Octavia III RS

Topic in 'Octavia III' gestart door RefleCs, 20-03-2013.

  1. BramVRS

    BramVRS Actief lid

    Als dit toch de auto van zijn dromen is met alle opties die hij wenst, waarom zou je er dan niet iets meer voor betalen? Vraag is of dat al zo is, want in Nederland staat geen vergelijkbare auto te koop. En een aankoop van een aantal jaar geleden vergelijken met nu vind ik ook niet fair.
     

  2. leon-cupra

    leon-cupra Forumguru

    Voor elk argument is er een tegenargument. Ik heb een oom gehad die tijdens zijn jonge jaren iedere dag uit ging, de mooiste autos kocht, ... tot hij op pensioen kon. Heeft nog 30 jaar zoals een zuurzak geleefd omdat hij financieel niet goed rond kwam.
    Dus tja ....
     
  3. leon-cupra

    leon-cupra Forumguru

    Iedereen doet ermee wat hij wilt, maar dan hoef je ook geen advies vragen als je toch bereid bent om de hoofdprijs te betalen.
    Kom dan gewoon met een mijn wagen topic "harrie skoda RS 220pk" :pardon:
    En een aankoop van enkele jaren geleden? Mijn RS is vorig jaar sept verkocht. Was een wagen van 2016. Ook een 220, dus waarom zou je daar niet mee kunnen vergelijken ?? :pieker:
     
  4. BramVRS

    BramVRS Actief lid

    Bedoelde niet direct die van jou anders had ik je wel getagd. Was meer een algemene opmerking. Het ging hem er denk ik meer om of de prijs redelijk was, en dat is een breed begrip.
     
  5. leon-cupra

    leon-cupra Forumguru

    Ok.
    Maar mijn RS is wel een mooi referentiepunt voor Harrie. Daarom dat ik die blauwe veel te duur vind. Voor nederlandse normen is het mss een mooie deal, maar voor de wagen op zich, is deze te duur.
     
  6. MY00

    MY00 Lid

    Ik zou verder zoeken in Duitsland. Maar dat is mijn mening.
    Toen ik aan het kijken was einde vorig jaar stonden er auto's uit 2015 voor net iets meer dan 21k te koop.

    Ik wil helemaal geen leer. Wat ziet dat er naar een paar kilometer er al slecht uit.
    Als ik sommige auto's zie met 60k op de teller en hoe het leer eruit ziet en dit vergelijk met het leer in mijn Cayman met 156K denk ik daar kunnen ze nog wel iets leren.
     
    HarrieSkoda vindt dit leuk.
  7. HarrieSkoda

    HarrieSkoda Forumguru

    Ik heb even alle reacties rustig doorgelezen.

    Het lijkt erop dat we nu appels met peren aan het vergelijken zijn.
    Prijzen van auto's wat ze in NL, BE, DE kosten.

    Ik woon in Nederland en dien een auto dus ook te importeren om er met een Nederlands kenteken mee rond te mogen rijden. Uit welk land ik een auto ook importeer, dien ik BPM af te dragen.

    Daarom zullen auto's (uiteindelijk) duurder zijn in Nederland, dan dat je er in Nederland mee rond kunt rijden.

    @leon-cupra Ik waardeer alle reacties, omdat dit mijn zienswijze wellicht kan beïnvloeden. Je geeft zelf aan dat de NEDERLANDSE verkoopprijs rond de € 26k,- zal liggen. Beduidend hoger dan de prijs in België, als de auto in België rond zou blijven rijden (geen bijkomende BPM).

    Helaas ben ik niet in de positie om met geld te strooien, en moet ik weloverwogen beslissingen maken. Vandaar de vraag naar jullie visie.

    Overigens is de genoemde RS van 12-2014, modeljaar 2015 dus (te zien aan het afgevlakt stuur wat vanaf modeljaar 2015 is).

    Altijd een dingetje; prijs afwegen tegen het bouwjaar, staat en kilometerstand!

    Er wordt geclaimd dat ze RS is smetteloze staat is! Vanaf de foto's natuurlijk lastig te beoordelen, maar ik kan er via die weg wel een inschatting van maken.

    Nogmaals, de totaalprijs van €24,5k,- is gebaseerd op de aanschaf van de RS, importkosten twv. € 50,-, BPM voor Nederland twv. € 2.100,-, RDW leges twv. € 200,- en de te maken reiskosten heen- en terug!

    Op de Nederlandse markt kan ik voor die prijs (momenteel) geen RS vinden die zo dik is uitgerust.

    Onderstaande 19 inch zomerwielen zitten er overigens bij, alsmede de originele veren!

    Skoda Octavia 3 Combi vRS Raceblue-27.JPG
     
  8. leon-cupra

    leon-cupra Forumguru

    @HarrieSkoda , dat is nu net mijn punt. Volgens nederlandse normen is deze wagen een mooie deal maar de wagen op zich staat te duur geprijsd. Mijn wagen zou in NL 26.000euro moeten gekost hebben, dat was incl bpm en marge voor de handelaar. Als jij dan een RS voor 25k gaat kopen met 60k meer en 3jaar ouder, dan heb je in mijn ogen een slechte zaak gedaan. Mijn inziens is deze RS pas interessant als er minimaal 1000euro a 1500 euro van de vraagprijs gaat. Kans zal klein zijn maja ....
     
  9. HarrieSkoda

    HarrieSkoda Forumguru

    Volgens mij lees je niet alles... Vraagprijs is een heel stukje anders, en heb al een heel stukje kunnen onderhandelen via de mail.

    Daarbij vind ik dit een 2015 auto en geen 2014, vanwege bouwmaand december.

    Ik heb 24,5k breed genomen vanwege (onverwachte) bijkomende kosten. Kan dus enkele honderden Euro's goedkoper zijn.

    Kilometerstand: helemaal mee eens, had deze liever ook lager gezien. Maar voor ik de 100k aantik, zullen we 3 jaar verder zijn.
     
  10. ertromp

    ertromp Forumguru Donateur

    Staar je niet gelijk blind op die km stand
    Een RS met 30K aan stadsritten kan veel meer geleden hebben dan eentje met 90K aan DLD snelweg km's
    Het is maar net hoe de vorige eigenaar of eigenaren er mee hebben gereden
     
  11. leon-cupra

    leon-cupra Forumguru

    Heb alles goed gelezen hoor.
    Als ik lees hoe je de RS "verdedigt" heb je eigenlijk al lang de beslissing genomen. Veel succes met de blauwe RS ;)
     
  12. Spector

    Spector Forumguru

    De vraagprijs ligt dus rond de € 20k gezien de bijkomende kosten die je (ruim) rekent. Ik denk dat dat een nette prijs is.
    En als het verder goed eruit ziet en rijdt en jij hebt er een goed gevoel bij, waarom zou je het dan niet doen? Een RS van dit kaliber zal je niet snel vinden voor dit bedrag in Nederland.
     
  13. Vrsfvd

    Vrsfvd Lid

    Ja ik en heb me plaats genomen naast een ander vrs zelfde kleur
     
    CRG 40 en Tuner111 vinden dit leuk.
  14. CRG 40

    CRG 40 Lid

     
  15. Vrsfvd

    Vrsfvd Lid

    Danku was geluk hebben dat daar juist een plaatsje was meestal is het in de modderpoel van de cross .
    Zondag ook geweest?
     
    CRG 40 vindt dit leuk.
  16. CRG 40

    CRG 40 Lid

    @Vrsfvd , Nee zondag kon ik niet aanwezig zijn en naar wat ik allemaal gehoord en gezien heb heb ik qua races niet veel gemist!! Wat het weer betreft was iets anders nog veel schade aan sommige mensen hun tenten heb ik gehoord!!
     
  17. StefanAR

    StefanAR Forumguru

    Wat zijn jullie ervaringen met het aanpassen van de uitlaat? Heeft dit invloed op prestaties en tuning of niet?

    Op dit moment heb ik het e.e.a. vervangen aan mijn Octavia zoals downpipe, airintake, turbo inlet en turbo outlet behalve dus de middenpijp/einddempers deze zijn standaard. Inmiddels een stage 2+ chip en 330 pk en 519 nm koppel.

    Mij is altijd wijs gemaakt dat het veranderen van de uitlaat niet uitmaakt. Als ik naar andere merken kijken (zoals de Giulietta QV van mijn broertje) wordt bij hem aangegeven dat hij nu niet verder kan met tunen omdat de tegendruk op de turbo te groot is met een originele uitlaat.

    Ik heb in overweging om ooit eens een kleppen uitlaatsysteem door JM Tuning te laten monteren..

    Wie kan hier meer wijze woorden over geven?
     
    Tuner111 vindt dit leuk.
  18. Corné de Kluijver

    Corné de Kluijver Forumguru Donateur

    Het heeft wel degelijk nut, maar vooral vanaf een stage 3. Je hebt wel een downpipe met racekat denk ik?
    Voor de pk's is het nu waarschijnlijk niet echt lonend als je er een kosten / baten analyse op los gaat laten. Na de kat is de einddemper de grootste boosdoener qua flow.
    Kleppenuitlaat is leuk, maar JM is op z'n retour vrees ik. Het gaat te vaak fout en klanten lopen weg na te vaak terug moeten komen en het niet kunnen oplossen van problemen.
    KiwiParts zou ik je aanbevelen voor een kleppenuitlaat. Check social media maar eens naar de lasjes van deze man :cheer: en vraag anders @Luuk Thijssen of hij z'n bevindingen wil delen.
     
    StefanAR vindt dit leuk.
  19. Tuner111

    Tuner111 Forumguru

    mijn ervaring is dat de gasresponse beter word en natuurlijk ook de sound. ook kan de warmte gewoon beter weg en zal je een paar kg minder moeten mee dragen :) niet anders dan voordelen ;)

    zelf zou ik naar een bull-x of remus kleppenuitlaat gaan :)
     
    StefanAR vindt dit leuk.
  20. StefanAR

    StefanAR Forumguru

    Klopt, downpipe met 200 cells racekat van JM.

    Ik ga eens bij Kiwi Parts informeren, thanks!
     
    Corné de Kluijver vindt dit leuk.

Deel deze pagina