Octavia III RS

leon-cupra

Forumguru
Ik heb met meerdere auto's tot zo'n 100k kms gereden, maar nog nooit versleten remmen gehad. Rijd best redelijk vlot, probeer wel remmen indien niet nodig te voorkomen. Roept bij mij dus ook wel de vraag op hoe dit mogelijk is
Je kan je mss afvragen hoe vlot jouw vlot is ;)
Geef het toe hoor, ik rem redelijk laat en dan moet je idd wat harder remmen dan normaal. Vond het ook vroeg, 20.000km maja hooligan zeker :D
 

Rosinfield

† In Memoriam
Je kan je mss afvragen hoe vlot jouw vlot is ;)
Geef het toe hoor, ik rem redelijk laat en dan moet je idd wat harder remmen dan normaal. Vond het ook vroeg, 20.000km maja hooligan zeker :D
Jij bent ongetwijfeld vlotter ;). Maar laat remmen doe ik niet (een plotselinge noodsituatie uitgezonderd uiteraard). Ik rem of niet of tijdig en gedoseerd. Vermoed dat hem de crux daarin zit.
 

philippe bakker

Forumguru
Op de 50.000 km dat ik met de rs gereden heb nu (2,5 J ) denk ik 1 keer blokjes vervangen te hebben. Zeker en vast geen circuit gaan rijden want mijne maat heeft 1 jaar zijn c43 en 4 keer remmen vervangen en 2 keer banden. De laatste keer ook zijn bodemplaat 1 m2 eraf gescheurd. Maar die gaat wel echt 99% vol door.
 

SuperBeeb

Forumguru
nog even terug op de bandjes: iemand ervaring met Dunlop Sport Maxx RT2? weliswaar voor een GTI, maar zal niet veel uitmaken. M'n huidige Dunlop SM RT zijn binnenkort aan vervanging toe. Voor hebben ze t ruim 2 jaar volgehouden, waarvan 1 jaar bij de vorige eigenaar, totaal wschl rond de 20-25k km. Vrij weinig, maar voorgaande 2 auto's waren 4-wd automaten, dus slijtage gelijkmatiger. RT2 is wel veel stiller dan Conti en Michelin, is me ook wel wat waard.
 

MaxN

Donateur
Is bij een stage 2(+) tuning (air intake / downpipe) een andere intercooler noodzakelijk/gewenst/niet nodig?
Dat ligt er aan wat de betreffende tuner onder stage 2(+) verstaat.
Bij TVS is stage 2 een chip op maat, waar het bij een ander idd kan betekenen dat er meer nodig is.
 

Duijzer

Donateur
nog even terug op de bandjes: iemand ervaring met Dunlop Sport Maxx RT2?
Ik heb ze erom liggen. Inderdaad veel stiller dan Conti’s. Slijtage kan ik nog niet veel over zeggen, heb er nu 10 dkm mee gereden. Maar gezien het patroon zullen ze langer meegaan als de Conti, die zijn er bij 20.000 km wel af.
 

MaxN

Donateur
Beide geen slechte optie.
Keuze die je zelf moet maken en miss bij beide de prijs opvragen om te vergelijken.

In deze post staat een bijlage(prijslijst motortuning) wat TVS ongeveer kan met Stage 2, met en zonder aanpassingen.
Ik weet niet of de prijzen nog steeds gelden, dit was van de actie.
 

Kurtje

Forumguru
Zeker met warmere temperaturen durft de standaard intercooler bij sommige modellen het wel eens niet getrokken krijgen, waarna het vermogen invalt... Om dit te voorkomen is het inderdaad beter een andere intercooler te steken.
 

LT83

Forumguru
Stage 2 bij TVS is vergelijkbaar met een Stage 1 op maat bij JD. Dan doen ze hetzelfde zegmaar. Bij een stage 2 gaat JD uit van een dikkere downpipe met als optie bijvoorbeeld ook een big intake. Hoe dat exact bij TVS zit weet ik niet.
 

CDK

Forumguru
Stage 2 bij TVS is vergelijkbaar met een Stage 1 op maat bij JD. Dan doen ze hetzelfde zegmaar. Bij een stage 2 gaat JD uit van een dikkere downpipe met als optie bijvoorbeeld ook een big intake. Hoe dat exact bij TVS zit weet ik niet.

Dan wordt het een stage 2+
Als ik me niet vergis werkt het zo bij VAG Techniek ook.
 

CDK

Forumguru

Als ik me niet vergis is 225/40/18 de standaard maat?

2df6fa5196474fdb8f05817db312e8f3.png


Als je het exact wil weten hoe het nieuwe wiel komt te staan t.o.v. je oude wiel dan moet je even alle beschikbare info invullen in de tool op onderstaande website.

https://www.willtheyfit.com/wheels/
 
Bovenaan Onderaan