Octavia III RS

MaxN

Donateur
@Fmoon Alleen voor het milieu als ik onderstaande lees.
G13 is paars/violet van kleur en levert dezelfde uitmuntende koel- en antivriesprestaties als de G12++. Het grootste verschil: G13 wordt gemaakt met glycerine in plaats van glycol. Glycerine is veel minder schadelijk voor het milieu dan glycol. Het ene middel is een bijproduct van de biodieselproductie, het andere wordt gemaakt van minerale olie.
Naar schatting is de CO2-uitstoot bij de productie van G13 11% lager dan bij antivries met glycol.
 

Fmoon

Forumguru
Ja nja het was ook maar zo een klein beetje. Hij doet het er maar mee. Fles wel meteen in de bak der chemicaliën en de goede koelvloeistof besteld. Nooit bij hoeven vullen overigens maar zie dat m'n andere auto ook G13 nodig heeft.
 

Jooo...

Forumguru
Eentje die in 3s van 0 naar 100 gaat is wel iets dat iedereen eens wil meemaken natuurlijk. Jammer dat dit voorlopig voor de "gewone werkmens" onbetaalbaar is, dus moeten we ons aan hetgeen recht trekken die we ons wel kunnen permiteren en eerlijk gezegd onze RS'en mogen er dan wel zijn vind ik, in 7 sec naar 100 vind ik toch al niet slecht. En dan nog eens een ganse hoop ruimte erin ook
 

philippe bakker

Forumguru
Eentje die in 3s van 0 naar 100 gaat is wel iets dat iedereen eens wil meemaken natuurlijk. Jammer dat dit voorlopig voor de "gewone werkmens" onbetaalbaar is, dus moeten we ons aan hetgeen recht trekken die we ons wel kunnen permiteren en eerlijk gezegd onze RS'en mogen er dan wel zijn vind ik, in 7 sec naar 100 vind ik toch al niet slecht. En dan nog eens een ganse hoop ruimte erin ook
Daar ben ik het volkomen mee eens :)
 

JurgenM

Forumguru
Ik wil dat nog altijd eerst es meemaken vooraleer ik dat geloof. Full power is plank stampen en dan vertrekken

Zonder wielspin? Dat gaat niet geloof me maar.
Hij vertrekt, maar wielspin is er en met LC zelfs tot 70. Zoals ik al eerder heb verteld enkel goed om de banden op te warmen. Bak in manueel en zelf flipperen werkt het beste, wel even oefenen.
 

Tuner111

Forumguru
Ik kan toch met weinig spin vertrekken ze.. Gewoon je wagen kennen.. Ik zal even snel weg zijn en mss nog sneller over de meet
 

JurgenM

Forumguru
Ja ik ook, perfect zonder wielspin , waarbij ik een pak sneller weg en over de meet ben dan bij volgas.

Maar bij @philippe bakker gaat het over gas op de plank vanuit stilstand. En dat kan maar op één manier ....
 

BramVRS

Forumguru
Even een korte vraag. Ik twijfel om iets aan het geluid van mijn auto te doen (uitlaat niet de speakers). De mid demper verwijderen is een optie, maar betwijfel of dit voor mij al niet te veel is. Daarnaast lees ik veel over resonantie van binnen?

Op Briskoda heb ik het volgende gevonden: https://www.summitracing.com/int/parts/vpe-1793/overview/

Iemand hier ervaring mee? Het zou de resonantie zo goed als wegnemen maar wel van buiten mooi klinken.
 

Tuner111

Forumguru
Even een korte vraag. Ik twijfel om iets aan het geluid van mijn auto te doen (uitlaat niet de speakers). De mid demper verwijderen is een optie, maar betwijfel of dit voor mij al niet te veel is. Daarnaast lees ik veel over resonantie van binnen?

Op Briskoda heb ik het volgende gevonden: https://www.summitracing.com/int/parts/vpe-1793/overview/

Iemand hier ervaring mee? Het zou de resonantie zo goed als wegnemen maar wel van buiten mooi klinken.


ik zou dan eerder gaan naar een bull-x systeem: https://www.hg-motorsport.de/shop/p...--pre-silencer-for-VAG02-exhaust-systems.html

geeft meer sound buiten maar binnen lekker stil :)
 

Spector

Forumguru
Eentje die in 3s van 0 naar 100 gaat is wel iets dat iedereen eens wil meemaken natuurlijk. Jammer dat dit voorlopig voor de "gewone werkmens" onbetaalbaar is, dus moeten we ons aan hetgeen recht trekken die we ons wel kunnen permiteren en eerlijk gezegd onze RS'en mogen er dan wel zijn vind ik, in 7 sec naar 100 vind ik toch al niet slecht. En dan nog eens een ganse hoop ruimte erin ook

Die van mij ging in 3 naar de 110, ben inmiddels wel wat afgevallen dus denk dat de 100kgs in 3s wel gehaald wordt op de weegschaal...
 
Bovenaan Onderaan