Octavia III RS

Tuner111

Forumguru
Maar wat doet dat eigenlijk? Meer lawaai ?

Zoals @dirkie996 aangeeft zorgt dit voor minder tegendruk en een betere flow naar de uitlaat. wat dan ook zorgt dat de turbo lagere temps krijgt en dan ook meer pk ontwikkeling kan verzorgen. Ook geeft de dp een betere en luidere sound De bovenstaande Dp is een catless downpipe dus een cat zonder filters in...

Nadelen van een catless zijn:
zowiezo een error op je dashbord (kan zelf na het chippen)
het gaat zowiezo meer stinken.. zowel binnen als buiten.
het moet er altijd vanonder als je naar de keuring gaat.

Ik zelf zou altijd een steken met sportcats omdat deze bijna geen errors geven. kunnen blijven zitten als je naar de keuring gaat en alles blijft zoals het was voor je mod met het voordeel van een betere flow :)
 

Kurtje

Forumguru
Als je geen middendemper hebt zou ik zeker geen decat nemen...
Ik had de combinatie decat, non resonated milltek op mijn Cupra en dat was inderdaad ZEER luid :D
Decat zou ik nemen op een resonated of op een standaard catback.

Persoonlijk zou ik geen gekeurde downpipe nemen:
- De error na het chippen kunnen ze perfect in orde maken moest je die krijgen.
- De geurhinder heb ik alleen de eerste kilometers gehad, erna nooit meer geroken of ooit iemand iets van gezegd in mijn wagen.
- Het wisselen voor de keuring is pas binnen x aantal jaar, plus het kost je misschien 100-150euro terwijl een deftige gekeurde downpipe voor dit model toch tussen pakweg 1500 en 2000k aanzit. Kan je al enkele keren voor wisselen voor die meerprijs
- een gekeurde uitlaat is niet 100% garantie op groene kaart op keuring, heb al enkele in de omgeving gehoord dat ze hem toch mogen verwisselen ondanks de papieren...

Natuurlijk moet iedereen dat voor zijn eigen uitmaken :)
 

Henrik

Forumguru
Lampjes zijn pas eind november voorrradig bij SuperSkoda. Dus nog even geduld jongens. Mss een leuk Sinterklaas-cadeautje? :maakmegek:;)
 

MaxN

Donateur
vanmiddag maar ff kijken of wij voor en achter lampjes hebben.

auto nu bij de garage, gaat al 1 liter koelvloeistof in de afgelopen 2 week.
geen zichtbare lekkage dus hopen op iets simpels en geen dure reparatie.
 

MaxN

Donateur
We gaan het meemaken.
Even afwachten wat ze vinden.
De waterpomp zelf is in elk geval niet het duurste onderdeel waar het mis zou kunnen zijn,
 
Bovenaan Onderaan