haassie
Forumguru
Heb mn verhaal al eerder gedaan maar blijf zitten met onderbuik gevoelens.
Ik heb mijn auto in April 2017 na lang zoeken gekocht (122dkm) Na een tijdje echt rijden bemerkte ik dit slippen/stapjes van de DSG7 in met name de 4e, met name bij kouder vochtiger weer. Was bij proefrit niet naar voren gekomen. Daarnaast de 1 naar 2 hik. Ben toen bij TVS geweest via de forumdeal omdat optimalisatie dit zou verhelpen. Bij meting van adaptiewaarden bleek dat de koppelingen versleten waren, welke daarna onder garantie bij de dealer vervangen zijn (ca 126dkm).
Tijdens de zomer (warmer/heet weer) 0,0 problemen gehad met de nieuwe koppeling. Op en neer naar Zuid Italie en na 6000km door naar TVS voor de optimalisatie (rond de 132dkm) ten behoud van de koppeling(?). Adaptiewaarden weer gemeten, optimaal, was immers een nieuwe koppeling. Bak getuned + Motor (op maat), zonder enige afstelling op de rollenbank. Mocht na het tunen even proefrijden en bokte als een gek, na een kleine aanpassing was het bokken verholpen (wat meldingen gewist via de laptop werd gezegd). Tijdje ging het OK. Toen werd het weer kouder/vochtiger weer, voila, en daar is ie weer, de slipjes/stapjes op de toerenteller. Toen de aanpassing laten uitvoeren door TVS die bij een ander forumlid ook is toegepast voor hem oplossing bood. Weer tijdens het proefrijden niet optimaal (echt schokken in 4, Koppel en bak liepen niet synchroon werd gezegd?) en wederom na een kleine aanpassing was het ok. Weer 180km naar huis.
Op advies er maar even een tijdje mee gaan rijden en moest terugkoppeling maar even doorgeven of het probleem verholpen was. De motortuning lijkt OK. Weer leek het DSG slippen even weg (ook tijdens kouder/vochtig)maar de laatste weken is het weer volledig terug. zo F##cking irritant dit en bijna reden om die auto tegen een boom te parkeren.....Hoopte dat de tuning ergernis weg zou nemen en een hoop plezier zou geven.
Ik weet het niet meer, koppeling is al vervangen en was gewoon goed, vóór de tuning heeft plaatsgevonden. Echter de tuning/afstelling tijdens mijn bezoeken geven me nog niet echt het gevoel dat er niets meer gedaan kan worden (ging een beetje chaotisch naar mijn gevoel). Ik hoop alleen dat er door de dagelijkse drukte geen zaken over het hoofd zijn gezien?
Hoe is bij de mensen, die het probleem NIET hebben, de auto getuned? Is dit op de rollenbak gedaan en geoptimaliseerd zoals je bij een naam OP MAAT zou verwachten? Of heb ik OP MAAT verkeerd begrepen? Bij mij werd de ECU eruit gehaald en geprogrammeerd, los van de auto. Pas bij het tweede bezoek heeft de auto na aandringen op de rollenbank gestaan om een vermogens uitdraai te maken. Nou ben ik een beetje een leek in het lezen van zo'n grafiek en weet ik niet of daar nog wat uit op kan maken? Kan hem wel posten, misschien kan iemand hier nog iets uit afleiden?
Ik heb mijn auto in April 2017 na lang zoeken gekocht (122dkm) Na een tijdje echt rijden bemerkte ik dit slippen/stapjes van de DSG7 in met name de 4e, met name bij kouder vochtiger weer. Was bij proefrit niet naar voren gekomen. Daarnaast de 1 naar 2 hik. Ben toen bij TVS geweest via de forumdeal omdat optimalisatie dit zou verhelpen. Bij meting van adaptiewaarden bleek dat de koppelingen versleten waren, welke daarna onder garantie bij de dealer vervangen zijn (ca 126dkm).
Tijdens de zomer (warmer/heet weer) 0,0 problemen gehad met de nieuwe koppeling. Op en neer naar Zuid Italie en na 6000km door naar TVS voor de optimalisatie (rond de 132dkm) ten behoud van de koppeling(?). Adaptiewaarden weer gemeten, optimaal, was immers een nieuwe koppeling. Bak getuned + Motor (op maat), zonder enige afstelling op de rollenbank. Mocht na het tunen even proefrijden en bokte als een gek, na een kleine aanpassing was het bokken verholpen (wat meldingen gewist via de laptop werd gezegd). Tijdje ging het OK. Toen werd het weer kouder/vochtiger weer, voila, en daar is ie weer, de slipjes/stapjes op de toerenteller. Toen de aanpassing laten uitvoeren door TVS die bij een ander forumlid ook is toegepast voor hem oplossing bood. Weer tijdens het proefrijden niet optimaal (echt schokken in 4, Koppel en bak liepen niet synchroon werd gezegd?) en wederom na een kleine aanpassing was het ok. Weer 180km naar huis.
Op advies er maar even een tijdje mee gaan rijden en moest terugkoppeling maar even doorgeven of het probleem verholpen was. De motortuning lijkt OK. Weer leek het DSG slippen even weg (ook tijdens kouder/vochtig)maar de laatste weken is het weer volledig terug. zo F##cking irritant dit en bijna reden om die auto tegen een boom te parkeren.....Hoopte dat de tuning ergernis weg zou nemen en een hoop plezier zou geven.
Ik weet het niet meer, koppeling is al vervangen en was gewoon goed, vóór de tuning heeft plaatsgevonden. Echter de tuning/afstelling tijdens mijn bezoeken geven me nog niet echt het gevoel dat er niets meer gedaan kan worden (ging een beetje chaotisch naar mijn gevoel). Ik hoop alleen dat er door de dagelijkse drukte geen zaken over het hoofd zijn gezien?
Hoe is bij de mensen, die het probleem NIET hebben, de auto getuned? Is dit op de rollenbak gedaan en geoptimaliseerd zoals je bij een naam OP MAAT zou verwachten? Of heb ik OP MAAT verkeerd begrepen? Bij mij werd de ECU eruit gehaald en geprogrammeerd, los van de auto. Pas bij het tweede bezoek heeft de auto na aandringen op de rollenbank gestaan om een vermogens uitdraai te maken. Nou ben ik een beetje een leek in het lezen van zo'n grafiek en weet ik niet of daar nog wat uit op kan maken? Kan hem wel posten, misschien kan iemand hier nog iets uit afleiden?