Octavia rs 2.0 tdi rookt

Hallo,

Ik heb onlangs een octavia combi rs 2.0 tdi 170pk gekocht, de verkoper zei dat hier een (katloze?) uitlaat op zit op zich wel te horen aan het geluid te horen uit uitlaat.
Ik kreeg eerst een fout met de uitlaatgassen waarop er gloeibougies verandert zijn
Daarna geen fouten meer gehad maar soms lijkt de uitlaat te brommen tijdens het rijden in lage toeren, wanneer ik dan aan de kant ga staan draait de motor mooi maar aan de uitlaat te horen lijkt deze op 3 cilinders te draaien en dan rookt hij ook wit/grijs, ook bij het koud starten laat deze een wit/grijze rook wolk achter.
dit alles op een 5500 km
misschien injectoren?
iemand ervaring mee?
 

Michelv.

Forumguru
Je even voorstellen wordt hier op prijs gesteld.

Mochten het de verstuivers zijn daar is een terugroepactie voor geweest bij de Dealer(mits dit al niet gedaan is)
 
Ben van plan me nog voor te stellen maar zat met dit vervelend probleem,
De auto is afkomstig van duitsland weet niet hoe het daar mee zit?
zal zien dat ik het straks eens kan filmen
gisteren startte ik de motor na een uur toen ik achterruit reed werd ik ingehaald door een wit/grijze wolk welke stinkt naar onverbrand en pikt aan de ogen als je dichter gaat
de wagen heeft 125 000km
 
Ik heb toevallig gisteren gehoord dat bij bepaalde types O2 een terug roep actie is geweest ivm problemen met de zuigers.
Je zou even een dealer kunnen bellen en kijken of jou auto in deze garantie ook valt.

Ik ben niet echt technisch onderlegd maar het gaat om L zuigers en moeten vervangen worden naar M zuigers.

Een maat van mij had het zelfde probleem ook met een O2 RS TDI en toevallig ook uit Duitsland wat niet uit maakt trouwens.

Maar uiteindelijk werd het kosteloos vervangen en het is een aardige schade post kan ik je vertellen, zuigers vervangen.
 
Ikzelf ben van belgie, als ik hier naar een skoda dealer ga en vraag naar die terugroepactie gaan zij mij meer info geven?
Is het niet zo dat ik dan naar duitsland zou moeten gaan voor eventuele reparatie?
roken is echt erg geworden nu daarmee denk ik turbo, motorolie is denk ik ook gezakt had mijn oliepeil niet gechekt wanneer deze terugkwam van de garage.
Heb er een filmpje van ga deze eens proberen posten
alvast bedankt
 
Het is een algemene terug roep actie. Hij heeft zijn zuigers laten vervangen in Nederland. En de dealer van Nederland zal het dan weer declareren uit Duitsland waar de skoda vandaan komt. Maarja dat is jou probleem hoe dat geregeld wordt als het maar gemaakt wordt, als het aan de zuigers ligt dan???
 
Maarja dat is jou probleem NIET, hoe dat geregeld wordt als het maar gemaakt wordt, als het aan de zuigers ligt dan???
 

Joske

Forumguru
Een dealer in België gaat dit ook zo oplossen als een NLdealer dat doet.. Deze terugroepacties zijn type/merk/uitvoering gebonden, niet landgebonden ;)
 
Wagen gisteren binnengedaan bij garagist, vandaag meer nieuws ivm de terugroepacties.
Wel raar dat dit ineens is gebeurt en de eerste 5000 km ik hier geen last van had,
ben benieuwd hoe lang ik nog zonder auto ga zitten
 

CDK

Forumguru
Ok dan....., ik krijg echt altijd keurig kosteloos vervangend vervoer mee, alleen aftanken is uiteraard voor eigen rekening ;)
 
Laatst bewerkt:
heb de wagen normaal vandaag terug, de garagist zei iets van onderdelen zoals de zuigerveren etc rubberen blokken welke versleten zijn waardoor deze olie rookt? er gaat een product ingespoten worden nu voor deze terug in orde krijgen,
ben benieuwd denk dat dit product er niet veel aan gaat veranderen.
mvg
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan