Oneindige DSG7 en tuning perikelen

oco1979

Forumguru
Heb de waarden van de fijnafstelling doorgestuurd naar een andere bekende tuner en een second opinion gevraagd aangaande de waarden (alles zonder logo's). Ik kan er zelf immers geen conclusie uit trekken dan maar extern advise inwinnen. Heb ook al een antwoord terug:


Ik heb even een leesbaar logje gemaakt van je bestand wat je toegestuurd hebt. Dit ziet er echt NIET uit. 

De gewenste druk is extreem hoog voor een 1.8 TFSI en gaat van 1.5 naar 0.7 bar.  Ook de geleverde druk zie je heel erg stuiteren. Dit kan simpelweg niet goed rijden, zeker niet in de manuele modus (laag op toeren tot hoog op toeren zul je echt een glooiend effect krijgen en geen mooie strakke koppelcurve).

De grafiek op de rollenbank oogt nog redelijk normaal, maar een auto met deze pieken en dalen in de log, zal er waarschijnlijk nog slechter uit zien op onze rollenbank (die wat meer meetpunten heeft/wat preciezer is).

Dit zou ik absoluut niet accepteren op deze manier. Dit zit echt in de motorsoftware die niet correct is ingesteld.


Wil ze echt nog wel een kans geven te herstellen en dus maar hopen dat hier iets mee gedaan kan worden. Wil of kan men dit niet dan terug naar een herkenbaar versie nummer van de ecu software (standaard) en wellicht de andere tuner een kans geven de motor op een goede manier te tunen en zo tot een beter resultaat te komen.

wordt vervolgd......

Gaat van 0,5 NAAR 1,5 BAR zal die bedoelen, anders is het verlaging van druk.
Die 0,5 bar is wel weinig,daarmee deze maar 160pk heeft.
Want ne atmosfeermotor,zonder turbo komt al dicht tegen die pks.
Sommige standaard wagens zitten zelf over de 2,0 BAR
Die versie is standaard vermogen,zou de gegevens van idem motor maar met meer vermogen kunnen vergelijken.

dat logbestand staan daar gegevens van tuner op ?
zou die anders ook eens naar ne tuner mailen(by the way toch niet naar ene in belgie gezonden,dat we niet 2 keer zelfde vragen)
Als je deze goedkeurd om dat te doen
 

haassie

Forumguru
Feel free...@oco1979 dit zijn de bestanden. Heb ze logo vrij gemaakt. Ik heb het rapport naar een tuner in NL gestuurd. Rapport.jpg heb ik terug gekregen van de andere tuner (iets meer geordend) en waardes in rood zijn afwijkend.

Kreeg vanochtend ook weer antwoord dat de rode waarden ten gevolge zijn van een ABS ingreep(?) whatever that means maar dat ze ook nog wel een rapportje hadden waarin deze waarden niet staan, overigens niet gekregen. Als je appels met appels wilt vergelijken moet je geen peren geven....nog an toe zeg!

Vanmiddag hebben we even telefonisch contact is me toegezegd en ik hoop dat de lucht dan wat wordt geklaard en we een keer oplossingsgericht te werk kunnen gaan. Kijk er op zijn minst even naar.
 

Bijlagen

  • 44-RPR-7 log motor bij na afstellen.txt
    5,6 KB · Weergaven: 31
  • vermogensrapportje.JPG
    vermogensrapportje.JPG
    76,5 KB · Weergaven: 80
  • rapport.JPG
    rapport.JPG
    100,5 KB · Weergaven: 83

TurboT

Forumguru
@B.Stuurder Klemkracht=klampforce en wordt standaard in die DSG optimalisatie meegenomen, daarnaast wordt het maximale koppel verhoogd wat de bak aankan om de tuning te kunnen verwezenlijken. Mijn standaardwaarden zijn 160pk/250nm fabrieksaf, niet vooraf gemeten overigens. De beloofde op maat 340nm/215pk is voor mij meer als voldoende. Iets minder zelfs ook wanneer dit goed rijgedrag op zou leveren.

De totale tuning in mijn auto is verkocht als "op maat" (DSG + opmaat motor normaal 999eu), maar zoals al eerder beschreven vraag ik me af hoe op maat deze "op maat" werkelijk is gezien de ervaringen die ik nu heb.....Er wordt wel een piek gehaald maar het gaat ook om hoe die piek wordt bereikt (vloeiend of schokkerig of golvend) blijft gewoon hele lastige materie voor een leek en alleen een expert kan denk ik bepalen of alles optimaal is. En dat zouden zij moeten zijn. Vandaar dat ik aandring op een vervolgbezoek(je)

@TurboT.....doe er zeker je voordeel mee en NIET eerder vertrekken voordat je 100% zeker bent dat alles goed werkt. Goede proefrit maken van zeker 30-45 minuten in alle schakelgroepen (licht op het pedaal/half gas/volgas) ipv rondje om het gebouw. Volg desnooods te stappen beschreven in een adaptierit, geen idee of dit helpt. Na afloop, goed voelen of alles echt 100% vloeiend verloopt. Open deuren misschien, maar vaak is het lasting in te schatten of alles goed werkt zeker omdat die DSG zichzelf ook nog aan moet passen aan de nieuwe situatie, en het is vervelend als je dit op de weg terug of later pas bemerkt

Ik zeg :"je moet het fruit plukken als het rijp is" Daarna wordt het allemaal wat minder :banghead:
Ik vrees zelf dat ik pas de week daarop echt goed kan beoordelen, maar in ieder geval dank voor de tip.

Ik ga woensdag in ieder geval hun kantine leegvreten. Lang leve chips en gevulde koeken haha.
 

B.Stuurder

Forumguru
@TurboT.....doe er zeker je voordeel mee en NIET eerder vertrekken voordat je 100% zeker bent dat alles goed werkt. Goede proefrit maken van zeker 30-45 minuten in alle schakelgroepen (licht op het pedaal/half gas/volgas) ipv rondje om het gebouw.
Het lijkt mij toch dat je altijd terug kan komen als je alsnog niet tevreden bent?
 

Highway

Forumguru
Ik heb wel een getunde 1.8 tsi, helaas is deze nooit gemeten dus heb ik geen grafiek om je te tonen.

Bovenstande waarden zijn volgen mij met VCDS gelogd. Ik heb een VCDS kabel dus indien iemand weet welke kanalen gelogd moeten worden wil ik dit best even doen. Ik heb geen rare haperingen in de motor, gaat wel om een S2 met handbak.
 

haassie

Forumguru
Ook deze vraag heb ik al een aantal malen gesteld en is tot op heden onbeantwoord gebleven. Heb 95, vpower en 98 geprobeerd zonder echt noemenswaardig verschil. 98 leek iets beter maar wellicht minimaal
 

oco1979

Forumguru
dus ze hebben niet echt geantwoord of ze deze op 95 of 98 hebben afgesteld
tuner vertelde dat ze beter zouden kunnen beoordelen deze op hun testbank zou staan,want de log's die je hier gepost hebt kunnen ze nog bewerkt hebben om je te verzenden.
Misschien ver gezocht maar het kan.
 

haassie

Forumguru
Nee ze hebben NIET geantwoord 95 of 98. Ik neem aan dat dat de auto ongeacht de brandstof goed zou moeten lopen maar dat de juiste brandstof behorend bij de mapping de meest optimale prestaties biedt.
 

oco1979

Forumguru
Nee ze hebben NIET geantwoord 95 of 98. Ik neem aan dat dat de auto ongeacht de brandstof goed zou moeten lopen maar dat de juiste brandstof behorend bij de mapping de meest optimale prestaties biedt.

De afstelling van 95 of 98 is wel van belang voor de ontsteking juist te zetten.
Deze kan gevolgen hebben voor zowel vermogen als het verloop van de motor.
 

LT83

Forumguru
De afstelling van 95 of 98 is wel van belang voor de ontsteking juist te zetten.
Deze kan gevolgen hebben voor zowel vermogen als het verloop van de motor.

Klopt, maar een beetje goede tuner zorgt er wel voor dat het gewoon op beide brandstoffen rustig loopt.
De ecu kan echt wel wat zelf bijregelen hoor, tuurlijk heb je op 95 dan wat minder vermogen en is hij misschien iets minder soepel.
Kijk ga je afstellen op 102 en dan 95 tanken en flink belasten ga je het boeltje wel slopen.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Heb nu drie auto's op 98 laten tunen en bij elk wel eens noodgedwongen 95 getankt. Wel het gevoel dat het wat minder soepeltjes liep, maar beslist nog steeds prima
 

Highway

Forumguru
Die van mij (niet op maat getuned) is juist getuned voor 95. Wil niet moeilijk doen tijdens bijv. een vakantie omdat ik 98 moet tanken.
 

haassie

Forumguru
@Rosinfield.....heb alles geprobeerd maar inderdaad marginaal verschil tussen de brandstoffen...maar dat is weer een andere discussie en kun je 10 pagina's mee vullen. Hoop nog steeds duidelijkheid te krijgen welke brandstof bij deze tuning hoort....nog een onbeantwoorde vraag, reeds tig keer gesteld.
 
Bovenaan Onderaan