Oog op een Octavia II 1.6 Ambiente uit 2007

Sebastian

Donateur
Succes morgen!
Auto kopen is nu eenmaal emotie = mannen hysterie :D
Je moet doen waar jij je goed bij voelt!
"Mannen hysterie"

Ik heb 'm gekocht. Flink uitgeprobeerd en wat van de prijs af kunnen praten. Blijf het spannend vinden. Hopelijk geen kat in de zak. Van alles gecontroleerd, kon niks vinden. Ik haal 'm deze week op, de Faab blijft daar. Het voelde goed.

Was geen DSG automaat trouwens (zoals iemand eerder stelde) maar een gewone (?) volautomaat. Verkoper zei dat dat minder storingsgevoelig is. Dat gezegd hebbende, verkoper was een échte rasverkoper. Veel praatjes
 

turboturbo

Forumguru
Gefeliciteerd! Benieuwd naar de foto's.... Wel vreemd een 6-gang automaat (volgens autoweek CarBase) en dan geen DSG... Zal wel lekker laag toerental hebben op de highway :sleep:
 
Laatst bewerkt:

Sebastian

Donateur
Gefeliciteerd! Benieuwd naar de foto's.... Wel vreemd een 6-gang automaat (volgend autoweek CarBase) en dan geen DSG... Zal wel lekker laag toerental hebben op de highway
Ja, ik ga dat toch nog even goed nakijken. DSG of niet? Als ik 't Google dan zie ik de letters DSG op de pook zelf staan. Bij deze niet. In het serviceboekje wordt wel gesproken over DSG maar ja, in mijn Fabia boekje staan ook zaken voor andere modellen. Desnoods rijd ik een keer langs een dealer. Zou niet weten hoe ik daar anders achter kom.
 

Zwapp

Forumguru
Bij het reservewiel zit een witte sticker, hierop staat oa een motorcode en bankcode, deze even Googlen dan kom je er vanzelf achter!
 

Sebastian

Donateur
Als ik kijk op Autoweek -> Carbase dan kom ik via het kenteken hier. Daar staat bij transmissie: 6 v., sequentiële automaat. En als ik op de info daarbij klik dan staat er: Een sequentiële automaat is een volautomatische versnellingsbak die met knopjes op het stuur of met tikjes tegen de pook is op- en terug te schakelen.

Heb even een Octavia met DSG gegoogled en vond deze. Carbase schrijft daar bij de transmissie: 7 v., aut. met dubb. koppeling.

Dat doet me dan toch vermoeden dat ik een gewone automaat heb.

Ik zal sowieso nog even de tips van @Zwapp en @turboturbo controleren en nog even bij de dealer informeren. Wil het toch zeker weten.

Tot voor een paar dagen geleden had ik nog nooit van een DSG automaat gehoord :D:laugh:
 
Laatst bewerkt:

Canon-Eye

Forumguru
Was geen DSG automaat trouwens
Dat is wel vreemd. Ik heb van oktober 2007 tot januari 2011 in een O2 combi gereden en dat was toch echt een DSG6 automaat, net als de demo van toen alweer een paar maanden oud waarmee ik medio augustus 2007 had proefgereden.
Ik kan me toch slecht voorstellen dat ze twee verschillende automaten naast elkaar in het leveringsprogramma hadden... :pieker:
 

Sebastian

Donateur
Deze heeft inderdaad geen dsg maar een gewone automaat. Niks mis mee trouwens hoor....;)

Ik las dat bij een DSG elke 60.000 km of 2 (of 4?) jaar de transmissieolie vervangen moet worden. Zover ik weet hoeft dat bij een volautomaat niet. Ook dat een DSG storingsgevoeliger is. Is daar iets over bekend? Ik zal het forum eens even doorspitten de komende dagen. Haal 'm denk ik donderdag op.

Tijdens de proefrit schakelde hij boterzacht en trok hij lekker vlot op. Als dat zo blijft ben ik er helemaal tevreden mee.
 

MaxN

Donateur
Wij rijden inmiddels 10 jaar met DSG's van een O2C 1.9tdi DSG6 naar een S2C 1.8tsi DSG7 naar nu een O3C RS 2.0tdi DSG6 zonder ooit problemen gehad te hebben.

Maar....er zijn genoeg verhalen van mensen die idd wel problemen hebben gehad.
 
Bovenaan Onderaan