Octavia III RS

philippe bakker

Forumguru
Whow wat een overstap! Heb ik overigens (bijna) het zelfde gedaan; mijn daily was een Megane dCi station (2012) en mijn funauto een 911 (996) Targa uit 2003 waar ik (te) weinig tijd voor had om mee te rijden.

Beide wagens er uit en nu ruim een jaar in een vRS combi uit 2016, inmiddels met een Stage 1 tuning (290pk). Prima keuze achteraf.
En kan jij daar volgas mee vertrekken ?
 

MY00

Senior Member
Ik heb de Porsche ook nog. En ja zeker met een Cayman kun je behoorlijk hard weg rijden zonder dat je last heb van slippende wielen.
Je hebt dus eigenlijk aan de tuning alleen wat bij tussen sprints.
 
Laatst bewerkt:

philippe bakker

Forumguru
Ik heb de Porsche ook nog. En ja zeker met een Cayman kun je behoorlijk hard weg rijden zonder dat je last heb van slippende wielen.
Je hebt dus eigenlijk aan de tunen alleen wat bij tussen sprints.
Ja dat weet ik en geniet ik ook wel van. Bij een volgende ga ik daar wel rekening mee houden
 

Olivier

Senior Member
Vandaag met de rs230FL naar Apec geweest voor een stage 1 en dsg aanpassing. Origineel 243,5pk en 379nm.
Na de aanpassing 306,7pk 448nm (oct98) Wagen rijdt een stuk soepelder. En in D gaat pakt hij wat meer toeren voor hij opschakkelt. Dag en nacht verschil :)

Rprp
rty4smuc.jpg
[/IMG]
 
Vandaag met de rs230FL naar Apec geweest voor een stage 1 en dsg aanpassing. Origineel 243,5pk en 379nm.
Na de aanpassing 306,7pk 448nm (oct98) Wagen rijdt een stuk soepelder. En in D gaat pakt hij wat meer toeren voor hij opschakkelt. Dag en nacht verschil :)

Rprp
rty4smuc.jpg
[/IMG]
Meer dan mooie waardes, in het voorjaar mogen ze de mijne ook doen :tegek:
 

leon-cupra

Forumguru
Vandaag met de rs230FL naar Apec geweest voor een stage 1 en dsg aanpassing. Origineel 243,5pk en 379nm.
Na de aanpassing 306,7pk 448nm (oct98) Wagen rijdt een stuk soepelder. En in D gaat pakt hij wat meer toeren voor hij opschakkelt. Dag en nacht verschil :)

Rprp
rty4smuc.jpg
[/IMG]
Vind je hem met de 306pk niet bruter rijden? Toen ik de mijne onlangs verkocht heb en hem terug standaard gezet heb, ben ik nog zo 15km naar huis gereden. Reed zoveel relaxter, veel minder bruut. Stage 1 was precies een wagen op steroiden. Ge kon daar veel minder rustig mee rijden. Ofwel heb ik een slechte mapping gehad ... alhoewel ... grafiek was zeer mooi en tuner gerenomeerde firma in het wereldje. :pieker:
 

philippe bakker

Forumguru
Vind je hem met de 306pk niet bruter rijden? Toen ik de mijne onlangs verkocht heb en hem terug standaard gezet heb, ben ik nog zo 15km naar huis gereden. Reed zoveel relaxter, veel minder bruut. Stage 1 was precies een wagen op steroiden. Ge kon daar veel minder rustig mee rijden. Ofwel heb ik een slechte mapping gehad ... alhoewel ... grafiek was zeer mooi en tuner gerenomeerde firma in het wereldje. :pieker:
Tuurlijk had jij een slechte mapping ! Da heb je ni bij apec :). Ene waarom zet je die terug ? Als ik de mijne verkoop gaat die zo buiten punt
 

leon-cupra

Forumguru
Tuurlijk had jij een slechte mapping ! Da heb je ni bij apec :). Ene waarom zet je die terug ? Als ik de mijne verkoop gaat die zo buiten punt
Omdat de koper aangaf "met 220pk valt er nog te rijden tijdens de winter. Met mijn gechipte golf 6 gti valt niet te rijden en wil het nog veilig houden voor mijn vrouw". Dus wijselijk gezwegen over de stage1 en hem terug origineel gezet ;)

Hij zal dan wel de banden moeten vervangen hebben want die waren vanvoor helemaal op :D
 

philippe bakker

Forumguru
Omdat de koper aangaf "met 220pk valt er nog te rijden tijdens de winter. Met mijn gechipte golf 6 gti valt niet te rijden en wil het nog veilig houden voor mijn vrouw". Dus wijselijk gezwegen over de stage1 en hem terug origineel gezet ;)

Hij zal dan wel de banden moeten vervangen hebben want die waren vanvoor helemaal op :D
Ik doe met de gechipte rs langer met banden dan ervoor met mijn qasqai. Simpelweg omdat ik niet meer optrek aan de lichten. Het gaat toch niet
 

dirkie996

Forumguru
Vandaag met de rs230FL naar Apec geweest voor een stage 1 en dsg aanpassing. Origineel 243,5pk en 379nm.
Na de aanpassing 306,7pk 448nm (oct98) Wagen rijdt een stuk soepelder. En in D gaat pakt hij wat meer toeren voor hij opschakkelt. Dag en nacht verschil :)

Rprp
rty4smuc.jpg
[/IMG]
Je hebt dus bijna 'n 245pk-versie voor de prijs van 'n 230pk.;). Ik wist dat veel tsi motoren beter presteren dan de fabrieksopgave, maar had niet gedacht dat de 2.0tsi zomaar 13,5pk en 29Nm meer leverde. Zou de 245pk-versie dan ook bijna 260pk standard leveren?
Houd ons op de hoogte met uw ervaringen hiermee ( prestaties, soepelheid, verbruik, ...). Ben echt benieuwd en wie weet, misschien laat ik het ook nog uitvoeren. Alhoewel de echtgenote hier geen voorstander van is, telkens ik het ter sprake breng.:nono:
 

philippe bakker

Forumguru
Je hebt dus bijna 'n 245pk-versie voor de prijs van 'n 230pk.;). Ik wist dat veel tsi motoren beter presteren dan de fabrieksopgave, maar had niet gedacht dat de 2.0tsi zomaar 13,5pk en 29Nm meer leverde. Zou de 245pk-versie dan ook bijna 260pk standard leveren?
Houd ons op de hoogte met uw ervaringen hiermee ( prestaties, soepelheid, verbruik, ...). Ben echt benieuwd en wie weet, misschien laat ik het ook nog uitvoeren. Alhoewel de echtgenote hier geen voorstander van is, telkens ik het ter sprake breng.:nono:
Mijn 220 versie had 236 pk voor het chippen ...
 

MaxN

Donateur
Onze RS TDI deed ook al 198pk zonder aanpassing.
De GTD(zelfde blok) van onze buren deed 194pk zonder aanpassing.
 

Olivier

Senior Member
Je hebt dus bijna 'n 245pk-versie voor de prijs van 'n 230pk.;). Ik wist dat veel tsi motoren beter presteren dan de fabrieksopgave, maar had niet gedacht dat de 2.0tsi zomaar 13,5pk en 29Nm meer leverde. Zou de 245pk-versie dan ook bijna 260pk standard leveren?
Houd ons op de hoogte met uw ervaringen hiermee ( prestaties, soepelheid, verbruik, ...). Ben echt benieuwd en wie weet, misschien laat ik het ook nog uitvoeren. Alhoewel de echtgenote hier geen voorstander van is, telkens ik het ter sprake breng.:nono:

Dirk, hier was de vrouw er ook niet voor.. Tot ze vorige week zei 'doe maar, anders doe je het toch achter mn rug'
Prestaties zijn er goed op vooruit! Je voelt het verschil van koppel ferm in de eerste vitessen. En als je eens wil doorgeven gaat het nu vlotter in D of voor de tuning in S. Moet het nu wel nog gewoon worden dat hij maar aan 2000 a 2200 toeren schakelt. Als ik nu aan 70 rij zit hij in zn 4e. Vroeger was dat al in 5 of 6 en. Hij rijdt echt soepelder. Verbruik ga ik met tijd zien. Vroeger deed ik meestal 380km max 510 km ( ik doe wel veel korte afstanden)
 

Olivier

Senior Member
Vind je hem met de 306pk niet bruter rijden? Toen ik de mijne onlangs verkocht heb en hem terug standaard gezet heb, ben ik nog zo 15km naar huis gereden. Reed zoveel relaxter, veel minder bruut. Stage 1 was precies een wagen op steroiden. Ge kon daar veel minder rustig mee rijden. Ofwel heb ik een slechte mapping gehad ... alhoewel ... grafiek was zeer mooi en tuner gerenomeerde firma in het wereldje. :pieker:

Ik vind het goed meevallen :) nu loopt hij zoals ik wou, anders vond ik de wagen in D te rap schakelen en in S te lang in toeren gaan. Nu zit het er tussen in de D stand en is perfect :)
 
Bovenaan Onderaan