Octavia III RS

philippe bakker

Forumguru
Dirk, hier was de vrouw er ook niet voor.. Tot ze vorige week zei 'doe maar, anders doe je het toch achter mn rug'
Prestaties zijn er goed op vooruit! Je voelt het verschil van koppel ferm in de eerste vitessen. En als je eens wil doorgeven gaat het nu vlotter in D of voor de tuning in S. Moet het nu wel nog gewoon worden dat hij maar aan 2000 a 2200 toeren schakelt. Als ik nu aan 70 rij zit hij in zn 4e. Vroeger was dat al in 5 of 6 en. Hij rijdt echt soepelder. Verbruik ga ik met tijd zien. Vroeger deed ik meestal 380km max 510 km ( ik doe wel veel korte afstanden)
Bij mij drinkt hij niet minder. Misschien half literke meer gemiddeld. Ik zit op gemiddeld 11 lit En hier weet de madam niet Vd tuning. Ze weet zelfs niet wat een tuning is.
 

Olivier

Senior Member
Iemand die het sportinformatiescher al heeft kunnen vrijgeven op een rs230 fl?(ik weet dat het al op het forum gekomen is, maar vind het nergens terug) Standaard zit het op de 245, een maat heeft het standaard op zn superb 1.8tsi.. Jammer dat het niet op de rs230 zit..

[URL=https://imageshack.com/i/plNQoLekj] [/URL]

NQoLek.jpg
 

StefanAR

Forumguru
Iemand tips/advies over een monteur/garage in de buurt van Utrecht die een downpipe kan vervangen bij een Octavia RS? Downpipe heb ik al (lees = besteld).
 

Tuner111

Forumguru
Iemand tips/advies over een monteur/garage in de buurt van Utrecht die een downpipe kan vervangen bij een Octavia RS? Downpipe heb ik al (lees = besteld).
Ga gewoon naar je locale tuner garage.. Een dp steken is helemaal niet zo moeilijk hoor als je het zelf wil doen.. Alleen eerst goed kijken en een paar yt video's bekijken
 
Hey all, ik heb vorige vrijdag de 2de oliewissel gedaan op de RS. Nu kijk ik vandaag bij het interval en daar vermeld de auto dat ik over 15000 weer een olieservice kan doen. De eerste oliewissel heb ik gedaan op eigen initiatief na inrijden van de motor. De auto heeft nu bijna 25000km en is een jaar oud. Als ik de intervalmeter moet geloven dan heb ik over 15000km dus weer een oliewissel nodig, best wel snel omdat ik me kan herinneren dan mijn men vorige Skoda bijna 30000km deed voor er een oliewissel nodig was. Nog mensen met zo een ervaringen ?
 

Tuner111

Forumguru
Hey all, ik heb vorige vrijdag de 2de oliewissel gedaan op de RS. Nu kijk ik vandaag bij het interval en daar vermeld de auto dat ik over 15000 weer een olieservice kan doen. De eerste oliewissel heb ik gedaan op eigen initiatief na inrijden van de motor. De auto heeft nu bijna 25000km en is een jaar oud. Als ik de intervalmeter moet geloven dan heb ik over 15000km dus weer een oliewissel nodig, best wel snel omdat ik me kan herinneren dan mijn men vorige Skoda bijna 30000km deed voor er een oliewissel nodig was. Nog mensen met zo een ervaringen ?
Wel eigenlijk is het om de 30.000 km of 2 jaar.. Maar zelf doe ik het elk jaar of 15.000
 

JurgenM

Forumguru
Hey all, ik heb vorige vrijdag de 2de oliewissel gedaan op de RS. Nu kijk ik vandaag bij het interval en daar vermeld de auto dat ik over 15000 weer een olieservice kan doen. De eerste oliewissel heb ik gedaan op eigen initiatief na inrijden van de motor. De auto heeft nu bijna 25000km en is een jaar oud. Als ik de intervalmeter moet geloven dan heb ik over 15000km dus weer een oliewissel nodig, best wel snel omdat ik me kan herinneren dan mijn men vorige Skoda bijna 30000km deed voor er een oliewissel nodig was. Nog mensen met zo een ervaringen ?

Mijne gaf bij 21.000 (1 jaar) oliewissel aan. Op 30.000 of 2 jaar moet hij binnen voor onderhoud hebben ze mij verteld. Heb nu 23.700km.

Edit: Juist even naar gekeken en volgens bcc, inspectie over 26.5k of 313 dagen, olieservice over 21,7k of 560 dagen.
 
Laatst bewerkt:
belangrijke vraag, welke olie zit er dan in? Voor hetzelfde geld zit er longlife olie op en laat je dealer jou ieder jaar binnen komen om zijn kas wat extra te spekken.
Daar ben ik gerust in dat mijn dealer/garage dat niet zal doen. En moest ie het doen dan tref ik hem dubbel zo hard in zijn "kas".

Mijne gaf bij 21.000 (1 jaar) oliewissel aan. Op 30.000 of 2 jaar moet hij binnen voor onderhoud hebben ze mij verteld. Heb nu 23.700km.

Edit: Juist even naar gekeken en volgens bcc, inspectie over 26.5k of 313 dagen, olieservice over 21,7k of 560 dagen.
Heb ook zoiets, heb nu oliewissel gedaan en op 30k moet hij binnen voor onderhoud als ik de bcc volg.
 

Spector

Forumguru
Mijne gaf bij 21.000 (1 jaar) oliewissel aan. Op 30.000 of 2 jaar moet hij binnen voor onderhoud hebben ze mij verteld. Heb nu 23.700km.

Edit: Juist even naar gekeken en volgens bcc, inspectie over 26.5k of 313 dagen, olieservice over 21,7k of 560 dagen.

De mijne begon begin oktober ook te vragen om een oliebeurt met ca. 22k km deze zijn bereikt ruim binnen een jaar. Ook ik dacht dat de interval bij 30k km lag, maar heb de oliebeurt gecombineerd met een kleine beurt uit laten voeren. In de app staat de volgende beurt nu ingepland voor oktober 2019.
 
Bovenaan Onderaan