Octavia viel plotseling uit bij een stoplicht en kon niet meer opstarten.

Ik heb aan de garage gevraagd een ander auto aan te bieden en deze in te ruilen. Voor welke auto dan ook. Die optie hebben ze niet echt maar gaan ook daarover nadenken. Ik merk dat ik geen vertrouwen meer heb in onze Skoda. Stel dat ze hem aan de praat krijgen, ben ik steeds bang dat dit weer gaat gebeuren maar dan ergens in de bergen. Is deze auto nog iets waard in deze staat?

Heeft iemand van jullie een tip hoe verder? Ik merk dat het wachten en steeds slecht nieuws uit de garage afgelopen week ons veel energie heeft gekost. Vooral dat er geen perspectief is of een stip horizont waar we naar toe werken. WE kunnen niets anders doen dan wachten.
 

Tees

Donateur
Dat is wel ontzettend zuur ja...ik verbaas me er eigenlijk altijd over dat garages maar reparaties kunnen doen zien als het niets oplevert, je toch moet betalen. Een bepaalde vorm van dat eea opgelost wordt voor de opgegeven prijs zou ik wel op zn plaats vinden.

Alle 4 de verstuivers vervangen werd hier ook al betwijfeld of dat de oplossing zou zijn, zonder verdere info over wat er geconstateerd is / aan diagnose gedaan is. Ik zou ook de hogedrukpomp checken, maar e.e.a. is ook met uitleesapparatuur goed te bepalen. Maar niet elke garage is daar een ster in helaas.
 

PizzaPieter

Forumguru
Heel zuur.
Anders dan met jullie meeleven kan ik niet doen helaas.
Besef wel dat je niet de enige bent die onder tijdsdruk en met stress keuzes maakt die op dat moment slim/logisch/de enige uitweg lijken en later toch niet uitpakken zoals gehoopt.
Probeer dat naast je neer te leggen.

Dat die ene monteur het niet kan vinden, wil niet zeggen dat t een onvindbaar probleem is. Gelukkig heeft NL een boel kundige monteurs die ongetwijfeld het euvel kunnen vinden.

Als deze monteur/garage je niet bevalt....dan heb je altijd nog de keuze hem op te halen, te betalen (onderhandelen kan altijd), ff slikken en hem elders te laten beoordelen.

Boel geld, maar niet eind van de wereld en hopelijk ook niet einde auto.

Sterkte en vergeet niet....blijven ademhalen. Ga lekker een stuk wandelen in de buitenlucht, laat het even door je hoofd gaan, relativeer, schreeuw de boosheid van je af en relativeer opnieuw.
 

bsnline

Senior Member
Lastig en vooral erg jammer. Er zijn hier in Nederland een aantal specialisten op het gebied van Skoda of VAG in het algemeen waar je heen kan. Ik ken er maar 3 in het Noorden maar helaas heb je daar weinig aan.

Ik weet echter ook zeker dat ze het probleem al hadden gevonden, dus betwijfel ik of de garage waar je de raparaties laat uitvoeren wel het juiste adres is.

Schrok trouwens ook van de kosten, niet alleen aan de dure kant maar ook nog eens niet de oplossing voor jouw probleem. Voordat je de waarde van je auto hebt betaald aan (onnodige) reparatie's zou ik toch wat afspreken met de garage om extra en onnodige kosten te besparen.
 

Cordoba

Forumguru
Ik heb aan de garage gevraagd een ander auto aan te bieden en deze in te ruilen. Voor welke auto dan ook. Die optie hebben ze niet echt maar gaan ook daarover nadenken. Ik merk dat ik geen vertrouwen meer heb in onze Skoda. Stel dat ze hem aan de praat krijgen, ben ik steeds bang dat dit weer gaat gebeuren maar dan ergens in de bergen. Is deze auto nog iets waard in deze staat?
Ik denk dat je geen vertrouwen meer moet hebben in deze garage/monteur. Het heeft er alle schijn van dat men snel je auto heeft binnengehengeld met een vage belofte, wetend dat je niet snel op eigen kosten de auto naar een andere garage zult laten brengen, dus alle kans om je flink uit te melken, zonder dat er gegarandeerd iets opgelost wordt.

Ik heb nog niet direct een idee waar het probleem zit, maar op goed geluk een reparatie van 1700 euro uitvoeren is niet bepaald een teken van vakmanschap.
 

Fmoon

Forumguru
Ik zou niet betalen. Garage waar ik kom bijvoorbeeld stelt eerst voor hunzelf (en kosteloos voor mij) een diagnose. Die hebben er verstand van en gaan niet lukraak dingen vervangen en als dat het niet is wel het bedrag in rekening brengen. Ze hebben het probleem niet opgelost dus dan kunnen ze toch de boel weer terug monteren? Ook een beetje risico van de klus aannemen lijkt mij.

Ik snap het verhaal van het vertrouwen verliezen in de auto, ik heb dat al heel snel zelfs maar ik zou dan niet in paniek bij dat bedrijf dan wat kopen en je eigen wagen inruilen.
 

Duijzer

Donateur
Ik zit net je verhaal te lezen, dat is echt balen zo. Ik snap je gedachte om iets anders te kopen, maar dan weet je ook niet wat je koopt. Lukraak dingen vervangen is niet de oplossing. Als het inderdaad een verstopte verstuiver zou zijn zou ik verwachten dat hij moeilijk liep en aansloeg, maar dat hij op 2 of 3 cilinders nog wel zou lopen. Dus dat alle 4 de verstuivers ineens verstopt zouden zijn lijkt me sterk. En dan zou ik als monteur alsnog proberen om ze te reinigen, schoon te spuiten, ultrasoon te reinigen, door te blazen, etc. Ik ben geen monteur maar heb wel veel gesleuteld. Als hij geen storingen opslaat (hebben ze dat met een universeel iets uitgelezen, of met vagcom?En krijgen ze wel verbinding met de ECU, of zit die stekker gewoon los...?) dan moet het bij een diesel vrijwel zeker een mechanisch defect zijn. Dan is het bij een diesel vaak: óf hij krijgt geen brandstof, óf hij kan geen druk opbouwen in de cilinder.
De eerste verdachte is dan inderdaad dat hij geen brandstof krijgt. Hebben ze dat gezien bij het slangetje van het brandstoffilter, en dan voor het filter, of erna. Zit het deksel van het brandstoffilter er wel goed op... ? En zo moet je als monteur component voor component, slang voor slang gaan uitsluiten vanaf het moment dat je nog wel diesel hebt, tot het punt waarop er geen diesel meer is. Even de aanvoerslang naar het brandstoffilter eraf halen en dan roepen dat de motor diesel krijgt is niet waar. Je weet alleen maar dat hij op dat punt diesel krijgt, maar niet of de motor diesel krijgt.... Een goede monteur is een monteur die niets aanneemt maar alles checkt.
Ik begrijp dat je geen vertrouwen in deze auto hebt, maar aan de andere kant heb je nu wel een compleet nieuw inspuitsysteem waar je dus voorlopig geen last van hebt. Misschien veel te vroeg vervangen, en het probleem is er niet opgelost, maar dat geld zie je bij inruil ook niet terug.
Ik zou het eens even laten bezinken en eerst eens kijken of je niet ergens wat kan huren. Niet bij de grote verhuurbedrijven, maar bij een dealer/garage/ANWB (misschien wel bij de garage waar hij nu staat) en eerst eens lekker op vakantie gaan. Dan zou ik eens contact opnemen met een gespecialiseerd bedrijf als bijvoorbeeld VAGtechniek en hen de case voorleggen.
 
Ik ben geïnteresseerd/benieuwd naar hoe dit verder gegaan is.
Korte update: probleem is nog niet opgelost en de auto staat nog in de garage. Ze doen echt hun best maar komen zelf ook niet uit wat er aan de hand is. Gisteren hebben ze een oud monteur uitgenodigd om mee te kijken, dat schijnt iemand te zijn die heel goed storingen kan opsporen. ik wacht vandaag nog thuis om gebeld te worden. HEt is niet goed teken dat ze dat nog niet hebben gedaan, dus goed nieuws lijkt uit te blijven. We zijn al een beetje op de point of no return beland, waarbij al veel geld gegaan is naar de reparatie die niet wil gaan lukken. Dit is geen fijne situatie voor niemand, ook niet voor de garage die er niet uitkomt. Ik heb via klantenservice ook Skoda.nl benaderd met de vraag of ze iets kunnen betekenen. Als Skoda garage dit niet kan oplossen dan weet ik het echt niet meer.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

Captain Hook

Forumguru
Alles kan altijd gefixed worden.
't Is alleen de vraag wat het kan/mag kosten en hoeveel geduld je hebt. :koffie:

Waarbij, zeker in jouw geval @alma.keno , vooral de tijdsdruk een ernstig limiterende factor is. :(

Sterkte!
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees
Vooral dat hulpeloos wachten en geen perspectief al 10 dagen zorgt bij mij voor onrust. Zonder duidelijkheid kan ik ook niet verder iets organiseren waardoor andere opties scharser worden.
 

Tees

Donateur
@alma.keno ik zou niet te veel vertrouwen hebben in de Skodadealer, de ervaring leert dat die vaak zonder foutcode geen idee hebben waar ze t moeten zoeken. Das sowieso een euvel van veel jonge monteurs en/of degenen die alleen aan moderne auto's werken (zoals de dealer), die zijn niet gewend aan het ouderwetse probleemoplossen.

Voor dit soort 'vage' of complexe problemen kan je mijns inziens veel beter bij een VAG specialist zoals VAGtechniek of JD gaan. Alleen zijn beide nogal uit de richting voor je en hebben die vast ook niet morgen tijd. Je kan eventueel de suggestie van @EdK In Hoorn nog proberen.
 
Alles kan altijd gefixed worden.
't Is alleen de vraag wat het kan/mag kosten en hoeveel geduld je hebt. :koffie:

Waarbij, zeker in jouw geval @alma.keno , vooral de tijdsdruk een ernstig limiterende factor is. :(

Sterkte!
Ik denk dat tijd altijd een factor is, los van de vakantie. Met een autopech heb je altijd een probleem. Vooral als de reparatie lang duurt en als er geen perspectief is. Bij ons komt erbij dat we inderdaad voor ons een belangrijk prive iets gaan missen waardoor het extra zuur is.
Er is niets anders dan wachten op het telefoontje van de garage vandaag. Ik heb geen idee hoe verder. Stel dat ze vandaag bellen en zeggen dat ze niet uitkomen. Wat dan? Alle onderdelen stuk voor stuk vervangen totdat de auto eindelijk start. Dat lijkt me echt niet de bedoeling. Ik vind eerlijk gezegd dat onze auto eigenlijk terug moet naar fabriek waar ze dit moeten uitzoeken. Geen enkel sensor geeft een storing aan, alles op papier lijkt perfect in orde en de auto wil maar niet starten.
 
@alma.keno ik zou niet te veel vertrouwen hebben in de Skodadealer, de ervaring leert dat die vaak zonder foutcode geen idee hebben waar ze t moeten zoeken. Das sowieso een euvel van veel jonge monteurs en/of degenen die alleen aan moderne auto's werken (zoals de dealer), die zijn niet gewend aan het ouderwetse probleemoplossen.

Voor dit soort 'vage' of complexe problemen kan je mijns inziens veel beter bij een VAG specialist zoals VAGtechniek of JD gaan. Alleen zijn beide nogal uit de richting voor je en hebben die vast ook niet morgen tijd. Je kan eventueel de suggestie van @EdK In Hoorn nog proberen.
alle garages waren vorig week vol tot september. Een Dealer garage vinden was al een kwestie van een urenlange belronde in de omgeving. Nu achteraf gezien had ik beter auto door ANWB kunnen bezorgen thuis en een ander oplossing zoeken voor vakantie. En dan vanaf september rondkijken waar ik beste terecht kan komen. Maar ja, achteraf is makkelijk praten.
Dit is echt een vicieuze circel waarin ik beland ben. Doordat ze juist willen helpen maar niet lukt Heb ik nu en kosten en een gemiste vakantie.
 

PizzaPieter

Forumguru
Succes @alma.keno ,
Hopelijk vinden ze vandaag wat ze eerder niet vinden.

Terug naar de fabriek (auto dec 2018) kun je vergeten, dat gaan ze sowieso niet doen.

Kun je vertellen hoe je aan deze auto bent gekomen? Nieuw gekocht? Gebruikt gekocht? Waar (dealer of handelaar)
 

Tees

Donateur
Tis idd een heel vervelende en lastige situatie. Wat je altijd nog kan doen (om uit de vicieuze cirkel te komen) is als ze aangeven er niet meer uit te komen, vragen of ze m bij je thuis willen afleveren en nog wat over de prijs van de gedane reparaties onderhandelen. En dan alsnog in september elders ter reparatie aanbieden. Alleen heb je dan natuurlijk nog steeds geen werkende auto tot die tijd.
 

PizzaPieter

Forumguru
Oh, dat is dan denk ik een internet hick-upje.

Tapatalk liep paar keer stil, denk door 4G in La France. (Was net wakker, lag nog in caravan en daar is verbinding nóg slechter)

Ik zag in ieder geval niet terug dat het 3x was geplaatst, maar nu reproducerend wat er gebeurde straks kan dat best zo zijn.

Sorry dat ik zo eager was, @ertromp en je daardoor misschien in de war maakte.

Voor nu weer alle aandacht en hoop naar @alma.keno .
 
Bovenaan Onderaan