Onze gekke Cactus op wielen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tees

Donateur
De meeste garages zijn toch allround garages, die meerdere merken doen? VAG-specialisten zijn ook weer niet zo rijk gezaaid dat het praktisch is om je wagen altijd naar zo'n garage te brengen. En bovendien ben ik best tevreden met m'n allround vakgarage hoor (die overigens wel een monteur hebben die gespecialiseerd is in VAG, en eentje in BMW, etc).
 

JeSko

Forumguru
@leon-cupra

Beenhouwerij al eeuwen niet meer geweest, kopen dat in de super, bakker als we al gaan altijd dezelfde, kledingwinkels wasda? Online bestellen ;) serieus, ik vind het makkelijk en heb goed vertrouwen in die garage, doen ook niets anders dan VAG en VAG bevalt ons dusja, het kan wel maar ik wil het liever niet, voor een BMW wilde ik die uitzondering maken, voor een ander merk vind ik het de moeite niet ;)

@Tees

Ik ga liever niet naar een "Jack of all trades master of none" garage, en dat is niet slecht bedoeld, maar ik ga liever naar mensen waarvan ik weet dat ze mijn auto door en door kennen, mijn broer pushed ook constant om met mijn toch al 8 jaar oude Superb naar zijn lokale alle merken garagist te gaan, scheelt me 50-100 euro op onderhoud, maar ik zal nooit naar zo'n garagist gaan. Enkel merkspecifieke specialisten die geen officiële dealer zijn. Mijn specialist zit overigens op 8 km van me thuis, en doet al 40 jaar Volkswagen/Seat/Audi/Porsche/Skoda, ik hoef dus niet te zoeken ;)
 

leon-cupra

Forumguru
Eigenlijk kost dat geen moeite. Van een ander merk bestaan er ook specialisten. Is niet alleen bij VAG. Het enige wat je uiteraard moet afwachten is of je van een andere garage tevreden zal zijn en dat weet je uiteraard bij je huidige garage wel.

Is trouwens een polo een kanshebber? Met jullie budget kan je mooie volle polo’s met weinig kilometers en jonge terug vinden. Uiteindelijk is dat ideaal als boodschappenwagen waarbij ook nog eens praktisch.
 

JeSko

Forumguru
@leon-cupra

Je tekst over die Mazda 3 en de proefrit met de 6 van mijn broer heeft hier thuis toch wat teweeggebracht, we zijn aan het kijken geweest naar enkele Mazda's, en gezocht op:

Bwj 2014 en jonger
Benzine
Manueel
Zetelverwarming
Max budget 15.000

Blijkt dat er enkele mooie Mazda 3's te koop staan tussen 12-15k, vaak met lagere km stand 40.000-120.000, en deze zijn allen (standaard??) uitgerust met zetelverwarming, vaak zelfs stuurwielverwarming, altijd HUD, achteruitrijcamera, dit zijn eigenlijk echte luxe bakken. Bij VW group heb je richting de 15 k niet veel soeps. Inmiddels enkele geselecteerd en we gaan deze week hopelijk enkele Mazda's bekijken, mijn vrouw was alvast erg enthousiast.

Dit is imo de mooiste, goed uitgerust met o.a. , maar er staan er nog mooie op.

Xenon
Zetelverwarming
Stuurwielverwarming
HUD
Camera + sensoren
Keyless
Leder
Bose soundsysteem

Screenshot_20220321-063402_2dehands.jpg Screenshot_20220321-063415_2dehands.jpg Screenshot_20220321-063431_2dehands.jpg Screenshot_20220321-063443_2dehands.jpg Screenshot_20220321-063452_2dehands.jpg Screenshot_20220321-063502_2dehands.jpg Screenshot_20220321-063517_2dehands.jpg
 

JeSko

Forumguru
Zolang die niet gescheurd is kan ik het wel fixen, zulke instapschade heeft mijn Superb ook en die heb ik netjes weggewerkt gekregen met colour lock. Tweedehands ga je altijd wel iets hebben van krasjes en gebruikssporen.
 

JeSko

Forumguru
Deze is iets minder knap, nog steeds knap maar toch, maar heeft dan weer amper km's en is goedkoper in algemene onkosten (taksen, verzekering etc) , buiten leder heeft deze ook de opties die de vorige heeft, deze is in aankoopprijs even duur, scheelt 80 euro. Deze is redelijk gezien de meest verstandige.

Screenshot_20220321-075017_2dehands.jpg Screenshot_20220321-075009_2dehands.jpg Screenshot_20220321-074945_2dehands.jpg Screenshot_20220321-074924_2dehands.jpg Screenshot_20220321-074912_2dehands.jpg Screenshot_20220321-074936_2dehands.jpg
 

leon-cupra

Forumguru
@JeSko fijn dat mijn bijdrage nog iets teweeg gebracht heeft. Sinds mijn MX5, ben ik wel heel positief over Mazda. Omdat ze eigenlijk niet zo hard gewild zijn tweedehands, kan je daar eigenlijk zeer mooie koopjes doen. En die kwaliteit van Mazda is altijd top geweest.

Die wagen die je toont heeft dan ook al 88000km, dan kan je idd dergelijke schade hebben aan de wangen van de zetel. Bij de cayman zag je dat al bij wagens met 30-40k km, gewoonweg omdat het uitstappen niet handig is.
 

leon-cupra

Forumguru
Die tweede is diegene uit mijn reactie. Ik zou daar ook de voorkeur aan geven. Lagere km-stand. Bepaalde kosten zullen er dan niet snel aankomen ipv bij een wagen van 88000km. Is niet zo dik uitgerust als de andere 3 maar wel voldoende uitgerust om niets te hoeven missen. Naar herverkoop zal het ook iets interessanter zijn later, zal dan ook 50000km minder hebben.

Als je naar Rumbeke gaat , moet je maar eens binnen springen bij mij hé. Staat op 5km van mijn deur ;)
 

Tees

Donateur
Praktisch helemaal waar dat een HB handiger, en meestal vind ik een HB ook mooier. Maar voor deze Mazda wil ik wel een uitzondering: die vinnik toch wel knap als sedan, veel mooier dan de HB. Maar smaken verschillen natuurlijk ;)
 

leon-cupra

Forumguru
Ondergewaardeerd denk ik niet, maar voor de Belgische markt was het niet altijd financieel de best geschikte keuze. Vroeger was de CC-inhoud bepalend voor taksen. Terwijl elke constructeur inzette op het downsizen van de CC-inhoud , bleef Mazda vasthouden aan vb een 2.2 diesel, wat in Be zeer nadelig was. Tijd later benzine-motoren, de kleine motortypes waren fiscaal zeer interessant , bedrijven sprongen erop, Mazda bleef vasthouden aan die grote benzinemotoren. Hybride/EV verhaal zijn ze ook niet mee. Ze varen een nogal eigenzinnige koers.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan