Octavia III soundproofing

Supb16

Actief lid
Die zat eronder, dit heb ik ook vermeld in bovenstaand bericht
"onderstaand 2 foto`s, heb de "isolatieplaat" verwijderd natuurlijk om te plakken.."

Nadat ik klaar was heb ik de plaat weer teruggeplaatst
 

AndreM

Forumguru
Die zat eronder, dit heb ik ook vermeld in bovenstaand bericht
"onderstaand 2 foto`s, heb de "isolatieplaat" verwijderd natuurlijk om te plakken.."

Nadat ik klaar was heb ik de plaat weer teruggeplaatst

Had ik gemist met lezen, de benzine versie heeft deze namelijk niet.
 

Mettes

Forumguru
Hoe deurpanelen uitbouwen

100_0728.JPG 1:eek:nderkant deurtrekker verwijderen (hieronder zitten 2 schroeven nl1 onderaan deurtrekker,2de zie punt2)
100_0729.JPG 2:schakelaars ramenbediening eruit wippen (Hier zit een schroef verborgen)
100_0746.JPG 3: onderaan deurpaneel zeskantje (10mm) kwartslag draaien.

100_0750.JPG 4: Deurpaneel losklikken (best met bekledingstool)
100_0721.JPG 5:anti-dreunmat aanbrengen

6:Good Luck
 
Laatst bewerkt:

Supb16

Actief lid
Top bedankt voor de instructies,, eens kijken of het me van de week op een avond nog lukt te doen..
 

Supb16

Actief lid
@Troebels Vibraflex
vibraflex_normal_ontdreuning_geluidsisolatie_1.jpg
 

Mauw

Nieuw lid
@OCT2016

Hallo, ikzelf rij in een Golf 7 Variant 1.6 TDI - 110 pk 5 versnellingen
en ervaar hetzelfde storende lawaai op de snelweg als in het filmpje dat je in het andere topic postte (via youtube). Is het na het installeren van de Vibraflex verdwenen, is het motorgeluid nu veel gedempter?

Ik vraag me af hoe je dit hebt aangepakt, gewoon de Vibraflex-mat verknipt volgens de correcte afmetingen en dan gelijmd? Past de originele geluidsplaat er dan nog op of denk je dat je de Vibraflex mat er terug kan afhalen? (het is een leasewagen) Veel vragen, bedankt voor je antwoord alvast.
 

Supb16

Actief lid
Hoi @Mauw ,

Het geluid is meer gedempt, helemaal weg kreeg ik het niet maar ik stoor me er nu niet meer aan.

Heb de matten op maat geknipt en erop geplakt, natijd gaat de originele geluidsplaat (wel de bevestigingsgaten openlaten) er gewoon weer overheen.
Heb zelf ook een leaseauto maar was niet meer van plan de platen te verwijderen bij inleveren van de auto.
 

Mauw

Nieuw lid
@OCT2016
Bedankt voor je reactie! Ik ga eens maar eens bij de dealer horen - maar die zal het lawaai wel normaal vinden (voor een auto van bijna 30000 euro ...). Daarna ga ik de platen kopen, weet je soms nog welke soort je genomen hebt? Er zijn namelijk verschillende diktes, en zelfs een 'extreme' versie.
 

Supb16

Actief lid
Ik heb de normale genomen, heb er zelf 3 pakjes inzitten..
Ik denk dat ik met 2 ook wel klaar was geweest..

Vibraflex Normal | 8 platen van 250 x 500 x 2,5 mm (1 m²)
 

Mauw

Nieuw lid
Bedankt voor de waarschuwing, ik zie dat de gewone 5 kg en de extreme 8 kg per m^2 weegt. Een vierkante meter is ongeveer hetgeen ik denk nodig te hebben. De 1.6 gaat sowieso niet vooruit dus ja dan wordt dat inderdaad nog wat erger. Zeer, zeer jammer dat ze er geen zesbak in monteren. Nu is elke versnelling vlees noch vis en doe je teveel toeren op de snelweg.
 

Skoda79

Senior Member
Zeer, zeer jammer dat ze er geen zesbak in monteren. Nu is elke versnelling vlees noch vis en doe je teveel toeren op de snelweg.

Dan had je de Greenline moeten nemen, die heeft een 6-bak (ff los van het feit dat er in deze tijd gewoon een 6-bak in hoort te zitten).
 

Mauw

Nieuw lid
Ik heb een Golf, geen Octavia :)
Maar ik stel de vraag omdat het technisch toch één grote VAG pot nat is.
 

floyd2

Forumguru
Monteer een andere tandwielverhouding voor je 5e versnelling!
En een 6-bak is geen garantie voor rust trouwens, dit ligt meer aan je uiteindelijke eindoverbrenging.
Er zijn auto's die in 6e versnelling bij 110km/h 2000rpm draaien en er zijn er ook die dan 3000rpm draaien.
 

Mauw

Nieuw lid
Ik heb de soundproofing nog niet geplaatst maar wel een filmpje gemaakt van het lawaai,
.

Misschien goed voor een voor-na vergelijk. Klinkt alleszins zeer vergelijkbaar met jouw geluid.
 

Mauw

Nieuw lid
Vandaag eindelijk de ontdreuningsplaten geplakt maar helaas, niet het verhoopte resultaat bereikt.
Ik merk er gewoon niks van eigenlijk. Ik heb wel absoluut niet gans de motorkap volgeplakt en ook minder dan op jouw foto, OCT2016. Er is namelijk niet zoveel plaats als bij de Octavia.

Heb je dubbele laagjes Vibraflex geplakt ?
 

Supb16

Actief lid
Nee, heb een enkele laag geplakt.. meer lagen lijken mij ook geen extra nut te hebben.
ik heb het schutbord onder de isolatie nog diverse stripjes geplaatst..
Ondanks dat het nu voor mij acceptabel is, wil ik ook nog erg graag de deuren doen en de wielkasten zodra ik eens een dagje vrij heb (aan de binnenkant).
 
Bovenaan Onderaan