Octavia III RS

Kurtje

Forumguru
De Cupra heeft ook LC, echter staat dit niet in het display aangegeven :D

Al heeft het inderdaad niet zoveel nut, gierende banden kan natuurlijk ook wel eens fun zijn :D
 

philippe bakker

Forumguru
Ik denk niet dat je snapt hoe het werkt @philipe bakker
Dat lampje van ASR moet inderdaad gaan branden.

DSG in S, ESC/ASR uitzetten (of met fysieke knop, of in het menu van je multimedia systeem), linker voet op de rem, rechtervoet gas aan tikken en vervolgens volgas geven, afhankelijk van programmatie gaat de auto tussen de 3000 en 6500rpm draaien, dan met links van de rem en gaaaaaaaan! (Of met je fwd in de rook blijven staan)

Edit: was te laat en was al gepost ;)
Corne ik snap het wel maar ik kan toch ook die esp afzetten en die staat dan toch ook in sport ? Het staat er toch op ? Buiten die esp afzetten wat doet de launch controle dan nog ?
 

CDK

Forumguru
Corne ik snap het wel maar ik kan toch ook die esp afzetten en die staat dan toch ook in sport ? Het staat er toch op ? Buiten die esp afzetten wat doet de launch controle dan nog ?

LC lanceert je met een start toerental van 3000rpm (of hoger indien aangepast) i.p.v. met stationair vertrekken.
 

MaxN

Donateur
Heb net even de stappen doorlopen, maar ik krijg geen melding van LC, maar toerenteller blijft zo rond de 2300rpm hangen bij volgas. Daarna rem los en wegrijden met beetje wielspin. Kon niet doortrekken, maar lijkt wel een LC te zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

philippe bakker

Forumguru
Heb net even de stappen doorlopen, maar ik krijg geen melding van LC, maar toerenteller blijft zo rond de 2300rpm hangen bij volgas. Daarna rem los en wegrijden met beetje wielspin. Kon niet doortrekken, maar lijkt wel een LC te zijn.
Ik ook nog es 2 keer geprobeerd. Die geeft wel nooit aan dat hij in Lc staat. Ik geef gas tot 3000 en laat los. Dan knalt hij wel weg met piepende banden maar dan vliegt die toerenteller ineens naar max toeren en vervolgens is hij alle power kwijt. Den truk is dan juist voor dat moment de voet vh pedaal te houden
 

philippe bakker

Forumguru
Sinds kort zijn er alweer 2 RS’en FL hier in Lokeren bijgekomen en dan nog wel 2 en 3 straten achter mij. En nu weet ik hoe het komt se. Door mij :(. Gisteren mocht ik nog es buiten en heb ik 3 keer ne BMW efkes leren sprinten. En toen wist ik het. Die 2 nieuwe RS’en waren vroeger BMW rijders die te kakken zijn gezet door mij en dan maar ook zone rappe mega ferme RS gekocht hebben logisch toch
 

B.Stuurder

Forumguru
@philippe bakker de launch control is alleen om te zorgen dat je niet met teveel toeren weg gaat rijden, juist omdat je dan niet wegkomt. In principe is het met een standaard wagen zo afgesteld dat je met het ideale toerental wegrijdt, genoeg om snel op te trekken en niet teveel om te voorkomen dat je niet wegkomt.
Wat dat doet als je een tune hebt, vraag ik me daarom af.
 

philippe bakker

Forumguru
@philippe bakker de launch control is alleen om te zorgen dat je niet met teveel toeren weg gaat rijden, juist omdat je dan niet wegkomt. In principe is het met een standaard wagen zo afgesteld dat je met het ideale toerental wegrijdt, genoeg om snel op te trekken en niet teveel om te voorkomen dat je niet wegkomt.
Wat dat doet als je een tune hebt, vraag ik me daarom af.
Ja eerst dacht ik het zit er gewoon niet op ( omdat er geen vermelding opkomt met Lc op) maar dan heb ik es op YouTube gaan kijken en daar zegt men heel duidelijk dat dit op elk model ‘14 met dsg standaard opzit. Dan heb ik es naar de tuner gestuurd of dit misschien door de tuning komt en zij zijn er van overtuigd dat de chip dr niks mee te maken heeft. Tja. Ik heb zelf al wel leren optrekken ( lees inhouden) dat je nog ietsje vooruitkomt. En Lc helpt natuurlijk het tractie probleem niet natuurlijk.
 

leon-cupra

Forumguru
Sinds kort zijn er alweer 2 RS’en FL hier in Lokeren bijgekomen en dan nog wel 2 en 3 straten achter mij. En nu weet ik hoe het komt se. Door mij :(. Gisteren mocht ik nog es buiten en heb ik 3 keer ne BMW efkes leren sprinten. En toen wist ik het. Die 2 nieuwe RS’en waren vroeger BMW rijders die te kakken zijn gezet door mij en dan maar ook zone rappe mega ferme RS gekocht hebben logisch toch
daarmee, t is tijd voor een AMG :D
 
philip jij hebt geen echte launch controle. zoals ik in mijn diesel rs. als je het hebt moet er echt een schermpje komen met launch controle actief. (zie filmpje dat ik poste)

Wat je moet doen is dit om te zien of je launch controle hebt of niet...

1. Zet de wagen in sport
2. ga op je middenconsole scherm naar wagen
3. ga dan naar settings
4. zoek ESC en zet deze in sport
5. Nu als alles goed is komt er een geel/orange lichtje aan
6. zet nu je voet op de rem
7. geef volgas
8. normaal gaat de wagen nu op 4000 blijven hangen en krijg je het schermpje te zien launch contole actief.
9. rem los laten en enjoy the ride !


olie temp moet wel op 90graden staan, anders werkt het logisch niet.
 
Bovenaan Onderaan