Octavia III RS

HarrieSkoda

Forumguru
Eens kijken of LC ook gaat werken op mijn 1.2TSI :D.

Ik heb namelijk de ESC sport laten activeren middels VCDS.
Ik kan deze dus 'half' uitschakelen. Ik had ook nog een mogelijkheid in VCDS om ESP hélemaal uit te zetten, maar dat is weer teveel van het goede.

Geen idee of LC gekoppeld is aan vrijschakeling van de ESC sport.

To be continued..
 

MaxN

Donateur
Ga jij Dieselen dan?
Is toch niet rendabel meer in Belgie?
En al je collega bakkers in hun AMG's, enz zullen nog harder lachen dan om je Skoda(en laat ze maar lekker lachen als je het mij vraagt).

Maar als ze dan in NL ook gewoon de 4x4 leveren wordt het een leuke uitvoering!
 

philippe bakker

Forumguru
Ga jij Dieselen dan?
Is toch niet rendabel meer in Belgie?
En al je collega bakkers in hun AMG's, enz zullen nog harder lachen dan om je Skoda(en laat ze maar lekker lachen als je het mij vraagt).

Maar als ze dan in NL ook gewoon de 4x4 leveren wordt het een leuke uitvoering!
Het is blijkbaar wel de bedoeling dat die biturbo diesel aan een 4x4 wordt gekoppeld in de o4. Misschien dat de benzine versie dan ook een 4x4 krijgt ? En mij maakt diesel of benzine niet uit. Wat het rapste is daar gaat mijn voorkeur naar uit.
 

Tuner111

Forumguru
Het is blijkbaar wel de bedoeling dat die biturbo diesel aan een 4x4 wordt gekoppeld in de o4. Misschien dat de benzine versie dan ook een 4x4 krijgt ? En mij maakt diesel of benzine niet uit. Wat het rapste is daar gaat mijn voorkeur naar uit.

de o4 zal wss geen grote diesel meer krijgen. wat wel kan is 4x4 benzine..
 

philippe bakker

Forumguru
in de pres word er veel gezegd hé :) maar diesel is en gaat eenmaal een stille dood sterven op lange termijn. dat is de wereld waar in we leven...
mij lijkt het vooral dat de Belgische staat de diesels eruit wil omdat ze berekent hebben dat ze aan benzine meer verdienen. eender hoe elke 200+pk motor ze in een octavia steken kan ik alleen maar toejuichen. en ja hopen op een 4x4 systeem
 

MaxN

Donateur
In NL wordt al sinds 2016 volgens mij geen RS diesel meer geleverd, maar dat heeft met ons bijtellingsstelsel te maken.
Misschien dat dit onder het huidige stelsel wel weer interessant wordt, maar gezien de uitstoot vrees ik het niet voor NL.
Wordt weer importeren uit Duitsland denk ik als deze vervangen moet worden.
En ook hier een voorkeur voor een 4x4.
 

B.Stuurder

Forumguru
Laatst hoorde ik dat het omslagpunt van benzine naar diesel al tegen de 50K km per jaar loopt. Dan is een RS diesel al helemaal niet interessant meer.
 

Tuner111

Forumguru
In België ligt dat lager se

nene hoor lees maar een de laatste studies :) 40 a 50 duizend per jaar moet je maken eer diesel voordelig word :)

Ik heb mijn diesel rs ingeschreven voor nog geen 100 euro in 2015. nu de zelfde motor zit je aan 773,92 euro aan inschrijving alleen. das een verschil van +600 euro, daar kan je wel al enkele keren benzine van gaan tanken hoor :D
 

philippe bakker

Forumguru
nene hoor lees maar een de laatste studies :) 40 a 50 duizend per jaar moet je maken eer diesel voordelig word :)

Ik heb mijn diesel rs ingeschreven voor nog geen 100 euro in 2015. nu de zelfde motor zit je aan 773,92 euro aan inschrijving alleen. das een verschil van +600 euro, daar kan je wel al enkele keren benzine van gaan tanken hoor :D
Als ik met mijn 400 km per week een diesel had kostte mijn diesel mij per maand 150 euro minder. Dus na 4 maanden terug verdiend
 

leon-cupra

Forumguru
maar je hebt veel meer pret met je benzine en das veel meer waard :)
Waar heb jij tegenwoordig pret met je benzine? Kom ik daar ook even spelen.
Tegenwoordig overal max snelheid naar beneden, de politie heeft ook "containerflitsers" staan die je langs geen kanten opmerkt, trajectcontroles zijn in serieuze opmars, ... boerebaantjes zijn tegenwoordig de enige baantjes waar het moeilijk flitsen is maja dan moet je weer oppassen voor fietsers, tegenliggers, ...
Voor mij is de fun er al lang af. Volgende is hier eentje met minder vermogen maar eentje uit het premiumsegment (4, C of A5 cabrio staat er op de wenslijst)
 
Bovenaan Onderaan