Oliedruk weggevallen (rood lampje)

Tees

Donateur
Voordat je je Wegenwacht opzegt wel even goed naar de voorwaarden kijken: ik heb de Wegenwacht gehouden omdat ik in t buitenland bij m'n verzekering maar 3 dagen een vervangende auto zou krijgen. Dus als er een probleem zou zijn op vakantie, betekent dat einde vakantie dan, had ik niet zoveel zin in...dan maar wat meer betalen...
 

turboturbo

Forumguru
@Tees dat is het nu juist - ik heb allang al geen Wegenwacht (meer) :pardon:
Die afweging kwam nadat ik merkte dat ik jaar op jaar lidmaatschap betaalde maar begreep dat als je zonder lidmaatschap pech krijgt, je iets van 350 euro betaalt - en daarna aansluitend tenminste weer 1 jaar lidmaatschap. Ik heb dat risico geaccepteerd (dat ik dan eenmalig een hoger bedrag betaal) en dat heb ik er >12 jaar allang al uit. Bovendien kreeg ik er geen woonplaats dekking bij (dat was nog weer veel duurder) wat geen probleem is als je op een dorp woont (dan loop ik wel naar huis terug en laat een buurman me afslepen naar de dorpsgarage) Maar in Amsterdam betekent het dat ik op een klein uur rijden van mijn huis kan zijn (bijv. tijdens mijn werk, dat doe ik meestal op de fiets maar dikwijls ook met de auto) en dan heb ik dus alsnog niks aan die pechhulp voor de meeste kilometers die ik maak.

Ik zie het als een verzekering; verzeker alleen de dingen die je zelf niet plots kunt dragen, voor de rest geldt dat je beter dat geld kunt sparen voor als het nodig is, is het achteraf niet nodig gebleken dan heb je het over voor iets anders.
 

hemi24

Forumguru
Een riem voor de distributie en een ketting tussen beide nokkenassen.
Daarnaast wordt de oliepomp met een ketting aangedreven door de kruk-as.

Dus ja, als je het zo bekijkt: een distributieriem en 2 kettingen...

upload_2021-10-21_20-38-57.jpeg
 

turboturbo

Forumguru
Ja ik zie het nu ook (heb er even een tijdje naar zitten turen)

Die ketting van de oliepomp zit dus aan de linker zijde onderaan aan de binnenkant van het blok zo te zien.

Lijkt me nog best een klus om die zo te vervangen. Monteur zei dat de pomp er niet gekanteld uit kan, je moet de ketting los etc. losmaken.
 
Bovenaan Onderaan