Octavia III RS

leon-cupra

Forumguru
Je noemt ook de minst betrouwbare DSG op met droge koppeling :D Maar de rest van de bakken zijn in principe super degelijk, zeker als je kijkt naar het aantal dat ermee rondrijden! Hoeveel er getuned worden...
Als je die vergelijking maakt, kan je wel stellen dat de handbakken nog betrouwbaarder zijn dan dsg ;)
Aantal handbakken tov problemen ;)
 

Kurtje

Forumguru
Als je die vergelijking maakt, kan je wel stellen dat de handbakken nog betrouwbaarder zijn dan dsg ;)
Aantal handbakken tov problemen ;)

Ik had het over het VAG concern, dus niet algemeen gaan... Maar ja binnen VAG dan wil ik zeker de vergelijking maken, de handbakken bij VAG zijn gewoon niet sterk genoeg. De koppeling durft al slippen met stock vermogen... Laat staan na tuning!
 

Kurtje

Forumguru
Zoek maar eens wat op over de meer sportievere versies bij deze merken met handbak… Mits sportievere rijstijl durven ze stock al slippen... Reden ook dat ze de Golf R manueel ook minder koppel gaven als die met de DSG bak.
 

MishaM

Actief lid
Zoek maar eens wat op over de meer sportievere versies bij deze merken met handbak… Mits sportievere rijstijl durven ze stock al slippen... Reden ook dat ze de Golf R manueel ook minder koppel gaven als die met de DSG bak.

Ik heb een handbak en geen problemen met slippen hoor. Stock 220pk, nu 340 pk (450nm).
 

Kurtje

Forumguru
Ik heb een handbak en geen problemen met slippen hoor. Stock 220pk, nu 340 pk (450nm).

Mooie waardes! Heb je al veel kilometers ermee gereden?
De stock koppeling zit zowat rond de 420nm echt wel tegen zijn max aan...
Is ook de reden dat de tuners meestal de manuele versies begrenzen in het aantal nm.
 

Kurtje

Forumguru
Absoluut zit die tussen de motor en de eigenlijke bak met de tandwielen in daar heb je helemaal gelijk in... Echter moet je de kant waar de koppelingsplaat zit de bak toch open maken? :) Hier bij ons zeggen ze de versnellingsbak in het hele geheel, tandwielen, koppeling, vliegwiel etc... Daarom waarschijnlijk het misverstand.

Ikzelf heb helemaal geen klachten want heb een DSG versie, echter heb ik al meermaals mogen ervaren (Golf VI GTI, Ibiza Cupra, Leon Cupra, Golf VI R, etc...) dat de koppeling stock of met tuning durft slippen. Ook de droge 7 dsg heb ik weten slippen met stock vermogens...
 

MishaM

Actief lid
Mooie waardes! Heb je al veel kilometers ermee gereden?
De stock koppeling zit zowat rond de 420nm echt wel tegen zijn max aan...
Is ook de reden dat de tuners meestal de manuele versies begrenzen in het aantal nm.

Ja rijdt ook fijn :D

Max. volgens VAGtechniek met een stock koppeling is 450nm en een beetje marge.(vandaar dat hij daar op is afgeregeld. Zat veel meer in).

Nu tussen de 10k en 20k in km's mee gereden.
Geen rare dingen tot nu toe.
 

Spector

Forumguru
Doe mij eens een beetje helpen, wat moet ik aanhouden voor ET en dergelijke voor een nieuw setje wintervelgen...

Inch
7,5 x 18

ET
48

Steek
5 x 112 CB 72,6

Zit dit een beetje in de buurt? Bij wielengids.nl kan ik wel de RS 245 kiezen ( niet in de goede kleur, jammer ) maar daar zijn ook nog verschillen in de ET bij de verschillende velgen.
 

MaxN

Donateur
Als je spacers gebruikt kan dat de ET veranderen.
Maar volgens mij zijn de standaard velgen (Xtreme/Gemini) zijn ET51.
Als je een ET40 velg of hoger neemt ben je sowieso safe.
Met ET40 komt de velg 11mm meer naar buiten toe.

Denk ook om het naafgat ivm eventuele centreerringen.
 

Spector

Forumguru
Als je spacers gebruikt kan dat de ET veranderen.
Maar volgens mij zijn de standaard velgen (Xtreme/Gemini) zijn ET51.
Als je een ET40 velg of hoger neemt ben je sowieso safe.
Met ET40 komt de velg 11mm meer naar buiten toe.

Denk ook om het naafgat ivm eventuele centreerringen.
Top dank je wel. Ga mijn vaste bandenboer ff contacten :thumbsup:
 

MY00

Senior Member
Het is een blauwe geworden van 12-2015. In Duitsland.
Wat heeft ie allemaal DSG, Panoramisch schuif-/kanteldak, Standkachel, Adaptive cruise assistant, Elektrisch te openen en sluiten achterklep, Kessy, Columbus navigatie, Afneembare trekhaak. Ik weet niet of er dingen zijn welke standaard zijn en welke niet Als het kenteken er is dan plaats ik wel foto's.

Rij momenteel een Cayman S uit 2006, maar deze hou ik nog maar even aan. Mocht de RS bevallen, waar ik vanuit ga, gaat de Cayman eruit.
 

MarcRS

Lid
Rij momenteel een Cayman S uit 2006, maar deze hou ik nog maar even aan. Mocht de RS bevallen, waar ik vanuit ga, gaat de Cayman eruit.

Whow wat een overstap! Heb ik overigens (bijna) het zelfde gedaan; mijn daily was een Megane dCi station (2012) en mijn funauto een 911 (996) Targa uit 2003 waar ik (te) weinig tijd voor had om mee te rijden.

Beide wagens er uit en nu ruim een jaar in een vRS combi uit 2016, inmiddels met een Stage 1 tuning (290pk). Prima keuze achteraf.
 
Bovenaan Onderaan