Octavia vrs 1.4 tuning

leon-cupra

Forumguru
Van der Rijt verkoopt niet de Skoda RS-jes of dergelijke maar de Audi RS-jes, alle types Porsches, Lambo’s, AMG , … wagens die je ook nieuw in NL kan kopen.
Springt zeker niet in dat specifiek gat.
 

Smeeuwis

Donateur
Toch geldt daar wel een deel van het verhaal, want dergelijke dure auto's importeren, al dan niet nieuw, kan de moeite lonen en veel geld schelen in ons huidige belastingsysteem.

Ik bedoelde verder niet specifiek Van der Rijt, er zijn meerdere bedrijven of eenpitters die er een zaak van hebben gemaakt om allerlei auto's te importeren. Die halen dan Duitse Jahreswagen naar Nederland, of bepaalde 4*4 uitvoeringen uit Zwitserland of wat dan ook. Daar kan je zeker ook terecht voor bijvoorbeeld een Enyaq 85x (hier niet leverbaar), een O4 RS 2.0 of een Kodiaq RS. Of wat je maar wil.

Je kan het overigens ook vrij eenvoudig zelf doen, als je de weg een beetje weet.

Bottomline is dat de importeurs vaak modellen niet leveren vanwege de BPM maar je altijd wegen hebt om ze alsnog naar NL te halen. Nieuw of gebruikt.
 

Canon-Eye

Forumguru
houderschapsbelasting, zoals dat bij ons heet.
Zo heet het niet meer - de huidige term is gewoon Motorrijtuigenbelasting.
 

eriktv

Forumguru
Klein nadeel van import is wel dat je geen NAP kunt krijgen. Mijn auto heeft de eerste 11 maanden in Duitsland rondgereden. Maar ik heb de complete onderhoudshistorie erbij, dus dat compenseert weer. En hij lijkt voor degenen die de kentekenreeksen een beetje kennen een jaartje jonger inderdaad :)
 

Berghuis

Donateur
Opslagen BPM belasting maken de auto's te duur vermoed ik. De 2.0 is in de O4 RS überhaupt nooit geleverd in NL volgens mij.
De PHEV 1.4 RS heeft een BPM van nog geen 1000 euro, dus daar zal het zeker niet aan liggen. Echter een Importeur, PON in dit geval, bepaald gewoon wat er geleverd/besteld kan worden en in welke samenstelling dat mogelijk is. En de 2.0 is inderdaad nooit leverbaar geweest in Nederland, uiteraard wel te importeren.
 

Berghuis

Donateur
Wat als de batterij leeg is? Dan rijd men rond met 'n loodzware auto met 150 pk? Of heb ik 't mis?
Accu is eigenlijk nooit leeg. Mijn ervaring is dat wanneer je het gaspedaal intrapt wanneer je vlotter wilt optrekken dat de elektromotor altijd in staat is om mee te helpen en dus ook het vermogen kan leveren. Dat zie je tenslotte ook op je dashboard en daarnaast voel je dat ook.
In de sportstand hou je altijd ca. 3 á 4 km actieradius over, ca. 5 tot 8% geladen accu.
 

Tees

Donateur
En hoe vaak en lang achter elkaar gebruik je nou het volle vermogen van zo'n motor? De accu laadt tenslotte elke keer op dat je afremt en evt ook als er vermogen 'over' is.
 
hmmm, dat bijladen dat gebeurd alleen als je hem niet op automatisch hebt staan.
Ja, bij afremmen wel, maar als je bijv op de snelweg rijd met 100 op de cruise dan gebeurt er niets wat betreft bijladen.

Wat wel kan is dat je een minimaal percentage in stelt welke je wilt behouden, of bereiken indien je hoger in stelt dan het huidige niveau, en dan zie je wel dat er tijdens het rijden bijgeladen wordt. Overigens idd alleen wanneer er vermogen "over" is. Als je bijv op de snelweg dan accelereert dan zie je dat er dan niet bijgeladen wordt. Er wordt dan zelfs vermogen gebruikt uit de batterij.
 

EdK

Forumguru
bedoelde verder niet specifiek Van der Rijt, er zijn meerdere bedrijven of eenpitters die er een zaak van hebben gemaakt om allerlei auto's te importeren.
Zelfs Skoda dealers haalde nieuwe Skoda's bij dealers uit Duitsland weg.
Dealer in Friesland vertelde me dat toen ik de Fabia 4 ophaalde en het over levertijden kwam.
Ja we importeren ze zelf uit Duitsland om redelijke levertijden te geven aan onze klanten.
PON weet er van, vind het niet leuk maar accepteert het, was hun opmerking
 

johanl

Actief lid
hmmm, dat bijladen dat gebeurd alleen als je hem niet op automatisch hebt staan.
Ja, bij afremmen wel, maar als je bijv op de snelweg rijd met 100 op de cruise dan gebeurt er niets wat betreft bijladen.

Wat wel kan is dat je een minimaal percentage in stelt welke je wilt behouden, of bereiken indien je hoger in stelt dan het huidige niveau, en dan zie je wel dat er tijdens het rijden bijgeladen wordt. Overigens idd alleen wanneer er vermogen "over" is. Als je bijv op de snelweg dan accelereert dan zie je dat er dan niet bijgeladen wordt. Er wordt dan zelfs vermogen gebruikt uit de batterij.
Volgens mij klopt dat niet hoor, als ik op de snelweg rij in hybride modus dan zie ik regelmatig aan beide verbruiksmeters dat de accu bijgeladen word. Dit ten koste van een hoger benzineverbruik, dat wel uiteraard.
 
bij mij niet. Als ik hem op de ACC heb staan en ik rijd gewoon 100, en de instelling van het hybride systeem op auto heb staan gaat hij bij mij niet laden. Alleen als ik de laadtoestand handmatig verhoog. Wat wellicht het verschil kan zijn: gebruik jij de navigatie? Wellicht dat die dat dan regelt zodat je bij aankomst voldoende lading hebt om het laatste stuk in de stad in EV-modus te kunnen rijden. Ik rijd altijd met carplay google maps en gebruik het navi systeem nooit..
 

jesse_s93

Donateur
De stand van de automaat is hierin ook van invloed @johanl en @Disaster-Master. Rijd je in de D dan zal hij de accu gewoon leeg rijden en rijd je in de S-stand, dan houdt hij 4/5km reserve in de accu. Dan kun je dit vermogen altijd tezamen met de benzinemotor aanwenden. Daarnaast houdt de auto stand ook rekening met de bestemming, mits deze is ingevoerd via de ingebouwde navigatie.
 

johanl

Actief lid
Ik denk het ook gezien te hebben zonder ingebouwde navigatie ingeschakeld, maar zal er eens op letten.
 
Bovenaan Onderaan