Onze gekke Cactus op wielen

Status
Niet open voor verdere reacties.

JeSko

Forumguru
@Rosinfield

Neen want er is nog genoeg twijfel, en ik weet ook helemaal nog niet wat exact te kopen, Mazda 6 station benzine bv is te duur, dus de zinnen zijn nog nergens specifiek op gezet. De Superb heeft nog genoeg voordelen die de keuze moeilijk maken :)
 

JeSko

Forumguru
Sup Benzine is veel te duur @Tees , of ik moet een hoge km stand 1.8 potentiële oliedrinker kopen, die dan ook nog eens zeldzaam in België. Velgen overzetten dat kan, schroefset kan niet, dat zijn heel andere specificaties :D
 

EdK

Forumguru
Neen want er is nog genoeg twijfel, en ik weet ook helemaal nog niet wat exact te kopen,
Gewoon lekker blij zijn met wat je nu hebt...
Je hebt het nodige er al in geinvesteerd en had je dat niet gedaan dan had je daarvan de extra kosten van diesel al lang mee betaald en nog voor meerdere jaren.
Ga je nu voor een Mazda 3 dan ga je die kosten nog weer eens maken.......
 

JeSko

Forumguru
Vandaag dus de auto gaan bekijken en een uitgebreide testrit gemaakt. De Mazda stond op één puntje na nog als nieuw, volledige Mazda OH history, interieur en exterieur in zo goed als nieuwe staat, vele opties waaronder Zetelverwarming ( geen HUD zoals gedacht maar geen punt ), meedraaiende Xenon plus led, mf stuur, Mazda navigatie, regensensor, dimmende spiegels etc etc, de goede prulletjes zitten erop.

Ik ben eerst en vooral best verbaasd over de kwaliteit van het interieur, de cockpit is meer rond je gebouwd en het stuur en alles wat je aanraakt voelt gewoon heel degelijk aan, de zetel omhelst je en het schakelen is het beste wat ik al gevoeld heb, het is moeilijk te omschrijven maar hij schakelt super "snappy", de schakelbeweging is erg kort en geeft een echt mechanische sportieve klik.
Het onderstel is tevens lekker sportief, er was amper body roll in de bochten en het lijkt al alsof er een soort sportvering onder zit zonder kneiterhard te zijn. De motor ja dat is genieten, 2.0 Sky-active zonder Turbo, die geeft écht een lineaire duw in de rug die lang blijft aanhouden.

Minpunten zijn de wat mindere afwerking achterin, en geen climate controle achterin ( geen luchtroosters in de middenconsole achterin en dergelijke ), ook heeft hij één klein stukje lakschade, maar niets wat ik niet fixen kan. Het navi scherm is oubollig, maar dat is geen issue want wij karren toch altijd via Waze, ik moet trouwens nog bekijken of waze op het Mazda schermpje kan getoond worden, maar dat betwijfel ik ( dat kwam denk ik pas op latere modellen )

De handelaar is ons tweemaal tegemoetgekomen, hij wou 7000 geven voor de Cactus ( aankoop vr ons destijds was 7850 ), maar mijn vrouw wou 8000, hij heeft vervolgens zijn bod verhoogd naar 7500 en de Mazda laten gaan aan 12.500 ipv 12750, de Cactus word in de staat als hij is overgegeven, de man was weg van de wrap en is er zeker van dat hij hem zo goed verkocht zou krijgen.

Dus ik heb 5000 opgelegd, maandag mogen we onze nieuwe aanwinst gaan halen, we zijn naar huis gereden na de aankoop met toch gemengde gevoelens, wij raken nogal gehecht aan onze auto's, en ook de Cactus was een deel van de familie geworden, de oudste vond het ook niet zo leuk dat de Cactus weg gaat, maar het vertrouwen was weg en ik wou niet wachten op de volgende grote kost met deze auto, toch, ik ga hem missen, het was ondanks alles een leuk karretje met veel persoonlijkheid, maar qua constructie echte koppijn, zonde eigenlijk.

Maandag gaan we dus verder in een nieuw topic en mag dit kleurrijke topic, met weemoed, voorgoed op slot.
 
Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
Merci maat! Jazeker mede dankzij jouw input toch eens gekeken bij Mazda, en jawel hoor, we klikte ermee , vrouwke is supercontent! En ik ook :D

Dus merci Tim!
 

Cordoba

Forumguru
Gefeliciteerd @JeSko buiten de reparatie niet al teveel geld kwijt geraak aan dat stekelig ding. Mazda is echt een onderschatte auto, ik verwacht alleen dat ie wat dorstiger is, dan je op grond van afmetingen en gewicht van de auto zou denken. Zie ik trouwens aan de voorkant van de rechterzijde van de bestuurderszitting, dat de bekleding niet strak zit? (die ribbels)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan