Octavia III RS

Topic in 'Octavia III' gestart door RefleCs, 20-03-2013.

  1. Fmoon

    Fmoon Forumguru

    Vandaag ineens een azijn lucht in m'n auto. Even op Google ingedrukt en zag dat het van de airco kan komen. Ben momenteel in het buitenland en heb zo een schuimbus erin gespoten (bacterie doden op de verdamper). Mag hopen dat het weg is, liep er mooi aan de onderkant van de auto uit. Moest het erin spuiten, 20 minuten laten inwerken en vervolgens met ramen open de auto maximaal vermogen en maximale temperatuur zetten voor 10 minuten, lag een gigantische plas onder de auto, hopelijk inclusief de bacteriën en geur. Nu ruikt de auto wel wat chemisch, morgen bergrit maken dus hopen dat we niet bedwelmd rakan ervan :-p
     

  2. MY00

    MY00 Actief lid

    Enne het overleefd?
     
  3. Spector

    Spector Forumguru

    Net voor de vakantie, nu drie weken geleden, is de RS voor een beurt (olieservice + service beurt = 50k km) naar de garage geweest. Naast de gebruikelijke verversingen zijn ook de bougies vervangen. Volgens de garage gebruikelijk bij 50K km, maar mij nog niet eerder opgevallen dat dit ook bij mijn O2 RS gedaan is. Dit vond ik wel opmerkelijk.
     
  4. Mettes

    Mettes Forumguru

    Bougies zijn ,bij onze RS, op 60000km vervangen.
    Dit was volgens het serviceplan ,wist mijn dealer te vermelden.
     
    Spector vindt dit leuk.
  5. s-line

    s-line Forumguru

    60k is ook normaal voor de huidige bougie’s
     
  6. Spector

    Spector Forumguru

    Oké, ik heb mijn beurt naar voren gehaald zodat deze samen viel met de olieservice. Dan zal dat de reden zijn dat ze bij 50k al vervangen zijn.
     
    Corné de Kluijver vindt dit leuk.
  7. louigi58

    louigi58 Senior Member Donateur

    Bij mij 56.000km
     
  8. Fmoon

    Fmoon Forumguru

    Hier ook bij 50.000
     
  9. dirkie996

    dirkie996 Forumguru

    Verleden week vrijdagavond op de E17 van Waregem naar Gent, terwijl ik aan 't inhalen was op het 3de rijvak, plots 'n Mercedes C break, die zich bijna in de achterklep boorde, terwijl ik toch zo'n 140km/u reed.
    Ik zette de dsg in S-stand, en gaf flink gas, maar die ster bleef op zo'n 1,5 meter afstand kleven.
    Pas toen ik terug kon invoegen op het 2-de rijvak, werd alles me duidelijk, toen die ster me al ronkend inhaalde.
    C43 AMG, kon ik nog net lezen. Amai, wat 'n verschil met m'n 230pk'tjes.
    Gelukkig maak ik dit niet elke dag mee, of ik voel hier 'n tuning aankomen. De vraag is dan nog, of je zelfs met 300pk, zoiets kan volgen? Denk het niet.:nono:
     
    Spector en Tuulster vinden dit leuk.
  10. MarinusvRS

    MarinusvRS Nieuw lid

    Grootste nadeel blijft dat je al dat vermogen maar op 2 wielen kwijt raakt dus denk dat het weinig zin heeft om een tuning te doen, mij gevoel althans heb er ook al aan gedacht
     
  11. BramVRS

    BramVRS Senior Member

    Nou bij 140 km/u gaan je banden niet meer slippen hoor. Dan merk ik het verschil wel degelijk, maar geen idee of je er een AMG mee bij kunt gaan houden. Ben er bang voor :D
     
    dirkie996 vindt dit leuk.
  12. dirkie996

    dirkie996 Forumguru

    Niet dat ik persé m'n wagen wil laten tunen, omdat ik nu eens serieus het onderspit moest delven, maar gewoon uit nieuwsgierigheid, of die tuning naar 300pk 'n immens verschil uitmaakt in acceleraties en beleving?
    Als ik eerlijk moet zijn, de gedachte om te tunen, begint toch meer en meer te spelen.
    Moeder de vrouw overtuigen, zou dan de volgende hindernis zijn. :nailbiting::D
     
    Laatst aangepast: 23-10-2019
    MarinusvRS, GJ M en Rosinfield vinden dit leuk.
  13. philippe bakker

    philippe bakker Forumguru Donateur

    tis in ieder geval niet een collega bakker. dat heb ik al eens nagevraagd. :). op de autostrade rijdt een (niet gechipte) c43 weg van mij maar wel traag. vanuit stilstand.... is er ongelooflijk veel verschil ! zo'n c43 heeft zo ongelooflijk veel tractie dat hij volgas perfect wegknalt. ook werkt de launch control bij een c43 heel simpel en altijd perfect. mijn collega bakker met een c43 is ondertussen ook gechipt en heeft 430 pk en 650 nm en dat met 4x4 dus een mega verschil. die zal nu tegen de 4 sec naar 100 rijden.
     
    Olivier en dirkie996 vinden dit leuk.
  14. philippe bakker

    philippe bakker Forumguru Donateur

    een chip tuning doet wel wat met de beleving ja. vooral tussen 50 en 150 ben je ongeveer de snelste op de baan. (tenzij een amg of M of Audi RS enz maar hoeveel kom je die tegen)
     
    dirkie996 vindt dit leuk.
  15. BramVRS

    BramVRS Senior Member

    Ik merk het verschil wel degelijk en ook de beleving is anders. Vanaf stilstand maak je geen kans want ik slip alle kanten op. Zodra ik boven de 40/50 rij kan ik het volledige vermogen gebruiken en ben je inderdaad aardig snel! Ze hebben nu bij VAG techniek in Nuenen een aanbieding dus dit is je kans :).
     
    dirkie996 en Rosinfield vinden dit leuk.
  16. Rosinfield

    Rosinfield Forumguru Donateur

    Het probleem van te weinig tractie doet zich hooguit voor bij het sprinten vanuit stilstand. Laat ik dat nu net niet erg boeiend vinden. Voor de rest kun je het vermogen gewoon zonder enig probleem benutten. En het rijgenot neemt ook door meer koppel toe, ook als je rustig rijdt.
     
  17. leon-cupra

    leon-cupra Forumguru

    Mijn broer had vroeger een Golf 5 gti, getuned naar 365pk, grotere turbo, speciale koppeling,... als hij 120-140 reed en de pedaal vol intrapte stond zijn wagen te "dansen". ;)

    En gripverlies, tja, afhankelijk van wie post :deuk:
     
  18. leon-cupra

    leon-cupra Forumguru

    Tuner111 en dirkie996 vinden dit leuk.
  19. Duijzer

    Duijzer Forumguru Donateur

    Vergeet niet dat zo’n C43 AMG ook nog een 200 kilo zwaarder is. Met 300 pk in je RS kun je zo’n piloot nog wel eens verbaasd laten kijken. Ja, hij is beter weg, maar tussen 100 en 200 heb je lol hoor. Voor heel wat minder geld;)
     
    dirkie996 vindt dit leuk.
  20. Tuner111

    Tuner111 Forumguru

    dirkie996 vindt dit leuk.

Deel deze pagina