Onvindbare storing in een OII 1.4TSI (1,5 maand oud)

Desperado

Forumguru
Zo was het hier ook, maar ter plaatse repareren is veelal goedkoper als op transport zetten. En vaak komt er dan ook nog vervangend vervoer bij. Tegenwoordig hebben ze de meest gangbare spullen bij zich of ze kunnen het halen bij het dichtstbijzijnde servicecentrum. (voorzien van bijna alles wat maar kapot kan gaan inclusief banden in alle maten)
 

Pendragon

Forumguru
Ja, respect voor de anwb mannen! Ik heb ze nog niet veel nodig gehad, maar de paar keer dat ze nodig waren, alleen maar lof! Hopelijk was het zo simpel als het vervangen van de bobine. Advies van de anwb man was wel, laat die andere bobines ook vervangen, want grote kans dat die ook gaan (was zijn ervaring).
 

Desperado

Forumguru
Ik heb het nog niet meegemaakt dat er na 1 kapotte de rest ook ging. Althans niet bij de auto's die bij ons in onderhoud waren. Mensen die via de ANWB werden geholpen weet ik niet.
 

Pendragon

Forumguru
@Pendragon Hopen dat het nu opgelost is Andre. Overigens heeft die ANWB-man mijn reactie #38 eerder hier in het topic gelezen?:D

Ja, ik denk het wel. Heb de anwb man ook een paar keer verteld dat wij elkaar op het forum altijd heel goed helpen en zo ook al tot een paar mogelijkheden waren gekomen. Vond het wel leuk. Ik heb de rekening van 42,50 euro ook niet betaald, want dit is aangemeld via Mobiliteitsservice. Officieel mogen ze van Skoda tot 35 euro onderdelen uitleveren zei de lieve dame (ze klonk leuk :) ) maar de anwb man had geen optie om het mij te laten betalen, dus heeft hij het gewoon op Skoda gezet. Kijk dat is service. Of ik die rekening nog eens zie, geen idee, maar dan stuur ik hem gewoon naar mijn dealer :D
 

EdK

Forumguru
hou zolang wel je oude bobine bij je, als ze beginnen te mekkeren kun je hem in ieder geval overleggen.
 

Cordoba

Forumguru
Ik denk dat de tip om de andere bobine ook te vervangen achterhaald is: een aantal jaren terug is er voor bepaalde series bobines een terugroepactie/gratis vervanging geweest binnen de VAG-groep. Bij die slechte series gebeurde het inderdaad vaker, dat de volgende bobine een paar weken of maanden later aan de beurt was. Overigens kun je voor het geval dát, in plaats van alle bobine vervangen ook nog overwegen om 1 reserve bobine in de auto te leggen, de slechte bobine moet herkenbaar zijn aan de afwijkende kleur van de bijbehorende bougie (na demontage).

Overigens al vaker gehoord dat een (universele) ANWB-bougie het op vrij korte termijn laat afweten (denk in de orde van een half jaar), waardoor sommigen adviseren om deze alleen als back-up bobine in geval van nood te bewaren, en een nieuwe originele bobine in de motor te steken.
 

Pendragon

Forumguru
Bougie/bobine, heerlijk al die termen door elkaar heen, maar ik snap je. Ik heb deze toch niet betaald, dus mocht dit het probleem oplossen (vanochtend in ieders geval geen probleem) dan zal ik de dealer vragen om er een originele in te plaatsen en die van de ANWB als reserve te houden. De originele was van Bosch, die van de ANWB van Brule ofzo. Ik had nog nooit van het merk gehoord in ieders geval, maar hij verzekerde mij dat de kwaliteit hetzelfde was, maar ben het met je eens dat het beter is om er weer een Bosch in te steken. Even een weekje afwachten en dan weer naar de dealer.
 

Pendragon

Forumguru
@Joske, ja dat was het BERU en ook daar had ik nog nooit van gehoord (schaam, zit niet zo in de onderdelen). En in die 42 euro voor die bobine zit vast ook een beetje werktijd meegenomen, denk je niet? Ik heb nu gezien hoe je die kunt vervangen en dat kan ik zelf ook :D
 

Desperado

Forumguru
Die 42 euro is de "normale" prijs. 23 euro is een koopje. Helemaal als het origineel Bosch is.
De ANWB hanteert geen werktijden, voor elke pechklus staat een vaste tijd.
 

Joske

Forumguru
Ja de prijs is uiteraard aannemelijk: onderdeel + werktijd

wil jou gerust linkje geven naar site waar je 23 euro moet betalen voor een originele bobine van Bosch ;)
combineer het met nog wat nieuwe ruitenwissers en dan haal je de verzending er zo uit :).
 
Bovenaan Onderaan