Octavia III RS

Spector

Forumguru
Ik zoek een beetje meer grip en hoop die te vinden in een nieuwe set zomersloffen (Michelin PS4) die ook nog iets breder zijn. Bij Michelin lijkt het dat de 225 maat alleen in de PS4S leverbaar is die weer minder zuinig lijkt dan de Michelin PS4 in 235. Als ik van de week het winterrubber laat plaatsen zal ik nog een navragen. In ieder geval bedankt.
 

CDK

Forumguru
225 bij een ps4s is gelijk aan een 235

Dat klinkt voor velen heel raar, maar inderdaad valt een 225 Michelin als een 235 van een ander merk.
Met m’n huidige wielen stond een 265 Continental zelfs meer getrokken dan een 255 Michelin.
 

CDK

Forumguru
@Spector, het is een relatief zachte compound, maar de grip is echt fenomenaal voor een ‘normale’ zomerband. Minder grip is meer spinnen en dus ook extra slijtage met een hardere compound ;)
 

LT83

Forumguru
zijn juist erg slijtvast, ik doe met een set circa 40k km, en die krijgen soms best wel wat vermogen te verwerken ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

leon-cupra

Forumguru
Ik heb met mijn 4S ongeveer 12.000km gedaan. Het vet was dan van de soep :deuk:
Maja, mijn rijtrajecten en rijstijl waren niet bevordelijk voor veel factoren. :D

Ik raad ze echter ook wel voor 200% aan. Grip was in het begin fenomenaal.
 

dirkie996

Forumguru
Het resultaat van doodziek en onder de medicijnen met de RS te rijden.
Parkeerplaats achteruit uitgedraaid, iets dat ik al duizenden keren heb gedaan, om dan te vroeg over te draaien, en knal tegen de betonnen pijler:sterretjes::banghead:. Al naar de garage geweest voor 'n foto-expertise, en geluk bij 'n ongeluk, enkel het spatbord zal vervangen moeten worden. Ik zit wel met 'n franchise van 800€ bij m'n omnium. Zo zal m'n eindejaarspremie, snel opgesoepeerd zijn.:cry:

upload_2019-12-11_10-24-40.png
 

BramVRS

Forumguru
Het resultaat van doodziek en onder de medicijnen met de RS te rijden.
Parkeerplaats achteruit uitgedraaid, iets dat ik al duizenden keren heb gedaan, om dan te vroeg over te draaien, en knal tegen de betonnen pijler:sterretjes::banghead:. Al naar de garage geweest voor 'n foto-expertise, en geluk bij 'n ongeluk, enkel het spatbord zal vervangen moeten worden. Ik zit wel met 'n franchise van 800€ bij m'n omnium. Zo zal m'n eindejaarspremie, snel opgesoepeerd zijn.:cry:

Bekijk bijlage 77193
Oei dat is niet best! Gelukkig alleen plaatschade, maar het blijft flink balen. Succes met het herstel.
 

leon-cupra

Forumguru
@dirkie996 , is het niet interessanter om met zo een franchise zelf je schade te betalen? Ongeval door eigen fout, bonus malus gaat wss omhoog hé of heb je nog jokers?
 
Laatst bewerkt:

Rosinfield

† In Memoriam
herkenbaar; enige tijd geleden iets soortgelijks. Op vakantie, hele dag gereden, op plaats bestemming nog een tijdje wachten op de verhuurders. Uitpakken en aan de koffie denk je. Oeps muurtje iet gezien. Schade was €1600. Verzekering laten betalen; afwachten wat het voor consequenties heeft. Kak gebeurt ;)
 

MY00

Senior Member
Het resultaat van doodziek en onder de medicijnen met de RS te rijden.
Parkeerplaats achteruit uitgedraaid, iets dat ik al duizenden keren heb gedaan, om dan te vroeg over te draaien, en knal tegen de betonnen pijler:sterretjes::banghead:. Al naar de garage geweest voor 'n foto-expertise, en geluk bij 'n ongeluk, enkel het spatbord zal vervangen moeten worden. Ik zit wel met 'n franchise van 800€ bij m'n omnium. Zo zal m'n eindejaarspremie, snel opgesoepeerd zijn.:cry:

Bekijk bijlage 77193
Ik zal zo eens aan een vriend vragen wat een scherm + spuiten kost. Ik weet dat het allemaal erg duur is.
Een 2e hands scherm en dit laten spuiten misschien een oplossing. Mocht je het zelf gaan betalen.
 
Bovenaan Onderaan