Octavia III RS

JurgenM

Forumguru
Heb heel in het begin ook één keer gehad dat hij niet in launchcontrol ging, geen idee waarom. Voelde niet goed iig. :nono:

Heb het ondertussen een vijftal keren gebruikt denk ik. Vraag mij wel af of het eigenlijk wel goed is.
 
Laatst bewerkt:

MaxN

Donateur
Bij onze ‘14 is het wel in te stellen in sport.
Je kan ook de knop voor de pook ingedrukt houden. Na 3 sec geeft ie aan esp uit. Ff vasthouden gaat ie naar sport/beperkt.
Geen idee of er dan ook launchcontrol werkt. Probeer ik hier nu niet op de camping :pieker:
 

philippe bakker

Forumguru
Bij onze ‘14 is het wel in te stellen in sport.
Je kan ook de knop voor de pook ingedrukt houden. Na 3 sec geeft ie aan esp uit. Ff vasthouden gaat ie naar sport/beperkt.
Geen idee of er dan ook launchcontrol werkt. Probeer ik hier nu niet op de camping :pieker:
Moet ik ook es proberen want wie weet gaat er een wereld voor me open
 

dirkie996

Forumguru
niet op elke rs.. of toch niet het hele programma... bij mijn diesel rs zat dat er niet in en ook in de rssen die ik getest heb toen ik mijn diesel kocht. ik denk echt dat dit iets is van de nieuwere generatie
Bij mijn RS III fl van 2017 ( 230pk) zit het er ook op.
 

Rallye

Forumguru
Is deze mogelijkheid verbonden met DSG? Ik herinner mij hem niet ooit bij mijn RS (2015) tegengekomen te zijn..
 

Rofffel

Forumguru
Uiteraard is dit aan de DSG verbonden. Anders zou het te ingewikkeld worden voor de gemiddelde bestuurder waardoor VAG dat niet zou leveren.
 

philippe bakker

Forumguru
Dat heb ik al meerdere keren geprobeerd en dat werkt voor geen meter. Als dit Skoda hun launch controle is kunnen ze het beter er niet opzetten. Bij de c43 AMG van mijne maat werkt zijne launch briljant. Mijn zoontje van 2 zou dat nog kunnen
 

Spector

Forumguru
Ik zag dat zodra het contact uitgaat en je de auto weer aanzet, de ESP weer op standaard staat. Ik heb gisteren niet de mogelijkheid gehad de launchcontrol te testen.
 

kriva

Lid
Launch control:
DSG in S
ESC in S
1 voet vol op de rem
1 voet vol op het gas
rem lossen wanneer je wil vertrekken, de auto doet de rest.

Nota: Aangezien het een "verborgen" functie is, vermoed ik dat eventuele schade die erdoor veroorzaakt wordt niet vergoed zal worden onder garantie etc.
 

philippe bakker

Forumguru
Launch control:
DSG in S
ESC in S
1 voet vol op de rem
1 voet vol op het gas
rem lossen wanneer je wil vertrekken, de auto doet de rest.

Nota: Aangezien het een "verborgen" functie is, vermoed ik dat eventuele schade die erdoor veroorzaakt wordt niet vergoed zal worden onder garantie etc.
Ja dat werkt dus echt niet bij mij. Gierende banden. Lawaai en stil blijven staan en doorspinnen
 

Tuner111

Forumguru
philip jij hebt geen echte launch controle. zoals ik in mijn diesel rs. als je het hebt moet er echt een schermpje komen met launch controle actief. (zie filmpje dat ik poste)

Wat je moet doen is dit om te zien of je launch controle hebt of niet...

1. Zet de wagen in sport
2. ga op je middenconsole scherm naar wagen
3. ga dan naar settings
4. zoek ESC en zet deze in sport
5. Nu als alles goed is komt er een geel/orange lichtje aan
6. zet nu je voet op de rem
7. geef volgas
8. normaal gaat de wagen nu op 4000 blijven hangen en krijg je het schermpje te zien launch contole actief.
9. rem los laten en enjoy the ride !
 

CDK

Forumguru
Ik denk niet dat je snapt hoe het werkt @philipe bakker
Dat lampje van ASR moet inderdaad gaan branden.

DSG in S, ESC/ASR uitzetten (of met fysieke knop, of in het menu van je multimedia systeem), linker voet op de rem, rechtervoet gas aan tikken en vervolgens volgas geven, afhankelijk van programmatie gaat de auto tussen de 3000 en 6500rpm draaien, dan met links van de rem en gaaaaaaaan! (Of met je fwd in de rook blijven staan)

Edit: was te laat en was al gepost ;)
 
Bovenaan Onderaan