Octavia III RS

JurgenM

Forumguru
Dit weekend ook nog eens aan het spelen geweest.
Eerste foto is met launchcontrol. Dat is dus enkel goed om de banden op te warmen en verder compleet nutteloos. Wielspin in z'n 1 en 2.
Screenshot_20190525-010756.png
Wel perfect volgens fabrieksopgave, das goed (toch?)...

Dan maar zelf flipperen, de bandjes zijn intussen goed opgewarmd. :D Na wat oefenen toch op een constante geraakt. Het belangrijkste is om de 1e echt te gebruiken en niet direct vol op het gas te gaan. Nu in 1 gaat het echt snel dus het zijn maar fracties waar ik het over heb. Een halve seconde te vroeg op het gas en bij 3000 t/m slaan de wielen een fractie door. Bij de eerst ging ik te snel op het gas, bijna direct. De tweede was veel geleidelijker. Bij het gebruik van LC slaat hij echt in de versnellingen maar ik heb het nu zover dat ik het met flipperen ook klaar krijg. Zalig die duw iedere keer. Ik doe dit wel iedere keer met ESP aan. Met de ESP uit krijg ik hem niet onder de 6 sec. Dan is doseren echt moeilijk in z' n 1.
Screenshot_20190524-234255.png
Nog juist 1 licht tikje wielspin.


Screenshot_20190525-010700.png
Juist iets minder snel op het gas en net iets beter geschakeld, met toch nog een dipje dus misschien is 5,7 nog mogelijk. Totaal geen wielspin.

Getest met een buitentemperatuur van 14° en tank tegen het rood.
 

Tuner111

Forumguru
Dit weekend ook nog eens aan het spelen geweest.
Eerste foto is met launchcontrol. Dat is dus enkel goed om de banden op te warmen en verder compleet nutteloos. Wielspin in z'n 1 en 2.
Bekijk bijlage 73655
Wel perfect volgens fabrieksopgave, das goed (toch?)...

Dan maar zelf flipperen, de bandjes zijn intussen goed opgewarmd. :D Na wat oefenen toch op een constante geraakt. Het belangrijkste is om de 1e echt te gebruiken en niet direct vol op het gas te gaan. Nu in 1 gaat het echt snel dus het zijn maar fracties waar ik het over heb. Een halve seconde te vroeg op het gas en bij 3000 t/m slaan de wielen een fractie door. Bij de eerst ging ik te snel op het gas, bijna direct. De tweede was veel geleidelijker. Bij het gebruik van LC slaat hij echt in de versnellingen maar ik heb het nu zover dat ik het met flipperen ook klaar krijg. Zalig die duw iedere keer. Ik doe dit wel iedere keer met ESP aan. Met de ESP uit krijg ik hem niet onder de 6 sec. Dan is doseren echt moeilijk in z' n 1.
Bekijk bijlage 73657
Nog juist 1 licht tikje wielspin.


Bekijk bijlage 73659
Juist iets minder snel op het gas en net iets beter geschakeld, met toch nog een dipje dus misschien is 5,7 nog mogelijk. Totaal geen wielspin.

Getest met een buitentemperatuur van 14° en tank tegen het rood.

mooie testen ! welke app heb je gebruikt ?
 

BramVRS

Forumguru
Ik heb hem inmiddels geïnstalleerd. Dit weekend even testen. Heb je High Accuracy trouwens aan staan bij instellingen?
 

Spector

Forumguru
Zojuist in de file op de A29, een blauwe OIII pfl combi RS van een zuiderbuur oftewel met Belgisch kenteken. De kans is klein, maar misschien iemand van hier?? :wavecry::thumbsup:
 

Spector

Forumguru
Waarom loopt de olieservice niet synchroon met de service beurt? Auto geeft nu aan dat er over 2.600km een olieservice ingepland moet worden terwijl er nog ca. 8.000km te gaan is tot de volgende servicebeurt...
 

Mettes

Forumguru
Dit heeft bij mij ook nooit synchroon gelopen.
Volgens de dealer berekend de boordcomputer dit zelf ,naar gelang het aantal keren dat er gestart wordt en de afgelegde afstand .Korte afstanden is meer servicebeurten.
Bij mijn huidige 100000km zijn er 2 servicebeurten extra gedaan tov de vooropgestelde beurten.
Variabele servicebeurten hé !
 

Spector

Forumguru
Voor mij komt het nu een beetje slecht uit, vind ik. Eind juni heb ik die 2.600km wel weg ( even heen en weer naar Oostenrijk voor de GP ) maar de service beurt zou pas na de vakantie gedaan moeten worden. Zou ik zo lang door kunnen rijden of toch maar de oliebeurt (of een combi) uit laten voeren? Totaal zit ik nu net over de 45k km.
 

MY00

Senior Member
Ik zou gewoon een combi doen. Enige nadeel is dat dan je volgende service beurt eerder komt.
 

JurgenM

Forumguru
Yep is bij mij ook zo. Heeft inderdaad met de variabele service interval te maken. Aantal koud starten en/of veel korte stukken rijden hebben hier bv al een invloed op.
Ik heb met 36500km mijn volgende olieservice over 8000km of 349 dagen en inspectie over 13700km of 124 dagen.
 

philippe bakker

Forumguru
Yep is bij mij ook zo. Heeft inderdaad met de variabele service interval te maken. Aantal koud starten en/of veel korte stukken rijden hebben hier bv al een invloed op.
Ik heb met 36500km mijn volgende olieservice over 8000km of 349 dagen en inspectie over 13700km of 124 dagen.
Ik zou zelfs niet weten hoe ik dat moet zien :). Komt erop vanaf nog 2000 km te gaan. En bij mij is het olie bij gieten altijd eerst
 

KaRoQ-2023

Actief lid
Bij mij was olie verversing nog 4200km/105 dgn toen ik mij beurt had (@73dkm). Dealer vroeg of olie ook gelijk gedaan moest worden. Nog ff zei ik, dan ben ik ieder jaar long life olie (€€€) aan het vervangen met een beurt! Wellicht is gewone olie dan goedkoper aangezien je tegenwoordig toch elk jaar naar de dealer mag gaan...
Ik heb de olie interval een dag later ge-reset en komt nu op 15k/365dgn en weer gelijk met de volgende beurt. De olie houdt dat vast wel uit....loopt niet zo'n vaart...wel natuurlijk pijl bij blijven houden als het nodig is.
Hetzelfde ook met onze Polo GTI (beurt @43kdm) gedaan..... Bij volgende beurt weer lekker verse olie!
Note: ik rij ongeveer 15dkm per jaar per auto. Auto's zijn (nog) niet gechipt....
 

Bijlagen

  • file-24a_voor olie reset.jpeg
    file-24a_voor olie reset.jpeg
    1,4 MB · Weergaven: 38
  • file-25a_na olie reset.jpeg
    file-25a_na olie reset.jpeg
    1,2 MB · Weergaven: 46
  • POLO_file-26a_na Olie reset.jpeg
    POLO_file-26a_na Olie reset.jpeg
    98,7 KB · Weergaven: 34
Bovenaan Onderaan