Octavia III RS

Olivier

Senior Member
Zo hoort het @Olivier NICE :thumbsup:

Nu wel nog even investeren in een setje spoorverbreders :jaja: ;)

Zal eerder een velg op komen die wat breder is ;) Ben er alleen nog niet uit hoe groot. Op mn originele velgen liggen er winterbanden, dus heb ik nog de originele banden liggen die 5000km hebben gelopen. Maar ik heb ook nog splinternieuwe 20" banden liggen van m'n audi geweest.. Dus ik moet een nieuw setje 18" velgen ofwel 20" velgen aanschaffen. Beide aanschaffen zal niet mogen van het vrouwtje :D
 

peterhuppertz

Forumguru
@dirkie996 ,nee geen probleem mee. Ik moet er natuurlijk niet over vlammen, maar ik hoef niet extra voorzichtig te zijn/te remmen ofzo.
Ik wel. En de mijne is niet eens verlaagd. :deuk:

Dat behoeft enige uitleg.
Ik reed hiervoor tien jaar lang in auto's die toverbolletjes aan boord hadden om verkeersdrempels weg te toveren. Het is merkwaardig hoe je eraan went om die dingen gewoon te kunnen negeren. Als er iemand naast me zat die gewoon was in Teutoonse auto's te rijden, en er doemde een verkeersdrempel op, dan hoorde je naast je, op stijgende toonhoogte, waarschuwingen. Simsalabim, deed la voiture dan, en dan keken de passagiers verbaasd om, mompelend "waaristienou?"

Dus toen ik, drie weken geleden, in de Skoda stapte, was dat, eeh, best wennen. Oeps. Oeps. Oeps, sorry!
Een dag erna reed ik over een 80 km-weggetje dat harder verzakt dan de twee bruggetjes die je daar tegenkomt. Met de vorige auto's liet ik dan even het gas los. Zo ook toen. Twee meter voor het oprijden van het brugdek realiseerde ik me plotseling "ohsjitohsjitohsjitjerijdtineenautometwokkelvering!". Als ik iets harder gereden had, had ik moeten leren vliegen.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Even iets totaal anders, waar ik plotseling aan zit te denken voor de montage van de vRS bumper.

Zijn er vRS'en geleverd zónder xenon/led koplampen?
En dan is ook direct mijn volgende vraag; kun je de DRL middels de mistlampen in de vRS bumper laten gaan?
En wat gebeurt er dan met de H15 in de koplamp behuizing welke dient voor zowel groot licht, DRL, als stadslicht?

Iemand toevallig een foto van een vRS front met DRL via de mistlampen?

Dit brengt mij namelijk op ideeën voor het plaatsen van LED verlichting in de mistlampen voor DRL, aangezien dit in het donker niet aan is, en ik dus geen hinder veroorzaak voor overig verkeer.

Graag jullie ervaringen/meningen/foto's :D.
 

Spector

Forumguru
@HarrieSkoda ik geloof niet dat die er zijn, tenzij het een modificatie is. De O2 FL RS was de eerste met een led strip in de bumper net boven het mistlicht. De O3 + O3 FL hebben allebei een led strip onder in de koplampbehuizing.
 

B.Stuurder

Forumguru
hmm, dus zo'n dsg kuurtje is wel echt aan te raden met een merkbaar verschil? Dan ga ik hier toch eens wat serieuzer naar kijken. De 7 is echt een overdrive, zodra je het gas maar een beetje beroert schakelt de bak gelijk terug naar 6 of zelfs 5 afhankelijk van de snelheid.
Met de juiste software schakelt de DSG7 zo snel, dat je het bijna niet eens hoort. Dat terugschakelen heeft te maken met het feit dat je in S rijdt. Deed ik voorheen ook en dan is alles veel zenuwachtiger. Met 230 PK is D snel genoeg, laat staan met 245.....
 

Duijzer

Donateur
Iemand dit al geprobeerd om "iPad tablet " vast te houden of iets dergelijks??

Zie link :
http://octavia-rs.com/index.php/thread/21670-tablethalterung-fuer-den-aschenbecher-hinten/
Niet geprobeerd, maar volgens de beschrijving is het een stukje eigenbouw. Ik zoek ook nog naar een mogelijkheid om tablets achterin op te hangen. Een bandje om de hoofdsteun is geen gezicht, en van klitteband plakken wordt het leder ook niet mooier.... Dit lijkt wel iets, maar zo'n dun pinnetje op de middensteun met één of twee tablets eraan lijkt me niet echt geweldig. Ik denk dat de schermen behoorlijk bewegen op zo'n dun spijltje, dat komt het kijkplezier niet ten goede.

Ik zat zelf te denken aan een steun die je vastmaakt aan de b-stijl. Maar dat wordt dan ook eigenbouw, want ik heb op het net nog geen mooie oplossing gevonden...
 

nic86

Nieuw lid
Niet geprobeerd, maar volgens de beschrijving is het een stukje eigenbouw. Ik zoek ook nog naar een mogelijkheid om tablets achterin op te hangen. Een bandje om de hoofdsteun is geen gezicht, en van klitteband plakken wordt het leder ook niet mooier.... Dit lijkt wel iets, maar zo'n dun pinnetje op de middensteun met één of twee tablets eraan lijkt me niet echt geweldig. Ik denk dat de schermen behoorlijk bewegen op zo'n dun spijltje, dat komt het kijkplezier niet ten goede.

Ik zat zelf te denken aan een steun die je vastmaakt aan de b-stijl. Maar dat wordt dan ook eigenbouw, want ik heb op het net nog geen mooie oplossing gevonden...

Qua veiligheid als je een ongeval hebt, lijkt me ook dat niet met zo'n stang. Maar is wel een tof idee.
Als je verder leest op dat duits forum dan zie je ook iemand die de hoofdsteun namaakt en daar ipad in verwerkt ((kostprijs?? ))

Ale we denken verder en laat maar weten als je idee hebt ;)
 

Witte76

Forumguru
Heeft er iemand ervaring met de banden van falken? Specifiek de Azenis FK510. Deze zou volgens reviews zeer goed scoren, op derde plaats na michelin pilot sport 4S en continental sportcontact 6. De prijs is wel een pak lager van de falken en ik heb toch de neiging om ze te proberen ipv de michelins.

 

MaxN

Donateur
Tot 70,- per band(PS4 S vs Falkan) is wel een redelijk verschil inderdaad.
Geen 10,- euro werk om de keuze lastig te maken.
De Sport Contact zit er weer netjes tussenin qua prijs.
 

peterhuppertz

Forumguru
Heeft er iemand ervaring met de banden van falken?

Ik. Volgens mij inderdaad de FK510, maar dat heb ik verdrongen. Het feit dat je me er nu aan herinnert bezorgt me wéér hoofdpijn.

Laat ik het zo formuleren: die heb ik één keer in mijn leven gekocht, en daar blijft het bij. Ik heb er een woord voor... en daar kan je op rijmen, maar het heeft geen nut. :deuk:

Deskundig gemonteerd, gebalanceerd en uitgelijnd.
Nieuw: geweldig. Met name grip in de regen is fenomenaal.
Na 20-25k: Mozes kriebel, wat cuppen die banden zeg. Of er een helicopter constant boven mijn auto hing. De fenomenale grip was ook niet meer zo fenomenaal.

Na 25.000 kilometer was ik er klaar mee. Alle vier vervangen door Michelin Primacy. Sindsdien nooit meer een andere band dan Primacy gekocht.
 

Witte76

Forumguru
Ik. Volgens mij inderdaad de FK510, maar dat heb ik verdrongen. Het feit dat je me er nu aan herinnert bezorgt me wéér hoofdpijn.

Laat ik het zo formuleren: die heb ik één keer in mijn leven gekocht, en daar blijft het bij. Ik heb er een woord voor... en daar kan je op rijmen, maar het heeft geen nut. :deuk:

Deskundig gemonteerd, gebalanceerd en uitgelijnd.
Nieuw: geweldig. Met name grip in de regen is fenomenaal.
Na 20-25k: Mozes kriebel, wat cuppen die banden zeg. Of er een helicopter constant boven mijn auto hing. De fenomenale grip was ook niet meer zo fenomenaal.

Na 25.000 kilometer was ik er klaar mee. Alle vier vervangen door Michelin Primacy. Sindsdien nooit meer een andere band dan Primacy gekocht.
Thx voor de reply, want de meeste reviews hadden nog maar 1000 a 5000 km. Dan worden het de michelins
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

peterhuppertz

Forumguru
Veel van de reviews die ik toen had gelezen, bleken afkomstig van jongens met een Golf 3, met achterstevoren-petjes. Die types die die in hun stoel naar rechts hangen. Met de kofferbak gevuld met een industriële subwoofer, en onder de auto een uitlaat met de doorsnede van een Kanaaltunnel.
Die horen het echt niet als de banden een beetje meer lawaai maken.

Dat had bij mij een muntje moeten doen vallen, maar dat deed het niet.
 
Laatst bewerkt:

Kurtje

Forumguru
Ik rij momenteel al een 20k km met de Michelin PS4S en kan alleen maar het bovenstaande volgen. Nu beginnen ze wat te verslijten, maar ze krijgen ook wel heel wat vermogen op hunne appel iedere keer :)

Kan ze alleen maar aanraden, bij mij komen ze er ook weer op...
 

peterhuppertz

Forumguru
Caveat: met mijn rijstijl waren die Falkens nog lang niet "op" in termen van profieldiepte. Om je een idee te geven: ik deed 60.000 km met de Primacy 3 onder een zescylinder diesel van 1770 kilo, dus ik rook geen banden op.
 

leon-cupra

Forumguru
De michelin PS4S zijn enorm goed bij droog weer, bij nat weer verschrikkelijk. Het is nu een paar dagen regenachtig tot goed doorregenen en pfff kom er slecht van. Bij het minste op de gas duwen heb je onmiddellijk wheelspin. Duw je de pedaal beetje dieper, schuift de wagen naar links of rechts. Redelijk gevaarlijk als je iemand wil inhalen. Denk toch eens terug naar de bandenboer te gaan om te horen of dit normaal is. Ok, wagen heeft 308pk, maar dat schuiven met een topband vind ik er wel over. Banden liggen er iets langer dan een jaar op en max 13.000km mee gedaan. Heb het gevoel dat ze versleten zijn maar toch zit er nog genoeg profiel op na controle. :pieker:
 
Bovenaan Onderaan