasstraat nog iets eerder. Overigens is dat niet iets om je heel druk over te maken: óf door de lak een keer te polijsten, óf door zelf een glaze over de lak te zetten als ie goed schoon is (en dan een waxlaagje erover) zie je waskrasjes (swirls) ook bijna niet meer.
 

Sebastian

Donateur
17 dagen na aankoop: kapotte startmotor Vanmorgen alleen een luide 'klik' en verder niks. Wegenwacht stelt dat de startmotor muurvast zit... *zucht*.
 

turboturbo

Forumguru
Zeker balen, maar volgens mij is zo'n defect een gevalletje pure pech... Ik bedoel dat ik niet denk dat de verkoper of vorige eigenaar geweten zou kunnen hebben dat dit eraan komt. Zo'n startmotor stopt vaak ineens met werken. Soms kan je 'm nog één laatste keer activeren door er een ferme mep op de geven. Maar dan moet je die start ook gebruiken om ermee naar een garage te rijden.
 

Sebastian

Donateur
Zeker balen, maar volgens mij is zo'n defect een gevalletje pure pech...

Dat denk ik ook. Dat kun je nauwelijks van tevoren voorspellen. De Wegenwacht heeft er inderdaad een paar flinke petsen tegen gegeven. Tevergeefs helaas. Daarnaast de pech dat je een automaat niet aan kunt slepen.
 
Bovenaan Onderaan