turboturbo
Forumguru
Afgelopen week kreeg ik een rode waarschuwing over te lage oliedruk.
Ik riedelde op dat moment juist de afrit af van de snelweg vlak bij mijn woonwijk. Ik heb meteen de motor uit gezet en stelde vast dat de olie op pijl leek en er kwam geen plasje olie onder de auto te liggen. Wat blijft er dan over als oorzaak. Oliedruk sensor of oliepomp stuk? De oliezeef zou ook verstopt kunnen zijn, al acht ik dat niet waarschijnlijk aangezien ik deze al eens vernieuwd heb (https://www.skodaforum.nl/forum/i/oliezeef-vervangen-1-8-20vt-motor.29439/)
Anderzijds zou het ook wel weer kunnen, want ik ben afgelopen 2 jaar met caravan op vakantie geweest en sindsdien loopt de motor een stuk soepeler. Ik kan me voorstellen dat hierdoor wat interne vervuiling is losgekomen en dat die sludge mogelijk de zeef verstopt heeft (zeg maar Italian tune up) Mijn olieverbruik is sindsdien namelijk ook zo goed als compleet verdwenen.
Ik ben de resterende 200 meter naar huis gerold en heb de auto voor de deur staan.
Ik heb via OBD11 uitgelezen en kan deze melding niet terugvinden als opgeslagen foutmelding.
Olie opnieuw gepeild op koude motor en is inderdaad nog keurig op pijl.
Live kanaal 1 uitlezen van module dashboard leest uit: 'oliedr. 2 <min' (motor stond uit) begrijpt iemand wat deze informatie betekend?
Ik ben nu voornemens 'm naar de garage te laten slepen en daar de oliedruk en sensor te laten meten. Nog andere gedachten / suggesties?
Ik riedelde op dat moment juist de afrit af van de snelweg vlak bij mijn woonwijk. Ik heb meteen de motor uit gezet en stelde vast dat de olie op pijl leek en er kwam geen plasje olie onder de auto te liggen. Wat blijft er dan over als oorzaak. Oliedruk sensor of oliepomp stuk? De oliezeef zou ook verstopt kunnen zijn, al acht ik dat niet waarschijnlijk aangezien ik deze al eens vernieuwd heb (https://www.skodaforum.nl/forum/i/oliezeef-vervangen-1-8-20vt-motor.29439/)
Anderzijds zou het ook wel weer kunnen, want ik ben afgelopen 2 jaar met caravan op vakantie geweest en sindsdien loopt de motor een stuk soepeler. Ik kan me voorstellen dat hierdoor wat interne vervuiling is losgekomen en dat die sludge mogelijk de zeef verstopt heeft (zeg maar Italian tune up) Mijn olieverbruik is sindsdien namelijk ook zo goed als compleet verdwenen.
Ik ben de resterende 200 meter naar huis gerold en heb de auto voor de deur staan.
Ik heb via OBD11 uitgelezen en kan deze melding niet terugvinden als opgeslagen foutmelding.
Olie opnieuw gepeild op koude motor en is inderdaad nog keurig op pijl.
Live kanaal 1 uitlezen van module dashboard leest uit: 'oliedr. 2 <min' (motor stond uit) begrijpt iemand wat deze informatie betekend?
Ik ben nu voornemens 'm naar de garage te laten slepen en daar de oliedruk en sensor te laten meten. Nog andere gedachten / suggesties?
Laatst bewerkt: