Octavia III RS

Rosinfield

† In Memoriam
Ja, af en toe off topic vind ik geen probleem. Dit onvolwassen gedoe vind ik wel storend. Daartoe zou men zich toch niet moeten verlagen. Ik realiseer me best dat je wanneer je eenmaal in zo'n afzeik ping pong wedstrijdje zit, het niet op je wilt laten zitten. Maar probeer alsjeblieft hierboven te staan omwille van de prettige sfeer hier.
Tenslotte het advies om er bij meningsverschillen voor te waken je reacties geen persoonlijk karakter te geven. Want dan krijg je dit.
 
Laatst bewerkt:

boontjeRS

Forumguru
Ja, af en toe off topic vind ik geen probleem. Dit onvolwassen gedoe vind ik wel storend. Daartoe zou men zich toch niet moeten verlagen. Ik realiseer me best dat je wanneer je eenmaal in zo'n afzeik ping pong wedstrijdje zit, het niet op je wilt laten zitten. Maar probeer alsjeblieft hierboven te staan omwille van de prettige sfeer hier.
Tenslotte het advies om er bij meningsverschillen voor te waken je reacties geen persoonlijk karakter te geven. Want dan krijg je dit.

Je hebt gelijk, een gefrustreerde rs rijder mag je niet onderschatten, eenmaal ze op dreef zijn...
Bij deze @leon-cupra , khoop dat je in de mx5 vind wat je miste in de rs.
 

MarcoO2

Forumguru
Veel wheelspin in een zone 30 heb ik niet ze. Ge zijt ne grote zeveraar met een grote bek om altijd gelijk te willen hebben. Khoop dat ge met uw Mazda als het regent nog minder grip hebt. Leer eerst maar keer met uwe rs deftig rijden want je hebt hem blijkbaar niet onder controle als ge nog niet kunt rijden zonder wielspin.
Ik snap de hele opzet van je verhaal niet eigenlijk. In eerdere berichten wou je altijd dat je volgende "sportieve" wagen 4Wd had. Wat koop je nu ? Een achterwiel aangedreven MX5, skyactive blok. Skyactive wil zeggen vanaf 5000rpm plezier, al eens nagedacht aan het verbruik ? Alles start met de het kennen en kunnen van degene die achter het stuur en 2/3 pedalen zit. Als ik alle berichten van u lees heb ik het idee dat er niet veel kennen en kunnen in je koppie zit....
Jammer dit soort reacties. Houd het gewoon bij de inhoud van de discussie en kap eens met op de man spelen en vanachter je scherm een oordeel over een ander hebben.
Rij eens een week op slechtere banen, veel stoppen en draaien en je zal mij beter begrijpen ;)
Het is voor mij, dankzij mijn trajecten, niet meer de "ideale" wagen. Had ik naast mijn woon-werkverkeer nog 20.000km autostrade gereden dan hadden die negatieve punten ook veel minder doorgewegen maar het is nu anders ... daarmee dan ook de switch tegen het einde van de maand ;)
Ik herken behoorlijk wat je schrijft. Zowel met mijn Octavia's als (in mindere mate) met mijn Leon herken ik het tractie-issue en snelle slijten van banden. En dat komt met name omdat ik ook vrijwel alleen maar binnen de bebouwde kom rijd, dus veel remmen, optrekken, bochten, drempels, noem maar op. Onder die omstandigheden hoef je niets geks te doen om je banden te laten doorslaan. 't Is maar een fractie van een seconde, dus het heeft niets met bruut op het gas blijven gaan te maken, maar het gebeurt wel. En dat zie je terug in je slijtage.

Het tractieprobleem van de RS is gewoon een al jaren bekend probleem. Take it or leave it. Prima als je er binnen het totaal-concept wat de RS biedt voor kiest, dat zou ik ook graag doen, maar het bagatelliseren van het issue is niet echt nodig lijkt mij.
 

LT83

Forumguru
Marco, ben het grotendeels eens met je verhaal. Echter heb jij weleens met een echt goede band gereden op de Octavia?
Als je een Pilot Supersport of 4S wilt laten doorslaan heb je echt wel flink wat pedaaldruk nodig.
En ik spreek ook uit ervaring, heb met vergelijkbaar vermogen gereden op de voorwielen.
Vandaar mijn verbazing over de hoge bandenslijtage, die is in mijn ogen echt extreem te noemen.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

leon-cupra

Forumguru
Je hebt gelijk, een gefrustreerde rs rijder mag je niet onderschatten, eenmaal ze op dreef zijn...
Bij deze @leon-cupra , khoop dat je in de mx5 vind wat je miste in de rs.
je moet het verschil eens opzoeken in de dikke vandaele tussen "gefrustreerd" en "kritisch".
En stop gewoon met je dubbelzinnige reacties. Ben je nu weer iedereen aan het opnaaien ? Gebruik dan op zijn minst emoticons.

En voor iedereen die nog niet van onder zijn Skoda-steen is gekomen: lees de reviews van de mazda, bekijk op youtube testen van de mx5 en ga er zelf eens mee rijden, lees mijn berichten opnieuw en als je het dan nog niet snapt ... tja ...hopeloze zaak dan ....
 

Rosinfield

† In Memoriam
@leon-cupra: stop nu alsjeblieft met olie op het vuur gooien. En alle anderen: laten we hier niet verder op ingaan en ons er bij neerleggen dat we tekort schieten in verstandelijke vermogens om eea te kunnen volgen. Serieus, dit komt niet meer goed wanneer ook al een goedbedoelde herbezinning wordt aangegrepen om kwade trouw te suggereren.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

leon-cupra

Forumguru
Marco, ben het grotendeels eens met je verhaal. Echter heb jij weleens met een echt goede band gereden op de Octavia?
Als je een Pilot Supersport of 4S wilt laten doorslaan heb je echt wel flink wat pedaaldruk nodig.
En ik spreek ook uit ervaring, heb met vergelijkbaar vermogen gereden op de voorwielen.
Vandaar mijn verbazing over de hoge bandenslijtage, die is in mijn ogen echt extreem te noemen.
er zijn motoren, versnellingsbakken, riemen, kettingen, onderdelen,.... die stuk gaan op 10.000km terwijl ze +200.000km zouden moeten meegaan. Er gebeuren steeds fabricagefouten bij alle onderdelen. Ik kan mss een reeks hebben waar het rubber van mindere kwaliteit is. Redenen genoeg, maar in het geval van de RS ligt het niet aan de band. Het is een product-eigenschap.
Neem alle RS-eigenaars: philippe zijn volgende moet een 4motions zijn , net omwille van het gripverlies, boontje geeft zelf aan met zijn stage1 dat er tot 3de en 70 in geen enkel geval het pedaal dieper kan ingedrukt worden, dirk heeft er meermaals aangegeven dat hij niet zoveel gripverlies ervaart, dus het is er, Bram zegt in 100 berichten dat hij geen gripverlies heeft maar bij het eerste filmpje van de 245 hoort een dove en ziet een blinde duidelijk wheelspin, .... Hoeveel voorbeelden moet je nog hebben?
En voor de 100ste keer : binnenbanen = veel meer kans op gripverlies, autostrade = geen gripverlies
 

leon-cupra

Forumguru
@leon-cupra: stop nu alsjeblieft met olie op het vuur gooien. En alle anderen: laten we hier niet verder op ingaan en ons er bij neerleggen dat we tekort schieten in verstandelijke vermogens om eea te kunnen volgen. Serieus, dit komt niet meer goed wanneer ook al een goedbedoelde herbezinning wordt aangegrepen om kwade trouw te suggereren.
"gefrustreerd" aanhalen geeft bij jou een dus een goedbedoeld beeld weer?
Mag ik mij dan niet meer verweren mss waanneer een ander onwaarheden vertelt?
 
Bovenaan Onderaan