Octavia rs 2.0 tdi rookt

volgens de skoda garage hebben ze dit probleem (olie roken) al meerdere malen gehad, door middel van een toevoeging aan de olie zou dit opgelost zijn, deze week olie in het oog houden als het na deze week niet beter is moet ik terug contact opnemen met de verkoper.
1e indruk : hij rookt nog, misschien minder?
ben benieuwd maar denk eerlijk gezegt dat het probleem hier niet mee verholpen is
 
probleem was uiteindelijk erger en erger aan het worden, bleek de turbo kapot te zijn, volgende week word hij gemaakt.
weer zonder auto ..
 
ja er komt revisie turbo op, dit zou onder garantie moeten vallen ja, nu bij uit te lezen hebben ze naar het schijnt gezien dat de turbo opgeblazen is terwijl de auto zelf geen foutmeldingen gaf kan dit kloppen?
En de verkoper zegt dat het aan mij ligt dat ze in de computer kunnen zien in welke toeren enzo dat ik rij klopt dit ook?
alvast bedankt
 

Joske

Forumguru
tja..

onzin toch. Je gebruikt de auto toch waar hij voor gemaakt is? Af en toe eens goed toeren maken met een warme motor zorgt tenminste net voor het niet vastkomen van de variabele schoepen in een turbo.

Ruikt beetje naar bangmakerij en om je iets wijs te kunnen maken waardoor ze die turbo niet zouden moeten betalen. Laat je vooral niet afschepen en je geen rekening onder de neus laten duwen! Dit moet onder garantie verholpen worden, een turbo gaat niet kapot op een maand tijd!
 
ok om terug te komen op de octavia,

turbo word vervangen MAAR ik zelf moet 400 euro neertellen, de helft van de turbo omdat de verkoper en de garagist me al hebben zien rijden? ??
Ik rij vlot door, op een baan van 70 km/h even 120 ofzo rijden wanneer ik gehaast ben, nu de motor heeft hier toch geen pijn van, de motor is toch gemaakt om een snelheid van bv 170 km/h aan te houden?
Nu kunnen ze zogezegt ook aantonen dat ik de turbo kapot heb gereden terwijl ik die altijd warm rijd en laat afkoelen!! ik begrijp het niet de verkoper zei dat hij dit niet onder garantie kon doen omdat ik dan misschien volgende week terug sta... een turbo gaat toch niet op een week kapot?? wagen heeft nu 125 000 km misschien slechte rijstijl vorige eigenaar? de turbo maakte vanaf het begin wel veel lawaai

zou het kunnen door een slechte dichting aan het kleppendeksel dat er te hoge of te lage druk is ontstaan waardoor de turbo stuk is gegaan? ik zou niet weten aan wat het anders kan liggen,
toen die dichting lekte (wat ik niet wist) heb ik wel even + 200km/h gereden misschien ligt het hier aan?
 

Joske

Forumguru
verkoper en garagist hebben jou al zien rijden??! WTF?

dikke zever, zoals ik al zei!

ze moeten gewoon GRATIS en voor niets (ik ga er van uit dat je een jaar tweedehandsgarantie hebt?) die turbo vervangen door een NIEUW exemplaar!

Heb je rechtsbijstand? Zo niet.. sluit er dan maandagmorgen maar ééntje af. En zet die dan maar eens aan het werk, dreigen met rechtsbijstand doet soms ook spontaan onterechte facturen verdwijnen als sneeuw voor de zon.
 
ik heb 1 jaar garantie ja,
rechtsbijstand heb ik ook ja maar had de verkoper ook al vermeld dat wij naar testaankoop hadden gebeld voor te vragen of dit allemaal in orde is en dan kwam hij hier mee af, dat het komt door het forse optrekken enzo,
hoop dat hij snel gemaakt is en bij afhaling eens vermelden dat ik dit niet ga betalen?
als dit mijn 2e versleten turbo zou zijn zou ik dit begrijpen maar dit is nog maar de 1e keer in de totale geschiedenis van de wagen
 

Joske

Forumguru
het is duidelijk dat ze jou niet willen vergoeden, ik raad je ten stelligste aan om de rechtsbijstand te informeren over deze zaak!

Zoek je paperassen, zoals aankoopfactuur e.d. en scan die alvast in. Dat zullen ze vast vragen bij de verzekering.

Want hoe lang na de aankoop begon de wagen te roken? (maw, de turbo al kapot..)

Dat is gewoon een verborgen gebrek, alleen nog maar op basis van dat kan je de overeenkomst verbreken en moeten ze jou het volledige aankoopbedrag terug betalen!

Zeg dat maar eens.. die turbo zullen ze gauw genoeg vervangen hoor. En er moet op papier staan dat het een nieuw exemplaar moet zijn, geen risico's meer nemen met deze malafide garage/handelaar of weet ik veel wat voor iemand het is ;)
 

Jee13

Forumguru
Zeker onzin

Je hebt vanaf bgin al geluid uit turbo gehoord, dan is deze al stuk. Hoe meer rpm deze draait hoe meer deze dan schade maakt. Snelheid voertuig maakt hierin niet uit

Rpm van turbo is niet achteraf uit te lezen

Poot stijf houden
 
wagen begon te roken (pas dan is dit opgevallen) nadat er 4 nieuwe gloeibougies werden geplaatst en geen nieuwe dichting geplaatst door de verkoper, waardoor de dag erna een olielek onder de wagen te zien was, sindsdien was de rookpluim feller en feller aan het worden

denk dat ik rechtsbijstand eens ga informeren maar hoe loopt dan de rest van de garantie? Dik tegen zijn goesting?
 

Joske

Forumguru
ja.. idd, dik tegen zijn goesting..

maar ja, die garantie kan je niet anders dan daar te verhalen hoor!

is het een officiële dealer? tweedehandsgarage? witte garage?
 

LdN

Forumguru
Ik zou niets laten doen voordat alles m.b.t. wel of geen garantie opgelost is.
Als de reparatie al uitgevoerd is ben je in principe al akkoord gegaan met de geboden oplossing
en sta je juridisch heel zwak.

Bij het niet betalen van de rekening kan de garagist zelfs je auto in gijzeling houden totdat je betaald hebt.
 
is een tweedehandsgarage aankoop en inkoop van wagens,

morgen eerste wat ik doe is nog eens horen bij de verkoper, eens zien wat ik als antwoord krijg
 

CDK

Forumguru
niets betalen en eisen dat e.e.a. onder garantie opgelost wordt! succes met de afwikkeling, al dan niet met behulp van je rechtsbijstandsverzekering!
 
Bovenaan Onderaan