Onvindbare storing in een OII 1.4TSI (1,5 maand oud)

Pendragon

Forumguru
Ik gok op defecte bougiekabel(s)
Er is een lichting kabels geweest die oxideerde en daardoor te veel weerstand genereerde geloof ik.... :pieker:
Geeft dan een foutcode "misfire bij cylinder huppeldepup...."?

Ok, bedankt, zal het meenemen bij mijn bezoek aan dealer!
 

CDO

Forumguru
@Pendragon. Bij mij zat er een minuscuul scheurtje in 1 van de bobines. Niet te zien en alleen maar een storing te herleiden naar het ontstekingssyteem. Bougies vervangen, geen resultaat. Uiteindelijk de bobines goed bekeken en bij een zat een minuscuul haarscheurtje. Dit resulteerde in schokken bij vollast (geen noodloop). Dit ook al gecontroleerd?
 

Antera

Donateur
Ik denk dat met uitlezen van meetwaarde blokken en eventueel storingslijst er wel iets uit te halen moet zijn. De storingen die belangrijk zijn zullen normaal gezien wel vast gelegd worden. Maar goed afstand is lastig oordelen
 

Pendragon

Forumguru
Vandaag geen reactie gehad, dus morgen bellen. Kijken wanneer ik langs kan komen. Bedankt allemaal voor het meedenken! Wordt heel erg gewaardeerd!!
 

CDO

Forumguru
Ik ben er op gewezen door de garage en heb het mogen bekijken. Ik zag het wel maar het was niet makkelijk. Had het zelf nooit ontdekt
 

ertromp

Forumguru
Als je de bobine's stuk voor stuk met een plantenspuit iets vochtig zou maken dan zou de motor moeten gaan stotteren wanneer de slechte bobine door het vocht geraakt wordt
@CDO kan ik dat zelf makkelijk controleren?
bobines zijn te testen door de weerstandwaardes (ohm's) te meten.
Heb geen idee wat die zouden moeten zijn voor de bobines op het 1.4 TSI blok
 

Pendragon

Forumguru
Nou, vandaag was het weer raak. Vanmiddag om 5 uur 100 meter gereden en toen ging hij weer in noodloop. Ik snel de dealer gebeld, maar ook om 5 uur geen persoon meer aanwezig om de auto uit te lezen. Ik ben heel voorzichtig naar huis gereden, heb de motor laten draaien en Skoda Mobiliteitsservice gebeld. Uitleg gegeven en na 3 kwartier stond de anwb voor de deur. Ik hem het verhaal nogmaals uitleggen. Zegt ie: hebben ze wel verstand van auto's, want de storing blijft gewoon in het geheugen staan. Hij heeft de auto uitgezet en uitgelezen en dit stond er:

1794895_10201174678640235_1013456065_o.jpg

Het eerste wat hij zei: grote kans dat het de bougieslang of bobine is. Hij heeft de bobine van de 4e cilinder vervangen:

1617363_10201174907925967_1514936636_o.jpg

Of dit nu de oplossing is zullen we in de komende dagen wel merken. Tijd voor een gesprekje met mijn dealer :)
 

Antera

Donateur
Bougies wel vervangen neem ik aan want dit zijn vaak de eerste tekenen van vonkoverslag. Of heb ik dit per ongeluk gemist.

Duimen voor je maar kan heel goed de bobine zijn
 

ertromp

Forumguru
In ieder geval al iets kunnen uitlezen André! Hopelijk is dit het euvel en volgen weer vele zorgeloze km's
En zeker het gesprek met je dealer aangaan
 

Desperado

Forumguru
Meest voor de hand liggend. Ik had gedacht dat de dealert dat al wel had getest/onderzocht en het daarom maar niet geopperd. Volgende keer dus toch maar gewoon weer zeggen wat ik denk :banghead:
 

Joske

Forumguru
Ben echt soms bijzonder zwaar onder de indruk van jullie wegenwacht... Uitlezen, bobines vervangen.. Hier bij ons is het gewoon helpen met een platte band of platte batterij, is het iets anders slepen ze jou gewoon naar de dichtstbijzijnde garage van het desbetreffende merk.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Cordoba

Forumguru
@Joske De wegenwacht is ook niet meer wat ze geweest is, er zitten echt minder deskundige wegenwachters tussen. Om wegenwacht te kunnen worden, moet je minimaal een x aantal jaren als monteur gewerkt hebben, en bij voorkeur als chef-monteur en bij dealers van verschillende merken, door dergelijke eisen te stellen krijg je dus behoorlijk ervaren monteurs die ook nog een stevige opleiding krijgen voor ze als wegenwacht de weg op mogen. Daarnaast treedt een wegenwacht ook vaak op als eerste hulp, omdat ze regelmatig als eerste aanwezig zijn bij ongelukken. Kortom een zware baan, waar veel technische kennis en ervaring voor nodig is, veel mensenkennis, en sociale vaardigheden en ook nog eens kennis om een beginnend autobrandje te blussen of EHBO te verlenen. Iemand die zo'n baan vervult, verdient respect, ook al maakt ie wel eens een fout.
 
Bovenaan Onderaan