Onvindbare storing in een OII 1.4TSI (1,5 maand oud)

hemi24

Forumguru
Even een aanvullende opmerking op de bovenstaande zaken: een auto kan bijvoorbeeld het probleem hebben dat 'ergens' een kabelboom niet goed is vastgezet, met als gevolg dat de kabelboom ter plekke ongecontroleerd kan bewegen, en dat er isolatie beschadigd wordt, waardoor kabel van totaal verschillende systemen toch met elkaar in contact staan.

... of bezoek gehad van een steenmarter wellicht?!?
 

Skodatek1

Forumguru
ik vraag me dan toch wel af of je de voorgaande posts wel (goed) hebt gelezen. Zo simpel is het echt niet, noch wat betreft zo'n storing, noch wat betreft het eisen van een nieuwe auto.

Kan zijn! Klant is koning, heel simpel. Ik had gewoon geeisd dat het helemaal in orde komt, en niet na dagen en/of weken!
Misschien was het wel een 'maandagmorgen' produktie.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Eisen is idd heel simpel. Ik zou dan ook altijd een auto bestellen die gegarandeerd niet op maandagmorgen is geproduceerd. Lijkt me net zo simpel.
 

rogiertje

Nieuw lid
Zojuist heeft de dealer de handdoek in de ring gegooid. De sensor in de uitlaat blijft een storing geven. Sensor, stekkers en bekabeling vervangen. De auto blijft echter storing geven. De importeur heeft aangeven dat een vergelijkbare auto bij hun in de werkplaats staat hetgeen zij ook niet opgelost krijgen. Helaas melde de dealer dat pon niet zo snel is en het nog wel dagen zij het niet weken kon duren voordat het opgelost is.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Balen, maar men doet er in elk geval alles aan. We zijn benieuwd hoe het verder verloopt natuurlijk. Hopelijk snel opgelost
 

Antera

Donateur
Ben wel benieuwd. neem aan dat je vervangend vervoer gelijkwaardig minimaal is, maar zou toch eens gaan babbelen over een nieuwe auto dan aangezien je er een gekocht hebt en toch eigenlijk wel in je Eigen auto wilt gaan rijden. Zeker als er een lastig probleem is verwacht ik dat ze hier toch wel iets in tegemoet zouden moeten gaan komen.

Je koopt tenslotte geen auto om wekenlang kwijt te zijn
 

rogiertje

Nieuw lid
Na een tweet aan @skoda_nl ging het ineens een stuk sneller. Er werd door Pon met mij contact opgenomen en besproken wat er allemaal aan de hand was. Het e.e.a besproken en afgesproken dat de auto dinsdag richting de importeur gaat voor onderzoek en reparatie. We wachten het dus weer even af :-)
 

Atria

Actief lid
Zojuist heeft de dealer de handdoek in de ring gegooid. De sensor in de uitlaat blijft een storing geven. Sensor, stekkers en bekabeling vervangen. De auto blijft echter storing geven. De importeur heeft aangeven dat een vergelijkbare auto bij hun in de werkplaats staat hetgeen zij ook niet opgelost krijgen. Helaas melde de dealer dat pon niet zo snel is en het nog wel dagen zij het niet weken kon duren voordat het opgelost is.

In ieder geval de dealer (ook al doet hij er alles aan, moet je je toch tot hem richten omdat je daar de auto hebt gekocht) vast schriftelijk in gebreke stellen en hem een termijn geven van twee weken om het op te lossen. Lukt dat niet dan, wellicht via je rechtsbijstand, de koop laten ontbinden vanwege levering van een niet deugdelijk product. Als ze het in een maand niet kunnen oplossen lukt het nooit meer vrees ik.
 

Pendragon

Forumguru
Hoi,

Is dit ooit nog opgelost? Ik heb nu inmiddels 4 keer deze meldingen in 1 maand (uit het niets begonnen). De bougies zijn vervangen bij een grote beurt in januari, maar dat heeft niks geholpen. Het probleem is ook dat ze de storing alleen kunnen uitlezen wanneer het probleem zich voordoet. Zet ik de motor uit/aan dan werkt alles weer en kunnen ze het ook niet meer uitlezen zeggen ze. Maar ja, ik ben meestal niet dicht bij huis en je wilt echt niet te lang rijden met een auto in noodloop. Het lijkt dan ook net of hij op 3 cilinders loopt. Schokkend en zonder veel kracht kom je nog rustig vooruit. Vandaag weer gehad. Ben er niet gerust op.....
 

Pendragon

Forumguru
Nee die zijn nog niet vervangen. Ik heb ze nu een email gestuurd met mijn bevindingen. Zal ze hier nog op wijzen. Thanks!
Computer vervangen en opgelost, dat zou mooi zijn, alhoewel die kringen ook erg duur zijn. Nou, ik hoop op het beste.....maar ben ineens toch iets minder blij met mijn auto als ik al die verhalen lees en zie.
 

Cordoba

Forumguru
Hoi,

Het probleem is ook dat ze de storing alleen kunnen uitlezen wanneer het probleem zich voordoet. Zet ik de motor uit/aan dan werkt alles weer en kunnen ze het ook niet meer uitlezen zeggen ze. .....

Lulkoek Andre: als er een foutcode is opgeslagen, zelfs al is ie achterhaald, omdat bijvoorbeeld een kapot onderdeel vervangen is door een goed werkend onderdeel, dan nog blijft de foutmelding een poos in de ECU opgeslagen (ik weet niet meer of het nu na 50 ritten, of na 100 ritten automatisch wordt gewist, maar dat wissen gebeurt alleen als het in de tussenliggende periode niet opnieuw is opgetreden). Degene die je dit verhaal heeft vertelt weet akelig weinig van hoe foutmeldingen werken.

Wat wel kan, is dat een bepaalde storing niet opgeslagen wordt/kan worden, ik zal dat duidelijk maken met een voorbeeld:
- stel er zit een draadbreuk in de 12V aansluiting van de ECU
- het gevolg van die draadbreuk is dat de auto af en toe uitvalt
- tijdens het uitvallen, heeft de ECU geen spanning, dus én registreert ie niet dat er iets fout is en áls hij een fout zou bemerken heeft ie geen spanning om de fout op te slaan.

Bovenstaand voorbeeld is nu typisch zo'n fout die niet wordt opgeslagen, maar kan wel een heel vervelend probleem zijn dat zeer lastig te vinden is.
 

Pendragon

Forumguru
Bedankt voor de uitleg. Blijft dan gek dat ik het probleem had 2 dagen voor de grote beurt, ik het aangegeven heb en dat ze bij het uitlezen niks vonden (zeiden ze). Ik ga de auto brengen en hopelijk vinden ze het probleem. Het is ook wel een vaag iets wat door verschillende dingen veroorzaakt kan worden. Als ik zo rondkijk op internet zie ik best veel tsi motoren met dit probleem, maar in de meeste gevallen gaat het dan om de 160pk versie die een turbo en compressor heeft.
 

deusjevo

Forumguru
Hoi,

Is dit ooit nog opgelost? Ik heb nu inmiddels 4 keer deze meldingen in 1 maand (uit het niets begonnen). De bougies zijn vervangen bij een grote beurt in januari, maar dat heeft niks geholpen. Het probleem is ook dat ze de storing alleen kunnen uitlezen wanneer het probleem zich voordoet. Zet ik de motor uit/aan dan werkt alles weer en kunnen ze het ook niet meer uitlezen zeggen ze. Maar ja, ik ben meestal niet dicht bij huis en je wilt echt niet te lang rijden met een auto in noodloop. Het lijkt dan ook net of hij op 3 cilinders loopt. Schokkend en zonder veel kracht kom je nog rustig vooruit. Vandaag weer gehad. Ben er niet gerust op.....

Ik gok op defecte bougiekabel(s)
Er is een lichting kabels geweest die oxideerde en daardoor te veel weerstand genereerde geloof ik.... :pieker:
Geeft dan een foutcode "misfire bij cylinder huppeldepup...."?
 
Bovenaan Onderaan