Octavia vrs 1.4 tuning

JeSko

Forumguru
Das idd al een beste poos, dan zou het al geklaard moeten zijn, zeker als je weet dat de andere VRS modellen van deze generatie al lang te chippen zijn.

ertromp

Forumguru
Misschien (te) weinig vraag naar? Kan me voorstellen dat veel 1.4/245pk PHEV geleast worden en dat dit door de berijders dan niet gedaan wordt.

Berghuis

Donateur
Chippen onder leaserijders is juist populair toch?
Zelf ook gedaan hiervoor met een CLA180, ging van 122pk en 200nm naar 175pk en 310nm. Nooit gezeur mee gehad

ertromp

Forumguru
Is dat zo? Dat zal heel beperkt zijn aangezien het niet gestimuleerd wordt door de leasemaatschappij (eigenaar).

Berghuis

Donateur
Nee, leasemaatschappijen staan het niet toe. Maar ik ken er genoeg die wel chiptuning gedaan hebben. Zelf ook alleen maar positieve ervaringen mee gehad met meerdere leaseauto’s. Nu met de RS vind ik het niet nodig. Niet het gevoel dat ik wat mis.
De CLA is overigens met chiptuning ingeleverd, nooit wat van gehoord achteraf.

michelangelo

Senior Member
Nu toch wel benieuwd, en begin het te overwegen..

Wat zou dat chippen op mijn 2.0 RS 4 2021 en dan een set top end banden eronder mij opleveren buiten de glimlach bij intrappen denken jullie?

Wat zou zoiets kosten, ballpark-wise?

En ja, die rote is von ursprung Deutsch, destijds zelf als neu geïmporteerd met wat hulp. Zit vol met Germaanse opties die Pon niet aanbood, buiten het feit dat de auto niet in NL te krijgen is.

leon-cupra

Forumguru
Nu toch wel benieuwd, en begin het te overwegen..

Wat zou dat chippen op mijn 2.0 RS 4 2021 en dan een set top end banden eronder mij opleveren buiten de glimlach bij intrappen denken jullie?
een minder volle of lege portefeuille :D
Maakt het wel een bommetje. Heb ooit mijn 2016 vRS gechipt. Van 220 naar 308pk. Dat verschil is wel redelijk groot.
Wat zou zoiets kosten, ballpark-wise?
tuning 8-900€ , bandjes 250€-300€/band (pilot sport 4S). Dus na tuning en bandjes, tja, dat is al een serieuze cadeau voor jezelf :D

Arjann

Forumguru
Nee, leasemaatschappijen staan het niet toe. Maar ik ken er genoeg die wel chiptuning gedaan hebben. Zelf ook alleen maar positieve ervaringen mee gehad met meerdere leaseauto’s. Nu met de RS vind ik het niet nodig. Niet het gevoel dat ik wat mis.
De CLA is overigens met chiptuning ingeleverd, nooit wat van gehoord achteraf.
Helaas is het zo, dat zodra er een testkast wordt aangesloten en auto is uitgelezen, de tuning in de database van de fabriek komt te staan. Hiermee vervalt dan alle aanspraak op garantie en coulance. Ditzelfde geldt voor snelheidsbegrenzers van EV's die aangepast worden. Vergeet het daarna maar met garantie.

michelangelo

Senior Member
Begin nu echt grof geld te overwegen.. Eigenlijk wil ik voorlopig gewoon dat de auto klinkt zoals hij af fabriek had moeten klinken. 70mm ipv 65 vol, donker geluid. Dat kan met zo'n Remus begrijp ik.. Remus aftermarket system Daarna maar eens over chippen en dure banden nadenken...

Tees

Donateur
Hiermee vervalt dan alle aanspraak op garantie en coulance. Ditzelfde geldt voor snelheidsbegrenzers van EV's die aangepast worden. Vergeet het daarna maar met garantie.

Dit zal de dealer je altijd willen doen geloven, maar de (wettelijke) garantie vervalt alleen als er een redelijkerwijs verband is tussen de tuning en het ontstane gebrek. Dus als je voordeur er opeens uit valt, dan valt dat ook na tuning gewoon nog onder garantie.
En coulance...bij Pon? :deuk: In dit geval is t ook nog een import model, daar krijg je al helemáál geen coulance op.

leon-cupra

Forumguru
@Tees allemaal goed en wel maar als de factuur 1000€ is en het is een twijfelgeval, de dealer zegt “geen garantie”, ga je dan een gerechtsprocedure aan? Want dat zal jouw enigste middel zijn om het af te dwingen.

Tees

Donateur
Ik niet, want ik koop geen nieuwe auto's ;). Bij twijfel verlies je sowieso bij een (Pon) dealer, die kennen t woord garantie nauwelijks en coulance helemaal niet. Maar voor dat soort gevallen heb ik idd wel een rechtsbijstandsverzekering. Die mogen t dan lekker uitvechten.

..........Wat zou dat chippen op mijn 2.0 RS 4 2021 en dan een set top end banden eronder mij opleveren buiten de glimlach bij intrappen denken jullie?

Wat zou zoiets kosten, ballpark-wise?.....
Die van mij(zelfde model) heeft na de tuning 328pk en 480nm gekregen. Rijdt als een zonnetje nu. Ik moest met dsg aanpassing €500,- betalen. Valt reuze mee voor het rijcomfort wat je terugkrijgt.

Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan Onderaan