Olieverbruik 1.6tdi

leon-cupra

Forumguru
@Skotavia3 , de leon cupra is een oude "liefde" van mij. Mijn eerste twee wagens waren Leons. De eerste een blauwe 1.9tdi (later opgeleukd naar een topsport-uitvoering), daarna een zwarte Leon sport van de tweede generatie. De cupra was toen een droom maar helaas nooit haalbaar als eerst student en dan als starter. Maja, de naam wel steeds gebruikt als nickname op diverse fora. :jaja: ga mijn nickname niet aanpassen zoals velen dat doen, maar de profielfoto pas ik wel aan naar mijn huidige privé-wagen ;)
Paar jaar geleden wel op het punt gestaan om een echte Leon Cupra maar toen niet kunnen overeenkomen mbt de prijs. Toen de O3 RS gekocht.
 

Skotavia3

Senior Member
De 1.9 was m.i. beter.
betrouwbaar, loeisterk.
Een opgevoerde versie gezien, nou ja, vooral gehoord.
Die was opgesuped met een audi turbo en gechipt.
Dat brulde lekker.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

leon-cupra

Forumguru
Met mijn eerste Leon was ik nog student, dus beperkt budget qua tuning. Wagen had wel een chipje gekregen naar 110pk. Was toen nog via de officiele dealer. Ze hadden wel de parameters van een 150pk ingesteld waardoor ik na een dag terug de garage in stond. Plots een boel foutmeldingen :banghead:
Tja, zat toen ook niet zoveel technologie in en rond de wagen ....
Qua verbruik waren die blokjes toen ook onklopbaar. En geen gezever met dpf, egr, ... en het verbruik was steeds constant.
 
Bovenaan Onderaan