Octavia rs 2.0 tdi rookt

H@RM

Senior Member
Probeer vanaf nu zoveel mogelijk via e-mail te doen. Dan heb je gelijk alles zwart op wit staan

Succes
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

DimiTator

Actief lid
Retentierecht in België:
De garage mag NIET uw auto weigeren mee te geven als je niet betaalt. Ze mogen wel weigeren een herstelling uit te voeren indien de vorige rekening nog niet betaald werd.

Mijn indruk: de garage probeert de hele kosten door te rekenen. Die zogezegde "helft" is in werkelijkheid hun kostprijs. Verzeker er u ook er van dat ze de turbo vervangen en hem niet zelf wat proberen op te lappen.
En wat betreft de rijstijl: dat ze dat maar eens proberen hard te maken voor de rechtbank. Al jij de auto zou mishandelen, dan is het aan hun om dat te bewijzen. De rest is zever is gelul.
Eis dat ze het onmiddellijk en zonder zever herstellen (rechtsbijstandsverzekering), zoniet eis een gebruiksderving per dag dat ze het laten aanslepen.
 

skodaboy

Forumguru
complete onzin wat de garage verteld.
laat u niet afschepen en zorg er da zij de wagen herstellen zoals het hoort.

zoals eerder gezegd leg dit ook voor aan uw rechtsbijstand..
succes met de afhandeling..
 

skodaboy

Forumguru
als je de wagen morgen afhaalt kijk dan goed na of alles in orde is en dat bepaalde onderdelen daadwerkelijk vernieuwd of vervangen zijn.

ga ook een stukje rijden en luister goed of hij géén abnormale geluiden maakt.
kijk ook of er geen lekken zijn of dergelijke,het zou niet de eerst keer dat er iets scheef of niet geheel correct gemonteerd is.

als je iets op merkt wat u niet aanstaat meld dit dan onmiddellijk..want jij weet net zo goed als ik dat die garagist van jou niet verder te vertrouwen als je hem ziet..

trouwens die garagist van jou is dat een officiele skoda-dealer?
of is dat zo'n garage van achter de hoek die 25 merken aan occasie voertuigen verkoopt?
 
Laatst bewerkt:
idd was ik van plan de turbo zelf is gestoken door een garagist in haacht, dus niet de verkoper zelf.
nu, een nieuwe turbo moet ik deze in rijden? misschien kalm aan doen in het begin of niet?
Zou eigenlijk direct met de aanhangwagen moeten rijden kan dat kwaad?
 

Race Eend

Forumguru
Een turbo hoeft niet ingereden te worden, je kunt direct met de aanhanger erachter. (wel goed de motor rustig warm rijden uiteraard).
 

skodaboy

Forumguru
idd was ik van plan de turbo zelf is gestoken door een garagist in haacht, dus niet de verkoper zelf.

dus als ik het goed begrijp zijn de verkoper en de garagist 2 verschillende partijen?
dus die garagist uit Haacht werkt dus voor de verkoper?
en zoals ik al zei is het zeker zo'n 25 merken garagist?
 
Ja de verkoper heeft wel bij mij 4 nieuwe gloeibougies gezet, kleppendeksel moest er af en geen nieuwe dichting gestoken -> olie lekkage, sindsdien naar een garage gebracht, is idd een 25 merken garagist maar heb er zeer goede beoordelingen van gehoort!
 

skodaboy

Forumguru
dat is idd een horrorverhaal een kleppendeksel terug plaatsen zonder nieuwe dichting..:mad:
straks of morgen is de kompakking ook nog naar de zak of weer ne hoop andere ellende..:(

wat ik mij trouwens ook af vraag,waarom een kleppendeksel demonteren voor het vervangen van de gloeibougie's
ik kan mij niet voorstellen dat de gloeibougies binnen in het blok zitten??
 

Joske

Forumguru
wel ja.. dat vroeg ik mij ook af eigenlijk :pieker:

of het was echt een lomperik van een autoverkoper annex garagist (?) of de TS bedoelt dat de verstuivers vervangen zijn? (aangezien de wagen rookte)
 

skodaboy

Forumguru
om de dichting/kompakking zelfs, zuigers,verstuivers,kleppen enz.. te vervangen moet het kleppendeksel er af.
maar om gloeibougie's te vervangen zie ik daar het nut niet van in..

ik ga het niet hard op zeggen wat ik denk over de hele situatie..maar..:nono:
 
Bovenaan Onderaan