Octavia rs 2.0 tdi rookt

ben blij dat jullie er ook zo over denken, verstuivers is niets aan gedaan enzo, naar het schijnt moest deksel eraf ook de garagist zei dit omdat hij anders de gloeibougies er niet uit kreeg?
 

skodaboy

Forumguru
bij de minste werken aan de motor moet die motorafdekkap er idd af..
want anders heb je totaal géén plaats om iets te kunnen doen.

het kleppendeksel is het deksel wat bovenop het motorblok zit,maar dit moet er alleen af met het gene ik eerder vernoemde.

het 'olielek' waar jij eerder over sprak als dit zich situeerde tussen het kleppendeksel en het blok zelf dan was de kompakking gaar,maar ja,dan was de kleur van het koelwater ook niet meer mooi helder..
en zat er bewijzen van spreken tomatensoep in het koelvloeistof reservoir..:cry:

hoelang hoe meer ik hier over nadenk,hoe triestiger ik de situatie vind..geloof maar dat die RS zijn peren al lang heeft gezien..
 
volgens de verkoper moest voor dit model het kleppendeksel eraf voor de gloeibougies Te vervangen. De garagist heeft mij dit toen ook vermeld. De lekkage is pas begonnen nadat het kleppendeksel eraf geweest was en 3 dagen erna is dit opgelost (wagen heeft toen 3 dagen stilgestaan) daarna geen problem meer van lekkages
 

skodaboy

Forumguru
die mannen kunnen u vertellen of proberen wijs te maken wat zij willen.. vertrouwen?..:nono:
je hebt toch al ondervonden die turbo en andere problemen wouden zij toch ook in uw schoenen schuiven door te gaan beweren dat het aan jou rijstijl lag..

die verkoper en garagist he = vriendjespolitiek..:cry:

ik blijf bij mening/visie dat het kleppendeksel er niet af moet om simpel een paar gloeiers te vervangen.
zoals eerder gezegd gloeiers zitten extern in het blok en niet intern.
 

skodaboy

Forumguru
ja,dat zou ik zeker ne keer doen waarom ze dit gedemonteerd hebben..
btw;hoe rijdt de RS nu eigenlijk,nog iets speciaals op gemerkt?
 
Ben de RS gaan terug halen, garagist heeft wel gezegt dat ik hem de eerst 1000 km niet moet opensleuren.
Maakt een mooi proper geluid terug ipv dat huilgeluid
op het eerst zicht is alles goed in orde, trekt terug goed op

Binnenkort de wagen waarschijnlijk eens voorstellen op het forum
 

Monteurtje

Forumguru
wat ik mij trouwens ook af vraag,waarom een kleppendeksel demonteren voor het vervangen van de gloeibougie's
ik kan mij niet voorstellen dat de gloeibougies binnen in het blok zitten??


Bij de 2.0 TDI 16V motoren, dus met 2 nokkenassen, zitten de gloeibougies niet zoals meestal schuin in de cilinderkop zodat je er makkelijk bij kan.
Deze zitten middenin de cilinderkop naast de pomp verstuivers. Dus klepdeksel moet eraf. En uiteraard monteer je dan ook een nieuwe pakking. En goed kijken dat de pakking goed zit nadat het klepdeksel op de plek zit. Want met manoeuvreren wil het wel eens gebeuren dat die net niet goed meer op de plek zit.
 
was gisteren aan het rijden tot ik ineens de bekende rookwalm achter de auto had. Denk turbo terug kapot. De turbo was een nieuwe en is door een dieselspecialist gestoken. Heb max 200km met de nieuwe turbo gereden. Iemand raad?
 

DimiTator

Actief lid
Jawel. Er zij twee opties:
1. Uw rechtsbijstand aanspreken en de verkoper in gebreke stellen.
2. Of wel u verder met uw voeten laten spelen.
 

jos_br

Actief lid
was gisteren aan het rijden tot ik ineens de bekende rookwalm achter de auto had. Denk turbo terug kapot. De turbo was een nieuwe en is door een dieselspecialist gestoken. Heb max 200km met de nieuwe turbo gereden. Iemand raad?

Er werd eerder gemeld dat het filter eruit is gehaald. Wanneer de software niet goed aangepast is gaat de motor toch regenereren en dus (behoorlijk) roken. Dus wanneer er nu geen vreemde geluiden hoorbaar zijn en de motor eigenlijk best goed loopt is de software misschien de boosdoener.

V.w.b. het klepdekselverhaal, zoals al aangegeven moet deze wel degelijk verwijdert worden om bij de gloeibougies te komen. De pakking is echter en dikke rubberen die normaal niet vervangen hoeft te worden bij een demontage van het deksel. Wat vaak fout gaat is dat deze er dubbel tussen komt met alle gevolgen van dien.

Jos.
 
welk kleur rook heeft hij dan bij regenereren? ik zit met een redelijk dikke witte rookwalm achter de auto welke stinkt naar olie, garage gaat er vandaag naar kijken ben benieuwt
 
de rookwolk heb ik pas nadat het lampje van de uitlaatgassen aan gaat, en merkbaar vermogen minder.
aan de koppaking ligt het niet aangezien deze niet continu rookt enkel als het lampje brand,
vandaag weet ik meer van de garage
 

Joske

Forumguru
welk lampje bedoel je juist?

Zou die wagen dan toch nog regenereren ook al is de roetfilter er uit gehaald? Heb je de post van @jos_br gelezen?
 
Het lampje van de uitlaatgassencontrolesysteem of motormanagement brand dan weet niet juist welk meer.
En wanneer een wagen aan het regenereren is rookt deze harder? maar heb nog geen wagen gezien die bij vb het inhalen achter het kofferdeksel een walm rook heeft hangen.
Ik had er een filmpje van gemaakt maar krijg deze niet op mijn computer.
 
Bovenaan Onderaan