Octavia III RS

StefanAR

Forumguru
Als ik me niet vergis is 225/40/18 de standaard maat?

2df6fa5196474fdb8f05817db312e8f3.png


Als je het exact wil weten hoe het nieuwe wiel komt te staan t.o.v. je oude wiel dan moet je even alle beschikbare info invullen in de tool op onderstaande website.

https://www.willtheyfit.com/wheels/

Lijkt mee te vallen, thanks:

Afwijking nieuwe velgen + banden.PNG
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

StefanAR

Forumguru

StefanAR

Forumguru
Als je Performance Mode Selection heb, betekend dit dat je dan dat ook automatisch Dynamic Chassis Control heb (RS uit 2014). Dit i.v.m. uitzoeken schroefset...
 
Iemand die weet hoe het zit met de bestelde RS met de wltp regeling ? Ik krijg van mijn verdeler het bericht dat hij binnen 3 weken word geleverd, en als ik de berichten lees zou de productie pas eind september terug in productie gaan ?
 

Spector

Forumguru
Ik heb nog weinig gelezen over de 2.0tfsi motor met betrekking op de WLTP. Ik weet dat VW en Audi de 2,5 liter (Golf R en Audi RS3) hebben moeten terugschroeven om de gestelde waardes te halen, maar hoe het met het 2.0 liter blok is durf ik niet te zeggen. Als de jouwe geleverd gaat worden, zal deze wel door de keuring gekomen zijn neem ik aan. Het in weer in productie gaan van modellen had volgens mij betrekking op de 1,5 liter modellen.
 

Spector

Forumguru
Ah, oké. Maar wel in pk en koppel terug gebracht om aan de wlpt te voldoen toch?

Dit vond ik over de GTI

===
Maar het meest opvallende slachtoffer is toch wel de Golf GTI.

Troost
De vaandeldrager die sneuvelt, dat is toch wel jammer. Dat vindt ook Volkswagen. Maar in huilen uitbarsten is gelukkig niet nodig. De 210 pk sterke Golf GTI mag dan uit de verkoop zijn gehaald, gasgeven kan nog altijd met de Performance-uitvoering, en die levert 245 pk. Opmerkelijk aangezien beide GTI's beschikken over een schier identieke 2.0 liter viercilinder-turbomotor.

Zelfs de nog te lanceren Golf GTI TCR, goed voor 290 pk, blijft aan. Net als de Golf R en dat is des te vreemder, want die heeft 10 pk moeten inleveren onder de WLTP-meting om aan te kunnen blijven. En daarmee levert 'ie, hetzij gekoppeld aan vierwielaandrijving, voortaan evenveel vermogen als de zojuist genoemde TCR.

Het lijkt er dus sterk op dat de Duitsers het leveringsgamma aanpassen om hun uitstootgemiddelde (nog zo'n regeltje van Europa) en daarmee alsnog een uitgekiende verkoopmix proberen aan te bieden.
 

Kurtje

Forumguru
De Golf R wordt inderdaad van 310pk teruggeschroefd naar 300pk, door middel van andere software en een filter in het uitlaattraject en gaat de CO2 waarde waarschijnlijk omhoog...

Bij de RS3 zijn de opgelegde waardes gewoon niet haalbaar, daarmee gaat hij voorlopig uit productie.

De GTI 210pk is hier niet leverbaar volgens mij, dit is in bepaalde landen een instapmodel geweest. De 245pk blijft gewoon maar zal ook een extra filter krijgen, net zoals de TCR (zelfde motor als de R)
 

Tuner111

Forumguru
Ik hoop voor je dat je nog een goede versie krijgt van de rs ... welke heb je besteld ?

In ieder geval als je een echte my 19 krijgt ga je wel geen 2 werkende uitlaten hebben :(
 
Bovenaan Onderaan