Octavia III RS

Fmoon

Forumguru
We gaan het meemaken.
Even afwachten wat ze vinden.
De waterpomp zelf is in elk geval niet het duurste onderdeel waar het mis zou kunnen zijn,

Onderdeel zelf inderdaad niet, maar er zit heel veel werk aan. Toen die bij mij stuk was was de factuur rond de €1700,-. Gelukkig nog in de garantie
 

MaxN

Donateur
Bericht van de garage gehad.
Geen enkele lekkage te vinden.
Met koude motor(heeft daar vanacht gestaan) niets kunnen vinden.
Auto warm gereden en laten draaien, ook niets te vinden.
Systeem op druk gezet, ook geen lekkages te vinden.
Kan nog de EGR-koeler zijn of een ander kleine lekkage.
Hebben vloeistof gekregen die kleine lekkages moet dichten.
Dat eerst proberen, als dat niet werkt de EGR-koeler na laten kijken.
 

Rallye

Forumguru
- super easy install

Zeggen ze zelf :D

Ja, maar wat voor jou super easy is, hoeft dat voor mij niet te zijn. Weet iemand hoe de lampjes OEM gemoteerd zijn (kan het ff zelf niet checken). Gewoon geklikt, net als de binnenverlichting achter?

Onderdeel zelf inderdaad niet, maar er zit heel veel werk aan. Toen die bij mij stuk was was de factuur rond de €1700,-. Gelukkig nog in de garantie

Bij mijn vorige Octavia was de waterpomp na 80.000 aan de beurt. Ik herinner me niet een rekening van die omvang....
 

leon-cupra

Forumguru
Zou op een VAG product ook altijd een DSG nemen, sowieso al omdat hun manuele versies niet van de sterkste bakken zijn... Durven nogal snel slippen zelfs met stock vermogen. Komen we ook aan het 2de punt als je gaat tunen, is een DSG gewoon al klaar hiervoor mits een DSG tuning.sportieve ritjes zet je hem in zijn S of schakel je zelf met de flippers. Puristen blijven bij een handbak, echter zijn ze stilaan ook aan het overschakelen... Kijk maar naar de autosport zelfs :) Je kan gewoon niet om de voordelen heen!
De dsg is nu ook niet de meest betrouwbare automaat. Ook problemen genoeg, zeker met de droge koppeling. En je kan idd laten aanpassen maar dan ben je ook je garantie kwijt.

Betreft de sportwereld, het is logisch dat zij ook overschakelen naar automaat. Sportwagens krijgen ook meer en meer vermogen en koppel. Met dat laatste had je een zeer sterke koppeling nodig. Grote nadeel, dien je ook over serieus wat beenkracht te beschikken en daar doe je geen 24u van Zolder mee. Automaat heeft hier uiteraard geen last van of toch niet de chauffeur. Mijn broer zijn vorig project was een golf 5 gti getuned naar 365pk. Daar stak een racekoppeling onder. Die was in fileverkeer amper te gebruiken. Hij kreeg na 5min steeds krampen in zijn been van zo een zware koppeling.
 

LT83

Forumguru
hahaha,zul je de turbo eronderuit moeten schroeven bram, IS20 is nl de standaard turbo op de RS. IS38 is de turbo van de GolfR/Cupra/ S3
 

Kurtje

Forumguru
De dsg is nu ook niet de meest betrouwbare automaat. Ook problemen genoeg, zeker met de droge koppeling. En je kan idd laten aanpassen maar dan ben je ook je garantie kwijt.

Betreft de sportwereld, het is logisch dat zij ook overschakelen naar automaat. Sportwagens krijgen ook meer en meer vermogen en koppel. Met dat laatste had je een zeer sterke koppeling nodig. Grote nadeel, dien je ook over serieus wat beenkracht te beschikken en daar doe je geen 24u van Zolder mee. Automaat heeft hier uiteraard geen last van of toch niet de chauffeur. Mijn broer zijn vorig project was een golf 5 gti getuned naar 365pk. Daar stak een racekoppeling onder. Die was in fileverkeer amper te gebruiken. Hij kreeg na 5min steeds krampen in zijn been van zo een zware koppeling.

Je noemt ook de minst betrouwbare DSG op met droge koppeling :D Maar de rest van de bakken zijn in principe super degelijk, zeker als je kijkt naar het aantal dat ermee rondrijden! Hoeveel er getuned worden...
 
Bovenaan Onderaan